Hú, egyre rejtélyesebb a Mercedes
//formula.hu/parc-ferme/21103
Igen, a képen egy F1-es autó kereke látható, melyet a Mercedes posztolt nemrég - újabb ízelítő a W10-esről, vagy csak szórakoznak velünk?
These rims come as standard on every W10... #WelcomeW10 pic.twitter.com/ULjKZT738L
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2019. február 10.
Folytatódik az MNASZ tehetséggondozó programja
//formula.hu/parc-ferme/21200
Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke posztolta az alábbit a közösségi oldalán:
"Idén folytatjuk versenyzőink támogatását az MNASZ Tehetséggondozó Program keretein belül. A kikerült pályázati felhívás értelmében, FIA és FIA CEZ sorozatok versenyein való induláshoz nyújtunk nevezési díj támogatást. Külföldi és hazai rendezésű versenyekre is lehet pályázni.
A legfontosabb a Magyar Autósport számára az utánpótlás és a már sikereket elért versenyzők támogatása. Bízom benne, hogy újabb nemzetközi sikerekhez tudunk most fontos lendületet adni.
https://mnasz.hu/hu/hirek/?page=0#news-1169 "
Újabb előzetes a WRC új szupersztárjáról szóló filmhez
//formula.hu/parc-ferme/21198
Idén áprilisban film jelenik meg a WRC pontversenyét jelenleg vezető Ott Tanakról, akinek nagyon kalandos útja volt addig, amíg a rali-vb egyik legnagyobb sztárjává nőtte ki magát – a gyerekkoráról, a magánéletéről és természetesen a karrierjéről is szó esik majd benne, többen is megszólalnak a versenyzővel kapcsolatban. Íme a legfrissebb előzetes:
Ez történt a tesztelés második napján (videó)
//formula.hu/parc-ferme/21201
Leclerc révén ismét a Ferrari diktálta a tempót, Ricciardo elhagyta hátsó szárnyának fontos elemét, Albon pedig kétszer is megpördült.
Így mozog Sainz alatt a McLaren
//formula.hu/parc-ferme/21199
Hogy tetszik az új McLaren mozgása? Íme egy Sainz-kör Barcelonából az idei tesztről - alatta pedig egy összehasonlítás Fernando Alonso egyik tavalyi körével:
Az Alfa Romeo sokak számára úgyis csak Team Raikkönen lesz
//formula.hu/parc-ferme/21197
Akkor miért ne lenne létjogosultsága ennek a logónak? A vörös keresztet a finn zászló kék keresztje váltotta fel, a kígyó helyét pedig egy jégkrém. Egyiket sem kell túlmagyarázni.
Nyolc versenyzőt igazolt a Sauber Junior Team
//formula.hu/parc-ferme/21196
A Sauber név 2019-ben az utánpótláskategóriákban él tovább: annak ellenére, hogy a Formula-1-es istállót Alfa Romeo Racinggé nevezték át, a gárda 2018 végén létrehozott nevelőprogramja Sauber Junior Team néven fut tovább Formula-2-es, Formula-3-as és Formula-4-es szinten. A svájciak a Charouz Racing Systemsszel működnek együtt, melynek autói a megszokott Sauber-színeket viselik. Nyolc versenyzőt igazoltak le, akik közül a legismertebb a GP3-as harmadik helyezett Callum Ilott, aki idáig a Ferrari-akadémiához tartozott.
A Sauber Junior Team felállása:
F2: Callum Ilott, Juan Manuel Correa
F3: Lirim Zendeli, Fabio Scherer, Raoul Hyman
F4: Roman Stanek, Alessandro Ghiretti, Theo Pouchaire
A DTM-be igazol Ferdinand Habsburg
//formula.hu/parc-ferme/21195
A Formula-3-as Európa-bajnokság futamgyőztese, Ferdinand Habsburg – aki az utolsó magyar király, I. Károly dédunokája – együlésesekről túraautókra vált, és a DTM-ben folytatja. A 21 éves osztrák pilótát az Aston Martin igazolta le, Paul di Resta, Jake Dennis és Daniel Juncadella csapattársa lesz az R-Motorsportnál. Vele együtt 16 versenyző személye ismert a 2019-es rajtrácson.
Nektek feltűnt már, milyen fényesek a Pirelli idei abroncsai?
//formula.hu/parc-ferme/21193
Ez amiatt van, mert az olasz cég - az F1 történetében először - króm öntőformákat használ, amivel fényesebb felületűek lesznek az abroncsok. Korábban már az F2-ben kipróbálta ezt a Pirelli. Teljesítménybeli hatásuk nincs, viszont jól néznek ki, igaz?
