Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 19. szerda

Marty McFlyként ábrázolta saját magát Valentino Rossi a misanói sisakján

Vissza a jövőbe... helyett Vissza Misanóba. Ezt az üzenetet hordozta sisakján Valentino Rossi a MotoGP elmúlt hétvégén rendezett San Marinó-i Nagydíján, aminek apropóját az adta, hogy tavaly tréningezés közben elszenvedett balesete miatt nem tudott rajthoz állni hazai futamán. A dizájnerek pedig tényleg kreatívak voltak: a híres filmtrilógia két főszereplőjét is átmaszkírozták a sisak tetején: Marty helyére Rossi, míg Doki helyére a versenyző vezető szerelője, Silvano Galbusera arcát festve. Rossi hétvégéje ezt leszámítva nem lett túl emlékezetes, mindössze hetedikként intették le a vasárnapi futamon.

2018-misano-valentino-rossi-agv-helmet-livery-photos-5

2018-misano-valentino-rossi-agv-helmet-livery-photos-7

2018-misano-valentino-rossi-agv-helmet-livery-photos-2

Massa új csapatánál talán nem lenne keret saját fotósra?

Ez lehet az egyik magyarázat arra, hogy miért Felipe Massa kezében van a fényképezőgép a Venturi Formula-E-csapatának hivatalos fotózásán. A másik, sokkal valószínűbb meg persze az, hogy egyszerűen csak remek hangulatban telik ez a kötelező szezon előtti esemény. Mert hát az sem mindennapi, hogy Massa csapattársa, Edoardo Mortara egy tűzoltó-készüléket szorongat a zöld vászon előtt...

Hallgass Alonsóra: mindig kösd be a biztonsági övet!

Profi versenyzők is segédkeztek az FIA kampányában, amely a biztonságos közúti közlekedésre hívja fel a figyelmet. 

Fernando Alonso: Akár vezetsz, akár utas vagy, ne kockáztass! A biztonsági öv jelentheti a különbséget élet és halál között. Figyelmeztesd az autóban ülőket is, hogy mindig kössék be az övet.

Az új Formula-E-s Jaguar diffúzorát figyeljétek

A BMW után a Jaguar is bemutatta Gen2-es versenygépét, amely az I-Type 3 névre hallgat (az első képeket már áprilisban láttuk róla, de az még nem a végleges színeket viselte). Egy figyelemreméltó részlet az autó diffúzora.

Hogy mennyi a különbség egy zseni és egy idióta között? Az F1-ben két tized...

Érdekes stratégiát választott hétvégén a Merceden a szingapúri időmérőn, hiszen csak úgy tudtak maguknak megfelelő mennyiségű hiperlágy gumit biztosítani a Q2-re és a Q3-ra, ha a Q1-ben még az ultralágyon küldik ki a versenyzőiket. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton végül megoldották a feladatot, de nem sokon múlt: a brit 1:39,403-as köridővel lett 14., míg Kevin Magnussen 1:39,644-gyel 16., már kieső helyen zárt. Magyarul két és fél tizeden múlt, hogy Hamilton elképesztő pole-köre és győzelme ne jöhessen össze és helyette a Mercedes blamájáról beszéljünk...

"Jó barátom, Fred Vasseur, a Sauber vezetője küldött egy üzenetet azzal, hogy 'tudod, mi a különbség az idióta és a zseni között? Két tized!' és szerintem ezzel remekül összefoglalta a dolgokat" - mondta erről a hétvégét követően Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője.

idiotgenius

fotó: dppi

Amikor a barátnő először ül be a versenyautóba és egy hangyányit meglepődik

Sikolyok és egyéb hangok hallhatók:

 

Így néz ki egy MotoGP-versenyző erőnléti edzése

Bemutatja: Maverick Vinales.

 

Olyannyira nem kedvence a Mercedesnek Szingapúr, hogy...

... hogy akár az is lehetne. Eddig ugyanis ők töltötték itt a legtöbb kört az élen.

pf17_1

Megjöttek a Szingapúri Nagydíj legjobb belső felvételei

Megtekintés a Youtube-on:

Vettel Oroszországra is eltérő gumistratégiát választott

Megjöttek a következő F1-es futam, az Orosz Nagydíj gumiválasztásai, vagyis hogy mely csapat mely pilótája hány szettet rendelt az elérhető keverékekből. Ezúttal is a lágy, az ultralágy és a hiperlágy abroncsok közül lehetett választani és bár zingapúrban sokan támadtak a Ferrarit amiatt, hogy a lágyat csak "mutatóba" hozta el, Sebastian Vettel ezúttal is csak egyetlen szettet kért ebből, ellenben a Mercedeseknél kettővel több hiperlággyal rendelkezik majd.

