Alonso előjoga: ő vezetheti először az új McLarent
Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. augusztus 20. hétfő

Alonso előjoga: ő vezetheti először az új McLarent

Február 26-án, a barcelonai teszt első napján Fernando Alonso ül az MCL33 nevet viselő McLaren-Renault-ba, számolt be a motorsport.com. Úgy tűnik, Alonsónak előjoga elsőként kipróbálni csapata új autóját, 2015-ben és 2017-ben is ő vezetett az első hivatalos tesztnapon (2016-ban Jenson Button) – mindkettő meglehetősen szerencsétlenül, kevés körrel végződött. Kedden, a teszt második napján Stoffel Vandoorne ül az autóba.

Az MCL33 három nappal korábban, február 23-án mutatkozik be online formában. Az autóbemutatók listája itt található meg.

Horrorisztikus baleset az IndyCar poconói versenyén

A futam 7. körében hatalmas baleset történt, amelyben számos autó volt érintett, a legnagyobb becsapódást azonban Robert Wickens szenvedte el, aki nagy sebességgel ütközött a betonfalnak, majd pörögve pattant fel a védőkerítésre, az üzemanyag pedig berobbant autójában.

A kanadai pilóta állapotáról meg nem erősített hír érkezett, mely szerint tudatánál van, és helikopterrel szállították kórházba.

Frissítve: Az IndyCar tájékoztatása szerint Wickens "ébren és tudatánál van".

Történelmet írt a svéd versenyzőnő, de öröme nem tartott sokáig

A skandináv túraautós széria (STCC) második karlskogai futamát Mikaela Ahlin-Kottulinsky nyerte pole-pozícióból Cuprával, aki a győzelemmel az első női STCC-futamgyőztessé, illetve valamennyi TCR-szabályok alapján futott széria első női nyertesévé vált. A hölgypilóta azelőtti utolsó elsősége egy 2014-es siker volt a Scirocco Kupában.

Néhány órával később azonban Ahlin-Kottulinskyt kizárták a verseny eredményéből, a győzelmet pedig Mattias Andersson örökölte.

A hétvége meglehetősen botrányosan alakult: az első futamon a svéd pilótanő három csapattársát, Daniel Haglöföt, Philip Morint és Robert Dahlgrent diszkvalifikálták az első, második és ötödik pozícióból, mivel a rivális WestCoast Racing óvást nyújtott be a PWR Racing Cuprái ellen szabálytalan kipufogói miatt. A WestCoast csapatfőnöke egy olyan nyilatkozatot is tett, mely szerint a konkurens istálló „egész szezonban csal”. Ahlin-Kottulinsky veszte az volt, hogy az ő autóján a második versenyen is az illegális kipufogó maradt, míg a csapattársak esetében lecserélték azt.

A kizárások jelentősen átírták a bajnokság állását, az első futamon győzelmet, másodikon második helyet megöröklő Johan Kristoffersson egy ponttal Dahlgren előtt hagyja el Karlskogát, holott előnye 33 pont volt előzetesen.

Ki hitte volna, hogy Kimi Raikkönen ilyen képeket fog mutogatni egyszer családjáról?

Annak idején a finn volt a mezőny egyik legzárkózottabb pilótája, már ami a magánéletet illeti. Több mint fél év Instagram-használat után ilyen fotókat oszt meg a közösségi oldalon a családi idillről. Címe: Hamarosan ismét munka módban.

 

Soon back to work mode.

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés,

Button hazai versenye már egy óra után véget ért – A pilótafülkéig sem jutott el

Eddig nincs szerencséje Jenson Buttonnak a WEC-ben, aki az SMP Racinggel csatlakozott a szériához: a Le Mans-i 24 óráson nem ért célba egysége, a #11-es számú LMP1, a silverstone-i 6 órás hazájában, Angliában pedig nagyon hamar befejeződött.

Button valójában autóba sem ült a futamon: csapattársa, Mihail Aljosin az ígéretes harmadik pozícióban haladt, mikor az autó bal hátuljából füst tört elő, az orosz pilótának pedig félre kellett állnia.

