DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Retro

F1-Archív: „Mágnes” van az egyik Red Bullban?

Ron Dennis lehordta Bernoldit, Schumacher szíve mindig vörös, vizsgálják a McLarent, Irvine pedig "összecsinálta" magát a privát repülőjén. Ezek voltak a hírek az elmúlt években május 28-án.

2014: Felipe Massa azt mondja, egyáltalán nincs meglepve annak láttán, hogy Kimi Raikkönen nem tudja tartani a lépést Fernando Alonsóval a Ferrarinál. „Számítottam erre, mivel Fernando maga köré építette a csapatot, és a vezetési stílusát ismerve sem okoz meglepetést a kettőjük közötti különbség. Nagyon erős versenyző, és mindent a maga oldalára tudott állítani” - mondta Massa, aki a spanyol korábbi csapattársaként tapasztalatból beszélt.

2012: A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier védelmébe vette az istálló új pilótáját, Romain Grosjeant, akit máris sok kritika ér balesetezési hajlama miatt, hiszen a szezon első hat futama közül háromon igen korán kiesett. „Csalódott vagyok. Romain védelmében egyetlen dolgot hozhatunk fel, mégpedig azt, hogy a többi versenyző vele ellentétben rengeteget tesztelhetett és számos versenyt is teljesíthetett már. Ő viszont még mindig az első teljes évében jár, így joga van hibázni.”

Dppi_00112001_365



2011: Flavio Briatore kezdi gyanítani, hogy a Red Bullnál Sebastian Vettelt favorizálják Mark Webberrel szemben, hiszen az ausztrált látványosan sok balszerencse éri csapattársával szemben. „Remélem, hogy a Red Bull elég nagy csapat ahhoz, hogy két egyforma autót adjon a versenyzőinek, ám ha bármi is történik, az mindig Markot sújtja. Tisztában vagyok vele, hogy szükség van némi szerencsére, de ha mindig ugyanazt a számot dobja ki a gép, akkor az azt jelenti, hogy egy mágnes van a rulettasztal alatt.”

2010: Az F1-be nemrég a Mercedesszel visszatért Michael Schumacher azt mondja, érzelmileg sohasem fog teljesen elszakadni az immár rivális Ferraritól. „A szívem egy része mindig piros marad. A Scuderia különleges módon intézi ügyeit, és érthető, hogy miért beszélnek magukról családként, hiszen az egész tényleg egy nagy család. Nem vagyok olyan ember, aki túláradó érzelmeket mutat, de én is ugyanolyan szenvedélyt érzek a versenyzés iránt, mint ők.”

2007: Az FIA vizsgálat alá helyezte a McLarent a Monacói Nagydíj után, mivel felmerült annak gyanúja, hogy megszegték a csapatutasítások tilalmára vonatkozó szabályt, amikor megtiltották Lewis Hamiltonnak, hogy támadja az első helyért Fernando Alonsót. Végül az istállót nem büntették meg, és a 2010-es szezon után a szövetség is belátta, hogy ilyen tilalom tarthatatlan az F1-ben, így eltörölték a szabályt.

Dppi_00002562_621

2006: Michael Schumacher az 5. helyig zárkózott fel a Monacói Nagydíjon, miután a Rascasse-ügy folyományaként az időmérő után a mezőny végére száműzték. A futam után a német továbbra is bizonygatja ártatlanságát. „Bizonyos fokig hozzászoktam a kritikához, de senki más nem tudja megítélni a helyzetet az információk hiányában, hiszen én ültem az autóban, csak én éreztem, hogy mi történik. Csak elnézést tudok kérni, de nem szándékosan tettem. Aki szerint tönkre akartam tenni Fernando körét, azt el kell szomorítanom.”

2004: Egyesek szerint Juan Pablo Montoya máris megbánta, hogy egy évre előre aláírt a McLarenhez 2005-re, hiszen az aktuális szezon kezdetén szörnyű megbízhatatlanságuk miatt még csak néhány pontot gyűjtöttek a wokingiak. A kolumbiai azonban állítja, elkötelezettsége nem lankadt. „Jelenleg nem én vezetem azt az autót, szóval nincs miért aggódnom. Hamarosan kijönnek az új autóval is, és bízok benne, hogy jobban fognak állni, mire odaérek hozzájuk. Most itt vagyok a Williamsnél, de mi sem vagyunk valami versenyképesek.”

2001: Ron Dennis elismerten dühös volt Enrique Bernoldira a Monacói Nagydíj után, ahol az Arrows pilótája 35 körön át feltartotta David Coulthardot a mezőny hátsó felében. „Igaz, hogy beszéltem Bernoldival. Úgy éreztem, hogy ha egy a 15. helyért harcoló pilóta folyamatosan elévág egy a bajnoki címért harcolónak, az egy még ideig elfogadható, viszont túl sokáig csinálta, ami már sportszerűtlen. Ha egy csapatnak akkora szüksége van a televíziós megjelenésre, hogy ilyenre képes, akkor az egész istálló viselkedése megkérdőjelezhető” - fogalmazott Dennis.

Dppi_00000482_160

1999: Eddie Irvine késve érkezett a Spanyol Nagydíj helyszínére, miután privát repülőgépének szélvédője nem sokkal felszállás után leszakadt. A gép sikeres kényszerleszállást hajtott végre, senkinek nem esett baja. „Összecsináltam magam” - kommentálta a történteket a Ferrari pilótája, akinek így egy menetrendszerinti járatot kellett keresnie. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: