Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. május 25. péntek

Videó: Bottas bemutatja, hogy hogyan telik számára ilyenkor az idő

Ülés- és övpróba, kávé, jégkorong, titkos megbeszélés - a Mercedes engedett némi betekintést a finn pilóta munkanapjába.

Ajándékbolttal tisztelegnek Jules Bianchi emléke előtt Monacóban

Ki ne emlékezne arra a pillanatra, mikor Jules Bianchi a Marussiával csodát tett Monte-Carlóban. Négy éve, hogy azóta már az égi pályákon versenyző francia a 9. helyre hozta be a harmatgyenge orosz technikát a szezon egyik legnehezebb versenyén, megszerezve saját, és csapata első pontjait a száguldó cirkuszban.

Bianchi baráti társasága idén nemes gesztussal tiszteleg egykori kedvence előtt. A pálya környékén felállítottak egy standot, ahol különböző rajongói termékeket lehet megvásárolni, melyen a pilóta arcképe, autója, vagy szignója látható. A bevételt fiatal versenyzők karrierjének támogatására ajánlották fel.

Videó: pályaszéli felvételek Monacóból

Így azért jobban érződik a tempó:

Amikor Ricciardo ausztrál focizni tanítja Gaslyt a Red Bull úszó motorhome-jának tetején...

Furcsa, de nem törtek össze semmit, és még a békésen üldögélő vendégeket sem találták fejbe! Különleges szemszögből, a Toro Rosso franciájának fejére helyezett kamerából nézhetjük az oktatást.

Nem csalás, nem ámítás, rajtrácslányok érkeztek Monacóba

Az F1-es szezon legcsillogóbb nagydíjhétvégéje egyszerűen nem múlhat el a világ legragyogóbb teremtményei, a csinos fiatal hölgyek nélkül. A Monacói Nagydíj szervezői már jó előre szóltak, hogy rajtrácslányok betiltása ide, gyerekek alkalmazása oda, ha törik, ha szakad, ők akkor is a hölgyek mellett teszik le a voksukat. 

És így is történt, pénteken már ott mosolygott egy csoport a paddockban, mint az alábbi képek is bizonyítják. Jól nézzétek meg őket, mert lehet, hogy újabb egy évet kell várni a feltűnésükre - bár az oroszok is felvetették már az ilyen jellegű szakadármozgalom ötletét.

DeC6PuFWAAEfWCW

DeC-rL6WsAE1-1t

DeDBAn_WAAEhuam

A safety car mögött, a bokszutcába menet ütötte ki egymást a Formula-2 első két helyezettje

A kaotikus, balesetek sokaságát hozó monacói F2-es főverseny esélyesének a pole-ból rajtoló Alexander Albon tűnt – eddig a pillanatig. A biztonsági autó a mezőny elé érkezett egy incidens miatt, a lehetőséget kihasználva pedig Albon és a második Nyck de Vries is a bokszutcába akartak hajtani. De Vries hamarabb, Albon egy másodperccel később kezdett el kanyarodni, a visszapillantóját nem figyelte, így a két pilóta megforgatta egymást.

Íme a jelenlegi monacói körrekord - Ricciardo csütörtöki alakítása

Daniel Ricciardo 1:11-es köre:

Megvan, hogy melyik gumikat hozza a Pirelli a Magyar Nagydíjra

Hivatalosan is bejelentette a Pirelli, hogy mely három gumikeverék közül választhatnak az F1-es csapatok a Magyar Nagydíj hétvégéjére: a közepes, a lágy és az ultralágy abroncsok lesznek elérhetők. Ez azt jelenti, hogy ismét lesz "ugrás", hiszen kimarad a szuperlágy, az aktuális leglágyabb keverék két szinttel lesz puhább, mint a második. Ezt a három gumit egyszerre még egyszer sem láttuk, viszont éppen a Magayr Nagydíj előtt, Németországban is ez lesz majd a kiosztás.

