Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 19. hétfő

Ocon nem adja fel, motiválja Leclerc szerződése

Max Verstappen után előbb Pierre Gasly, majd most Charles Leclerc is topautóba ülhet a Formula-1-ben Esteban Ocon korábbi ellenfelei közül, a Mercedes francia tehetsége viszont hihetetlen módon akár ülés nélkül is maradhat jövőre. A Ferrari bejelentése után a következőt posztolta közösségi oldalán:

"Mindenkinek szeretném megköszönni a kedves üzeneteket és a támogatást, amit minden nap megkapok. Voltunk már nehéz szituációkban korábban és mindig megoldottuk őket, ahogy tudjátok, nem volt könnyű utam idáig a karrieremben. Megígérhetem nektek, hogy ez nem az a pillanat, amikor feladom. A motivációm nagy és a korábbi riválisaim topautóban ülnek, ami éhesebbé tesz, mint valaha. Az F1-gyel álmodok, az F1-ért edzek, az F1-ért eszek, az F1-gyel játszom, az F1-re gondolok... Versenyzésre születtem és az egyetlen célom, hogy bajnok legyek, mindig is ez lesz. Találkozunk hétvégén!"

oci

fotó: dppi

Alonsóhoz hasonlóan Vandoorne is F1-es búcsúversenyére készül

„Még. Egy. Szer” – fordíthatnánk le Stoffel Vandoorne posztjának szövegét. 26 évesen, mindössze két szezon után búcsúzik a királykategóriától, ahonnan a Formula-E-be szegődik. Három évvel ezelőtt, GP2-es bajnokként aligha így képzelte el autósportos pályájának alakulását.

Joey Logano a NASCAR 2018-as bajnoka

A NASCAR Cup homesteadi szezonzáróján négyen maradtak harcban a bajnoki címért, akik a szabályok alapján mind egyenlő pontszámmal indultak: a címvédő Martin Truex, Joey Logano, Kyle Busch és Kevin Harvick mindegyike esélyesnek tűnt a győzelemre a verseny valamelyik pontján. Egy késői sárga szakasz után a versenyt az utolsó 15 körre indították útjára, a győzelmet és bajnoki címet pedig Logano szerezte meg, először a csúcsra érve 2009 óta tartó pályafutása során.

A WTCR szezonzárójának legjobb pillanatai (videó)

A hírhedten nehéz és veszélyes Makaóban zárult a WTCR idei szezonja, ahol ismét nem voltunk híján drámának, baleseteknek és sárga zászlóknak. A pálya minden tipikus pontján történt valamilyen balhé, mutatjuk is a hétvége összefoglalóját:

A WRC idei leghúzósabb pillanatai (videó)

Alig ért véget az Ausztrál Rali, a rajongók máris összevágták a WRC szezonjának legneccesebb pillanatait. "On the limit" három és fél percben.

Ez vajon melyik pálya lehet?

A Renault F1-es csapata ismét játékra invitálja a nézőket. A feladat egyszerű: melyik versenypályán járunk?

 

Újabb indokolatlan látványossággal állt elő a Red Bull

Tudjuk, hogy mindig őrült képsorokra számíthatunk, ha a Red Bull Racing új videót tölt fel a netre. Így történt ez most is, amikor a drifter Mad Mike-ot és a dakaros Eduard Nikolaevet eresztették össze egy gyár kietlen telepén. Kár is fecsérelni a szavakat, íme másfél percnyi vad kergetőzés.

Kilenc éve történt: Káosz a Brazil Nagydíj első körében

2009-ben ezen a napon rendezték a Formula-1-es Brazil Nagydíjat, amelynek első körétől nehéz kaotikusabb rajtot találni a száguldó cirkusz történetében. Ütközések, tőből kitépett üzemanyagcső és szanaszét fröcskölő üzemanyag jellemzi a kilenc évvel ezelőtti Sao Paulói futamot. (A videó átkattintás után nézhető meg)

A nagydíjat egyébként Mark Webber nyerte meg, a világbajnoki cím pedig Jenson Button kezébe került.

Világbajnok duót igazolt a WTCR-be érkező kínai márka

Hivatalos megerősítést nyert egy korábbi értesülésünk, amely szerint Yvan Muller jövőre is visszatér a WTCR mezőnyébe. A 49 éves túraautós veterán ahhoz az új kínai márkához csatlakozik, amely részben az egykori volvós WTCC-projekt tagjaiból épül fel. A Cyan Racing nevét viselő alakulat korábban Thed Björk érkezését már bejelentette, a makaói szezonzáró végeztével pedig Muller helye is biztossá vált.

"Láthatták pár hete a Lynk & Co autójának bemutatóját, amely jövőre elindul a WTCR-ben. 2016-ban már visszavonultam, de úgy tűnik, hogy még mindig gyors vagyok, ráadásul Gabriele [Tarquini] sem akarja, hogy befejezzem, szóval visszatérek a Lynk & Co csapatával" - fogalmazott a francia világbajnok, aki az idei szezonban kiélezett küzdelmet követően mindössze három ponttal csúszott le a bajnoki címről.

A márka hivatalos közleményében nem szerepelt, hogy hány autóval vágnak bele a 2019-es szezonba, ám a Motorsport szaklap szerint még két további név bejelentésére számíthatunk.