„Nagy csalódás a teljes csapat számára és a rajongóknak is, akiknek nagyon hálásak vagyunk a támogatásért” – írta Button.

Betöltötte a 31-et Nico Hülkenberg

Repül az idő, Nico Hülkenberg nyolcadik Formula-1-es szezonját tapossa, emellett vasárnap ünnepli 31. születésnapját. A Renault versenyzőjénél öten idősebbek a mezőnyből (Raikkönen, Alonso, Hamilton, Grosjean és Vettel), és ő a 30-as klub utolsó tagja, az életkor-rangsorban utána következő Daniel Ricciardo 29 esztendős.

Japán rajongók kiáltozzák Alonso nevét Silverstone-ban

Ilyen az igazán elszánt rajongás: ezek a Toyota-fanatikusok egészen Japánból utaztak a silverstone-i 6 órásra, hogy a 8-as autó sikeréért szorítsanak.

Továbbra is vár Facebook-csoportunk!

Te már csatlakoztál Facebook-csoportunkhoz, a Formula Arénához? Ha nem, pótold ezt a hiányosságodat máris, és várunk szeretettel, hogy megvitasd a többi csoporttaggal a Formula-1 és általában az autósport legfontosabb híreit.

A csoport elérhetősége: ITT!

Legendákat hagyhat le újabb belga pole-lal Lewis Hamilton

Ha azt keressük, ki a legsikeresebb időmérős menő a Formula-1 Belga Nagydíjának történetében, négyes holtversenyt láthatunk, ugyanis Juan Manuel Fangio, Alain Prost, Ayrton Senna és Lewis Hamilton is négy rajtelsőséggel büszkélkedhet. Amennyiben tehát Hamilton idén is megnyerné az időmérőt, mindhárom legendát maga mögött hagyhatná, ráadásul mindezt egy csapásra. És még ki tudja, hol van az ilyen jellegű rekordbeállítások és/vagy döntések vége.

A legsikeresebb versenyzők a Belga Nagydíj időmérőin:

 

Ezzel a szélvészgyors menettel szerezte meg Will Power karrierje 53. IndyCar-rajtelsőségét

Az IndyCar számára már vége a nyári szünetnek, a mezőny hétvégén a Trükkös Háromszögön, vagyis a poconói háromszög alakú, mondjuk, hogy oválpályán méreti meg magát. A szombat esti időmérőn a Team Penske Indy 500-győztes ausztrálja, Will Power bizonyult a legjobbnak. Mivel az oválokon több kör átlagából áll össze az időmérő, ezért még inkább elképesztő az a sebesség, amit Power be tudott mutatni: átlagban (!) tudott 219,5 mérföldes tempóval közlekedni, ami kilométerben 353-nál felel meg.

Power mögött a második helyen a bajnoki címvédő csapattárs Josef Newgarden zárt, majd jön két andrettis, Alexander Rossi és Ryan Hunter-Reay. A top 5-öt Powerék csapattársa, a harmadik penskés, Simon Pagenaud teszi teljessé. Meglepően hátul van a bajnoki éllovas Scott Dixon, ő csak a tizenharmadik helyről vághat neki a rettenetesen hosszú 500 mérföldnek.

Power egyébként 53. rajtelsőségével utolérte az örökranglista második helyén a legendás AJ Foytot.

A győztes két kör:

 

A teljes eredménylista:

pocono1

Hamilton számára történelmi volt a tavalyi belga időmérő

Lewis Hamilton rohamléptekben haladt a pole-pozíciókat tekintve az örökranglista első helye felé, a pillanat pedig, amikor felért az első helyre, tavaly jött el: a 2017-es Belga Nagydíjon Lewis Hamilton ezzel a körrel kvalifikálta magát hatvannyolcadszor az első rajtkockába, utolérve Michael Schumacher utolérhetetlennek hitt rekordját. Aztán azóta már egyedül áll a vonatkozó ranglista élén, 77-tel.