You might have noticed that our tyres have a more shiny look to them this year. This is because we are using chrome moulds for the first time in #F1 (we’ve tried them before in #F2). There’s no effect on performance, but they look nice, don’t they?! #Fit4F1 @F1 pic.twitter.com/IjSWN5b4ef
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 18, 2019
Videón Albon kicsúszása
//formula.hu/parc-ferme/21194
Videón Alexander Albon kicsúszása. Mi tagadás, nem így kell kezdeni egy F1-es karriert:
Not quite how Alex Albon will have imagined the start of his F1 career
— Formula 1 (@F1) February 19, 2019
Shortly after the green light on day two, this happens#F1 #F1Testing pic.twitter.com/148XJtc7eC
Van egy ember, aki szabadidejében halót rajzol régi F1-es autókra
//formula.hu/parc-ferme/21192
Nevesül az 1992-es Williams FW14B-re, a 2005-ös Renault R25-re és az 1999-es McLaren MP4-14-re. Nem kérdezzük meg, hogy tetszenek-e.
With the @F1 season fast approaching the team here at DCT8 have taken a trip down memory lane by retouching this year's car with a variety of iconic liveries.
— DCT8 (@dct8Ltd) 2019. február 8.
First up we showcase how @GeorgeRussell63 would look in the iconic @WilliamsRacing FW14B from 1992. pic.twitter.com/1d9xUg5CkV
Next we merge 2019 with 2005. How would @danielricciardo look in the awesome @RenaultF1Team R25? Will the Ozzie be able to bring back the success achieved by the legendary @alo_oficial who picked up back to back @f1 constructors & driver championships in the R25 and R26. pic.twitter.com/LvHyHUGIvw
— DCT8 (@dct8Ltd) 2019. február 14.
2019 meets 1999. We take a look at how the @McLarenF1 new boy and rising star @LandoNorris would look this season in the iconic MP4-14 livery, in which the flying Finn @F1MikaHakkinen picked up his second @F1 drivers world championship. pic.twitter.com/E30ZRqDOfi
— DCT8 (@dct8Ltd) 2019. február 14.
Így festett di Grassi szemszögéből az utolsó métereken megszerzett győzelem
//formula.hu/parc-ferme/21191
A brazil elmondása szerint annyi adrenalint még sohasem érzett magában, mint a Mexikóváros ePrix utolsó körében, amelynek legvégén sikerült megelőznie az energiájából kifogyó Mahindrát.
My point of view of the last meter overtake at Mexico ePrix. Note the steering and gaps to Pascal and the wall only realized it now pic.twitter.com/Qo9rTmXtJQ
— LUCAS DI GRASSI (@LucasdiGrassi) 2019. február 18.
Grosjean megautóztatta a gyerekeit Barcelonában
//formula.hu/parc-ferme/21190
Sokmindent csinálnak csemetéikkel az F1-es apukák, amit előszeretettel meg is osztanak a közösségi oldalaikon, de azért az ritka, hogy valaki egy versenypályán autóztassa meg őket. Romain Grosjean két fiának, Sachának és Simonnak mutatta meg testközelből Barcelonát. Vajon egy napon ők is száguldanak majd rajta versenyautóval?
Tour de piste avec papa @RGrosjean pour Sacha et Simon. Une première! #famille #fierte #f1 @HaasF1Team pic.twitter.com/uluo18O8f0
— Marion J Grosjean (@marionjolles) 2019. február 15.
Konstruktőri hitvallás - a Ferrari megemlékezett az alapító 121. születésnapjáról
//formula.hu/parc-ferme/21189
Február 18-án volt 121 éve, hogy megszületett Enzo Ferrari, a hamar legendássá vált olasz autógyártó alapítója. A márka nem is mulasztotta el a szellemének megidézését néhány archív felvétellel és a néhai elnök megnyilatkozásaival.
Új fiatal tehetséget választott ki a Red Bull
//formula.hu/parc-ferme/21185
Egy új-zélandi fiatal, a sokra tartott Liam Lawson hívta fel magát a Red Bull figyelmét, melynek következményeként bekerült a csapat juniorprogramjába. A 17 éves pilóta a NZ Formula Ford bajnoki címét szerezte meg hazájában, majd második lett az ausztrál és a német Formula-4-es bajnokságban, 2019 elején pedig a Ferrari-junior Marcus Armstrongot, illetve a Mercedeshez tartozó Lucas Auert megelőzve behúzta a Toyota Racing Seriest is. Lawson most a Formula European Mastersben folytatja a Red Bull támogatottjaként, csapattársa a szintén az energiaitalosokhoz kötődő Yuki Tsunoda lesz.