A csapat korábbi koncepciórajzai a készülő autóról:

lynk&co-concept-1

lynk&co-concept-2

lynk&co-concept-3

A McLaren is elérzékenyült a WEC dobogója láttán

A csapat a közösségi médiában osztott meg képet a sanghaji 6 órás pódiumáról, amelynek kilenc résztvevője között a második Fernando Alonso és a harmadik Jenson Button, a csapat korábbi versenyzője is szerepelt.

Mikor állt utoljára dobogón közösen Alonso és Button, akik két évig voltak csapattársak? Hat évet kell visszamennünk, a 2012-es Brazil Nagydíjig, amelyet a brit megnyert, a spanyol másodikként zárt. Az volt a McLaren utolsó győzelme és az utolsó alkalom, hogy Alonso megnyerhette volna a bajnoki címet – így repül az idő…

Twitter-bejegyzésben üzent Sophia Flörsch: Holnap megműtik

„Csak tudatni szeretném mindenkivel, hogy jól vagyok, de holnap reggel megműtenek. Köszönöm az FIA-nak, HWA-nak és Mercedesnek, hogy vigyáznak rám. Hálás vagyok mindenkinek a támogató üzenetekért. Hamarosan hírekkel jövök.”

A makaói F3-as versenyen történt balesetről, amelyben öten megsérültek, itt található folyamatosan frissített cikkünk

A Red Bull-védenc újra győzött Makaóban, Schumacher ötödik

A pole-pozícióból indulva Dan Ticktum nyerte a Formula-3-as Makaói Nagydíjat: a Motopark pilótája tavalyi sikerét ismételte meg a rangos versenyen, jó szájízzel búcsúztatva a szezont, amely során az Európa-bajnokságon lemaradt az elsőségről.

A Formula-3-as autóba DTM-ből visszaülő Joel Eriksson lett a második, Sacha Fenestraz szerzett még dobogós helyezést. A Formula-3-as Európa-bajnok, Mick Schumacher ötödik pozícióban végzett Makaóban.

A versenyt Sophia Flörsch óriási balesete árnyékolta be a 4. körben, a német hölgyversenyző több méter magasra felemelkedett, majd a védőkerítést átszakítva a fotósok védelmére emelt építménynek csapódott. A pilóta és a közelben tartózkodók állapotáról csak lassan érkeztek a hírek, a legújabb, hivatalos forrásból származó információk szerint öten sérültek meg, két versenyző – Flörsh és Sho Tsuboi –, két fotós és egy pályabíró. A balesetet követően hosszú szünet után indították újra a versenyt.

Mercedes-fánkokkal zárult 2017

Egy hét múlva véget ér a 2018-as F1-es szezon, tekintsünk vissza a kettős Mercedes-győzelemmel végződő versenyre!

Mi a szélcsatornák szerepe az F1-ben?

A szélcsatornák hosszú idő óta elengedhetetlenek a sportágban, az Autósport és Formula Magazin novemberi számából pedig megtudhatjátok, hogy manapság milyen szerepet játszanak az F1-es autótervezés terén.

Nézd élőben az F1 Esport-bajnokságának döntőjét!

Ma este eldúl, ki lesz a sorozat második győztese - kövessétek az élő közvetítést az F1 Facebook-oldalán:

Ricciardóé az év megmozdulása az FIA szavazásán

Az ausztrál pilóta első helyet érő előzését Valtteri Bottas ellen mutatta be a Kínai Nagydíjon.

SUV-bajnokságot indít a Lamborghini

Az olasz gyártó a Róma melletti Vallelunga pályáján mutatta be Urus ST-X sport- és szabadidőautó (SUV) versenyváltozatát, amely köré 2020-tól külön bajnokságot szerveznek majd. A Lamborghini európai és közel-keleti versenyeket tervez, épített pályákon és off road-helyszíneken egyaránt. Az Urus ST-X Concept modellt egy ikerturbós V8-as hajtja majd, össztömege 25%-kal lesz könnyebb az utcai verziónál. Az autó első ízben a 2019-es, Lamborghini World Finals nevű eseményen hajt majd először pályára.

Így hajtotta meg a Saubert Tatiana Calderon Fioranóban

A kolumbiai versenyzőhölgy a Mexikói Nagydíjat követő promóciós napon ülhetett be először a Sauber C37-es volánja mögé, szombaton pedig a gárda 2013-as gépével, a C32-essel körözött az olaszországi Fioranóban.

Az megvan, amikor Vasember megkérdezi Thort, tud-e driftelni Makaóban?

Ezzel a vicc-cel próbálta oldani a helyzet komolyságát Laurens Vanthoor Twitteren, aki az FIA GT Világkupa kvalifikációs versenyén már rajt után falban találta magát egyik mercedes kollégájának köszönhetően.

A baleset képsorai a közvetítésben:

Egyébént éppen Vanthoor volt az, aki két évvel ezelőtt ugyanitt, ugyanabban a kanyarban bukott hatalmasat - igaz, most megúszta fejreállás nélkül.

Ott volt egy autónyi hely?

Yann Ehrlacher szerint igen, és jól látta: így sikerült megelőznie Fernando Souzát a WTCR első makaói versenyén.

Egy éve őrült véget ért a Makaói Nagydíj

Habsburg Ferdinánd az utolsó kör utolsó kanyarjában bújt be Sergio Sette Camara mellé, ám mindketten a falban végezték - így az a Dan Ticktum szelte át elsőként a célvonalat, aki az idei nagydíjat pole pozícióból kezdheti majd.

Olvastad már?