A kiosztás:

unnamed_10

Michelisz magasan a legjobb időmérőmenő a WTCR-ben

Az Autosport korábbi munkatársa számolta ki a WTCR-szezon idei mezőnyének átlagos rajthelyezéseit. Ehhez a versenyhétvégék két időmérőjének eredményét vette számításba, a fordított rajtrács alapján induló futam rajthelyezését természetesen nem. Michelisz az eddigi 12 időmérő alapján 4,6-os átlagos rajthelyezéssel rendelkezik, és ebben benne van a Hyundai számára szörnyű zandvoorti hétvége is, ahol csak egy 14. és egy 20. helyet kanalazott össze - ezt leszámítva ugyanis mindig legalább harmadik volt.

A listán jelentős lemaradással követik őt a többiek, Yann Ehrlacher átlaga már csak 7, utána pedig szorosan ott sorakozik Guerrieri, Muller, Huff, Tarquini és Björk.

.

03718007_401

Ha megkérdeznénk, hogy szerintetek melyik F1-es versenyző ment el Szingapúrból Thaiföldre gokartozni, ő lenne az utolsó, akire tippelnétek

Az Orosz Nagydíjig hátralévő tíz napra a versenyzők többsége hazarepült Szingapúrból, ahol az eltolt menetrend miatt egyébként sem kellett átállniuk a helyi időzónára. Azt hihetnénk, hogy Kimi Raikkönen volt az, aki vasárnap este elsőként elhúzta a csíkot Ázsiából, pedig koránt sem így történt. A finn nem nyugat, hanem észak felé vette az irányt: Thaiföldön volt jelenése egy gokartos rendezvényen, ahol gyerekekkel is találkozott. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Having fun in Thailand.

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés,

.

40705492_478498789297554_764516612618321920_n

40991623_471516883348522_6131868265254748160_n

Több vasat a tűzben? Wehrlein a Formula-E-ben tesztel

Bár a friss hírek szerint a Mercedesszel való szakítását követően hirtelen alaposan megnőttek az esélyei az F1-es visszatérésre, a jelek szerint Pascal Wehrlein nem bízza a véletlenre, hogy lesz-e versenyzői ülése a 2019-es szezonban. Az e-racing365 úgy értesült, hogy a 23 éves német egy másik sorozatban is puhatolózni kezdett, és még ezen a héten tesztelni fog a Formula-E-ben a Mahindrával a spanyolországi Calafat versenypályáján.

A negyedik FE-szezonban bajnokesélyesként kezdő, majd alaposan visszaeső Mahindra még egyik pilótáját sem erősítette meg az idén decemberben kezdődő új évadra, de valószínűnek tűnik, hogy Felix Rosenqvist marad (bár szintén a fenti forrás szerint a svéd párhuzamosan az IndyCarban is szeretne versenyezni), Nick Heidfeld azonban versenyzői karrierje végéhez közeledve már visszavenne programjából, és valószínűleg csak tartalékpilótaként marad az indiai csapat kötelékében. 

wehrlein_2

Magnussen történelmet írt a Haasszal - videó

A Haas még soha nem produkálta a verseny leggyorsabb körét a Formula-1-ben, egészen most vasárnapig, amikor Kevin Magnussen megtörte ezt a sorozatot Szingapúrban - mutatjuk:

 

Komoly mérföldkövet hagyott maga mögött Raikkönen

A hétvégi Szingapúri Nagydíjon elérte az ezer pontot a Ferrari színeiben Kimi Raikkönen - a szezon végére ő és Sebastian Vettel is megelőzheti a vonatkozó listán Michael Schumachert és elkezdhetik üldözni Fernando Alonsót. Persze tudjuk, a pontrendszer nagyot változott azóta, hogy Schumacher halmozta a győzelmeket a maranellóiakkal.

points

Továbbra sem jön Monteiro, kínai az autóban

Még júniusban, a WTCR hosszú, két és fél hónapos nyári-őszi szünete előtt Tiago Monteiro arról beszélt, maradéktalan felépülése 11-12 hónapot vesz igénybe: az utalás alapján arra lehetett gyanakodni, hogy a tesztbalesetét 2017 szeptemberében elszenvedő portugál a szeptember 29-30-i ningbói fordulón végre újra versenyezni fog.