pirelli2

fotó: dppi

Változhatnak az F1-es gumik elnevezései

Egyszerűsödhet az F1-es gumik neveinek palettája, legalábbis ezt kérte a Pirellitől az FIA és a FOM is - a cél az, hogy átláthatóbb, érthetőbb legyen a dolog a nézők számára. Emiatt lehet, hogy minden hétvégén csak "kemény", "közepes" és "lágy" gumik lesznek majd, a keverékek ugyan maradnának a jelenlegiek, de minden hétvégén ugyanúgy hívnák azt a hármat, amelyet a Pirelli éppen elhozott. Tehát lehet, hogy az egyik hétvégén a szuperlágy, a másikon a hiperlágy lenne a "lágy" és a nézőknek nem kellene matekozniuk, hogy most éppen melyik a legpuhább, mert egyszerűen csak az aktuális "lágy" lenne a helyes válasz.

A Pirelli azt is hozzátette, hogy lehetne akár A-B-C-D-E-F keverék is, nem kellene hiperlágyazni meg szuperlágyazni és megmondaná minden hétvégén, hogy például most a B a lágy, a D a közepes és az E a kemény. 

pirelli_3

fotó: dppi

Új motorokat kapott a Haas és a Sauber is

A Ferrari két partnere (a Haas és a Sauber) megkapta az idei második turbót, MGU-H-t és belsőégésű motort is a monacói hétvégére annak ellenére, hogy ez még nem jelent teljesítménynövekedést, hiszen az olaszok csak Kanadában hozzák az új specifikációkat. A két csapat viszont úgy döntött, hogy mivel az első elemekben már most sok kilométer van (ezekkel kellett minden szabadedzést teljesíteni, később már lehet cserélgetni és péntekre visszarakni az előzőt), inkább váltanak most a biztonság kedvéért.

Ez azt jelenti, hogy Montrealban valószínűleg csak Sebastian Vettel fogja hanszálni az új elemeket, mert Kimi Raikkönennél már korábban motort kellett cserélni, ő már most is a másodikat fogyasztja.

haaspf

fotó: dppi

Csendes péntek után erős hétvége: mutatjuk a programot

Péntek

 

11:30-12:35 Formula-2, első futam (M4 Sport)

17:00-18:00 IndyCar, utolsó edzés

 

Szombat

 

11:45-12:25 Superbike, superpole

12:00-13:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)

14:15-14:55 Superbike, első futam

15:00-16:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)

17:20-18:10 Formula-2, második futam (23:20-tól M4 Sport)

 

A vasárnapi program ezen a linken megtekinthető!

teszt

Ha lemaradtál a csütörtöki F1-es szabadedzésekről, mutatjuk a lényeget

Az első és a második szabadedzés összefoglalója:

A Citroen kirúgta autótörő első számú pilótáját

Kris Meeke mindig is a nagy bukásairól volt híres és nem a kiegyensúlyozott teljesítményéről, de félelmetes tempója és futamgyőzelmei miatt a Citroen úgy érezte, hogy jó döntés rá építeni a WRC-be visszatétő csapatát - egészen mostanáig. Hétvégén ismét hatalmasat bukott a brit pilóta és könnyen lehet, hogy csak az autó építése miatt úszta meg ő és navigátora a komoly sérülést, a franciák pedig most bejelentették, hogy az idei szezonban nem tartanak igényt Meeke szolgálataira.

A közlemény szerint nehéz a döntés, mert a navigátort, Paul Nagle-t is érinti, de olyan sokszor és olyan nagyot bukott már Meeke, hogy a csapat úgy véli, egyszerűen a testi épségüket kockáztatják és Meeke értelmetlen kockázatot vállalt nagyon sok alkalommal. A Citroen azt még nem jelentette be, hogy igazol-e valakit Meeke helyére, egyelőre az biztos, hogy a Szardínia Ralin Craig Breen és Mads Ostberg vezeti majd a két C3 WRC-t. 

meeke_2

fotó: dppi

Verstappen büntetés nélkül megúszta a tolatgatást

Az első szabadedzést másodikként záró Max Verstappen elkövetett egy vezetői hibát: a Ste Devote kanyarban elfékezte magát, így a bukótérbe csúszott. Ezt követően tolatva hajtott vissza a pályára, miközben hátulról autók érkeztek – a stewardok vizsgálták is az ügyet.