„Ennyi elég is volt a WRC-ből” a kétszeres világbajnoknak
//formula.hu/parc-ferme/21187
Születésnapi ajándékként rajthoz állt a hétvégi Svéd Ralin a futam történetének második legsikeresebb pilótája, Marcus Grönholm - a korábbi ötszörös svéd győztes azonban ezúttal nem nagyon találta a ritmust a havas-jeges, bár sok alkalommal inkább csak sáros utakon. Az 51 esztendős korábbi kétszeres világbajnok utoljára 2007-ben ment teljes szezont a rali-vb-n, azóta egy-két "bohóckodáson" kívül nem szerepelt sehol, WRC-futamon pedig 2010 óta egyszer sem láthattuk versenyautóban. A mostani versenyen elmondása szerint alulmúlta saját elvárásait, hiszen az első két szakaszon kétszer pördült meg, a harmadikon beesett a fák közé és a tempója is messze elmaradt minden más WRC-étől - egyelőre elég volt neki ennyi a visszatérésből.
"Ilyen körülmények között, ahogy a nyomok és az utak alakultak, nehezebb volt, mint ahogy arra számítottam. Hogy megyek-e máshol? Nem, most ez elég is volt, nem indulok Finnországban sem" - mondta Grönholm. A futamot megnyerő Ott Tanak viszont örült neki, hogy egy mezőnyben szerepelhetett 2000 és 2002 világbajnokával: "Jó, hogy itt volt. Most nem volt könnyű vezetni ilyen körülmények között, de szerintem számára az élvezet volt a lényeg és azt hiszem, hogy az megvolt."
fotó: Szabó Attila
Kedden se gördülhet pályára a Williams, tovább csúszik a csapat tesztje
//formula.hu/parc-ferme/21188
A Williams az egyetlen F1-es csapat, amely nem készült el a 2019-es barcelonai teszthét kezdetére, így a mai napon, hétfőn nélkülük köröznek a többiek. Az eredeti hírek szerint kedden már ott lehettek volna a pályán Robert Kubicáék, Claire Williams csapatfőnök azonban hétfőn délután azt közölte, hogy úgy fest, "legkorábban szerdán lehetünk olyan pozícióban, hogy a pályán legyünk. Ez természetesen extrém csalódást keltő, de sajnos ez a helyzet" - tette hozzá.
Sisakkamerából nézhetjük meg Ricciardo körét az új Renault-val
//formula.hu/parc-ferme/21184
Ezt látta az ausztrál:
Our R.S.19’s very first steps. Seen almost as @danielricciardo saw it. What. A. View. What a moment #RSspirit pic.twitter.com/18TKG5f1GZ
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) 2019. február 17.
Videón: Raikkönen a kavicságy fogságában
//formula.hu/parc-ferme/21186
Az Alfa Romeo finnje a 9 órai kezdés után 5 perccel, kivezető körén dobta el, közreműködve az első piros zászlóban.
Élő tesztközvetítésünk itt található meg.
Oh no, Kimi!
— Formula 1 (@F1) 2019. február 18.
#F1Testing pic.twitter.com/pcRpsMuQNX
Ehhez viszonyítsuk a teszteredményeket: videón Vettel tavalyi nem hivatalos pályacsúcsa
//formula.hu/parc-ferme/21179
A 2018-as előszezon utolsó előtti tesztnapján 1:17,182-es nem hivatalos körrekordot futott a Ferrari németje a hiperlágy gumikon: ez volt a tavalyi felkészülési időszak legjobb eredménye. Kíváncsian várjuk, a várt 1,5 másodperchez képest mennyi lesz az idei gépek lassulása – de addig is hangolódjunk a tesztekre Vettel előző évi körével, méghozzá 360 fokos felvételen:
21 autó ütközött a daytonai gigabalesetben
//formula.hu/parc-ferme/21182
A vasárnapi Daytona 500-ból már csak 10 kör maradt hátra, amikor jött a – NASCAR-os szóhasználattal – Big One: a Paul Menard hibája folytán bekövetkezett láncreakció 21 áldozatot követelt. Sérülés szerencsére nem történt.
A 2019-es NASCAR-idénynyitót Denny Hamlin nyerte Kyle Busch és Erik Jones előtt, azaz a Joe Gibbs Racing Toyotái kisajátították a dobogót.