A keddi hírekből azonban kiderül, hogy Monteiro továbbra sem tér vissza: a Boutsen Ginion Racing bejelentette, hogy autóját Ningbóban és az egy héttel későbbi másik kínai versenyen, Wuhanban Ma Qing Hua vezeti. A 30 éves sanghaji pilóta a Citroen gyári versenyzőjeként két futamgyőzelmet is szerzett a sorozat elődjében, a WTCC-ben, utoljára 10 hónapja, Makaóban szerepelt a szériában. Idén számos kategóriát megjárt már, a Formula-E-ben és ralikrossz-világbajnokságon is indult.

A Monteirónak szánt Honda Civicet eddig terelgető helyettest, Benjamin Lessennes-t a csapat tartalékpilótájává léptették vissza, annak ellenére, hogy ő volt a Boutsen Ginion eredményesebb versenyzője. A belga a bajnokság 14. helyén áll 58 pontjával, míg Tom Coronel csupán 28 egységet szerzett.

Hamilton óriási köre, Perez ámokfutása, az élen állók feltartása - dolgok, amelyek megmaradnak a szingapúri futamról

A Szingapúri Nagydíj öt legemlékezetesebb jelenete megtekinthető a Youtube-on:

Vettel nem hisz, Hamilton és Verstappen nem érti - így szólt a csapatrádió Szingapúrban

A Szingapúri Nagydíj legjobb rádióüzenetei megtekinthetők a Youtube-on:

Bajnoki címével Scott Dixon a lehető legjobb reklámot csinálta a róla szóló közelgő filmnek

Október 2-án érkezik a Született versenyző, vagyis a Scott Dixon életéről és karrierjéről szóló dokumentumfilm. Az már biztosan nem lesz benne, ahogy az új-zélandi legenda a hétvégén megszerezte ötödik bajnoki címét az IndyCarban, viszont az biztos, hogy a siker által szerzett nyilvánosság a film reklámozásához is jól jön. Na meg hátha van valaki, akit négyszeres bajnokként még nem különösebben hozott lázba Scott Dixon története, de most, hogy ötszörös bajnok lett, már igen.

Dixon ezzel a sikerével egyébként immár egyedüliként áll az amerikai formulaautózás élkategóriája örökranglistájának második helyén, a hétszeres bajnok A. J. Foyt mögött.

Videó: Így alakulnak át az F1-es autók 2021-re

Bár három különféle koncepciói is nyilvánosságra hoztak a Szingapúri Nagydíj hétvégéjén, amelyek egyike a 2021-es, külsőleg is alaposan átdolgozott F1-es autók alapjául szolgálhat, néhány fő motívum azért mindegyik tervezetet végigkíséri, mint a karcsúbb halo és az átformált szárnyak. Íme egy összehasonlítás a 2018-as és a 2021-es autó között:

 

Persze van olyan viccelődő vélemény is, amely szerint körülbelül ennyi munkát vett igénybe, hogy létrehozza ezeket az új számítógépes modelleket az FIA:

Bizony, Christian Horner két kerékre tette ezt az Aston Martint

Különleges kihívássorozat vette kezdetét a Formula-1-ben, amit a versenyzés világából kikerült és szükséghelyzetbe sodródott személyek segítésére létrejött alapítvány, a Grand Prix Trust indított be. Tavaly év végén Martin Brundle szembesítette egy kihívással a Red Bull csapatfőnökét, akinek vállalnia kellett, hogy megtanul két kerékre állítani egy autót. A nagy feladatra nemrég kerített sort Horner, és bár csak pár órája volt rá, a szakma legjobbjától vehetett leckéket: a világhírű autós kaszkadór, Terry Grant mutatta meg neki a kétkerekezés fortélyait egy Aston Martin Vantage-ban, majd pedig a brit csapatvezetőn volt a sor, hogy számos próbálkozásból megkíséreljen egy életképes menetet összehozni. Hogy mire jutott, az megnézhető a videóban.

A nap végén Hornernek tovább kellett passzolnia a kihívást valakinek, és bár ezt a videóból már kivágták, a Red Bull vezetője rivális kollégájának, a Mercedes F1-es csapatát irányító Toto Wolffnak dobta át a labdát, akinek majd egy repülőgépből kell kiugrania...

Olvastad már?