A döntéshozók azonban úgy ítélkeztek, hogy a Red Bull-os nem érdemel büntetést: az indoklás szerint enyhítő körülmény, hogy sárga zászlók voltak érvényben, valamint Verstappen tolatása nem jelentett veszélyt másokra.

Feladta, nem lesz ott az Indy 500-on a két évvel ezelőtti pole-pozíciós

Május egyik legdrámaibb autósportos eseménye marad, hogy James Hinchcliffe, az IndyCar élmezőnyének tagja nem állhat rajthoz a sorozat legfontosabb, dupla pontokat érő versenyén, miután az időmérő 35 résztvevője közül rendkívül balszerencsés körülmények miatt nem jutott be a 33 legjobb közé. A szabályok értelmében még ekkor is volt azonban esélye arra, hogy ott legyen a rajtrácson, ha sikerül megállapodnia valakivel, hogy átadja neki az indulási jogát. Ilyenről szokás szerint csak az erre a futamra beugró versenyzőkkel lehet egyezkedni, és a Hinchcliffe csapatának, a Schmidt Peterson Motorsportsnak a támogatásával kvalifikáló Jay Howard volt az elsőszámú kiszemelt erre, de végül nem sikerült megállapodni - a helyzetet ilyenkor az autók szponzorainak igényei tovább bonyolítják. A mezőny egyik legnépszerűbb versenyzőjeként számon tartott Hinchcliffe a Twitteren beszélt a helyzetről.

"Hacsak valami váratlan dolog nem történik, nem fogok versenyezni az idei Indy 500-on. Úgy döntöttünk, hogy nem hajszoljuk többé a lehetőségeket. El sem tudom mondani, milyen érzés, hogy ki kell hagynom a versenyt. De végső soron egyszerűen nem végeztem elég jó munkát, nincs kifogás."

DdsIXkCVMAATA59

Massa már tesztelte is autóját a Formula-E-ben

Néhány kép és videó a brazil első tesztjéről a Venturival, amely csapattal az ötödik szezonban fog versenyezni az elektromos sorozatban. Bár az évad majd csak decemberben indul, az új autókat máris megkapták a csapatok, így Massa is egyből azzal próbálkozhatott. 

Dd5RW62U0AAc-Dp

Dd5RWLJV0AAuMxK

A McLaren feltámasztotta Senna legendás monacói körét

Az 1988-as pole-pozíciót érő körről felvétel nem készült, a Codemasters és Murray Walker hangjának segítségével a McLaren azonban újraalkotta a történelmi gyorskört.

Ha Rubens Barrichello F1-es rajtjainak számához hozzáadjuk a 2005-ös bajnoki helyezését, elosztjuk a győzelmeinek számával, hozzáadjuk a pole-jait és a bajnoki ezüstérmeit, akkor megkapjuk, hogy hány éves!

(322+8)/11+14+2=46

Isten éltesse!

Dd1R5zoV0AAfFOr

Trulli felmászik Chandhokra, Rosberg és Verstappen is eldobja - öt nagy monacói pillanat belülről

Öt monacói eset belülről - a videó a "megtekintés a Youtube-on" szövegre kattintva indul:

Videó: Rosberg azért megküzdött az új Formula-E-autóval

A 2016-os F1-es világbajnok hétvégén Berlinben tesztelte a jövő elektromos versenyautóját - több kisebb hibát is vétett, de élvezte, íme a pilóta vlogjának újabb epizódja az összes körével és a rádióbeszélgetésekkel:

Amikor Schumacher még egyszer megvillantotta klasszisát Monacóban

A hétszeres F1-es világbajnok 2010-es visszatéréseor bizonyította, hogy nem felejtett el versenyezni: Monacóban zseniális előzéssel rágta át magát Fernando Alonsón a biztonsági autós fázis után, de a stewardok végül szabálytalannak minősítették a manővert.

Olvastad már?