 

Bejött a papírforma a WEC-ben, a Toyotáé az első rajtsor, mögötte Buttonék

Nem történt meglepetés a WEC Silverstone-i hatórás versenyének időmérő edzésén, és a Toyota végzett az élen. A legjobb időt a hetes rajtszámú egység autózta, Mike Conway 1:37 alá is be tudott férkőzni, ezzel bő négy tizedet adott a testvérautónak, vagyis a Nakajima-Alonso-Buemi triónak.

A legjobb privát LMP1-es az SMP Racinggel a Button-Petrov-Aljosin trió lett, hátrányuk valamivel több, mint két másodperc az első időhöz képest. Előnyük minimális a többi priváthoz képest, három egység is ott van mögöttük hét tizeden belül.

A legjobb LMP2-es trióként az Oreca malájait, Jeffrit, Tant és Jaafart találjuk, míg a GTE Próban a Chip Ganassi Racing 66-os autójában Stefan Mücke és Olivier Pla autózta a legjobb átlagot, 1:55.727-tel.

Az LMP1 és LMP2 végeredménye:

 

Vernay a pole-ban, büntetéshegyek után is jó magyar eredmények a TCR Europe-ban

Jól mentek a magyarok, illetve a magyar érdekeltségű versenyzők is a TCR Europe  holland hétvégéjén.

Az időmérőt a magyar csapat, a Hell Energy Racing brit versenyzője, Josh Files nyerte meg, ám mivel az előző versenyről, a Hungaroringről magával hozott egy büntetést, végül „csak” a negyedik helyről vághat neki a délutáni első futamnak. Ott lesz mellette a fiatal magyar csapattárs, Tassi Attila, akié az első futamon az ötödik rajthely, így pedig a másodikra sem kerül sokkal hátrébb, azt a hatodikról kezdheti meg.

A negyedik időt eredetileg egyébként Nagy Dani érte el, viszont őt is hátrébb sorolták, egészen pontosan a pálya elhagyása miatt. A mirás így nyolcadikként várhatja a piros lámpák kialvását, ez viszont a második futam fordított rajtrácsán így egy harmadik helyet ér neki.

A pole-pozíciót a számos büntetés után végül Jean-Karl Vernay örökölte meg. A futamot 14:45-től rendezik.

 

A nyár legviccesebb F1-es pillanatai

Sokan mondják azt, hogy az F1 közege túl merev, és nincs hely a poénkodásnak. Ha ebben van is valami, azért szerencsére volt jó néhány olyan pillanat, amit kamera is meg tudott örökíteni.

A legjobbakat az F1 hivatalos oldalán válogatták össze egy videóban. Interjúba beletrollkodó versenyzők, kínos kérdések az interjúkban, Magnussen-mogyorózás, Red Bull-móka, borzalmas Haas-szóviccek, Toto Wolff-arckifejezések... Zseniális.

Már hat éves a NASCAR egyik legemlékezetesebb dühöngése

Tony Stewart sosem volt éppen nyugodt vérmérsékletű versenyző, a versenyző, majd később versenyző-csapattulajdonos mindig kertelés nélkül elmondta a véleményét riválisairól, és hogy melyikőjüket hová küldené legszívesebben.

Ha pedig lehetősége volt rá, a fizikai kontaktustól sem riadt vissza. Mint ebben az esetben, amikor előbb Matt Kenseth-tel ütközött, majd... nos, amikor Kenseth tett egy kört, emberünk nemes egyszerűséggel hozzávágta a sisakját. Erre a 2012-es bristoli esetre emlékezett vissza a NASCAR Facebook-oldala.

 

Toto Wolff arckifejezései tökéletesen illenek a hét napjaihoz

Az F1 hivatalos Twitter-feedjén újabb zseniális videóra bukkantunk: nem tudjuk, ki volt az, aki az egyes Toto Wolff-grimaszokat a hét napjaihoz párosította, mindenesetre zseniális munkát végzett.

 

Négyszer nyert Kimi Raikkönen Belgiumban, már az első is emlékezetesre sikerült

2004-ben a papírforma nem Raikkönen sikerét ígérte, de a McLaren ifjú finn üdvöskéje mindenre és mindenkire rácáfolt: a Jégember csak tizedikként rajtolhatott, de aztán szépen fokozatosan egyre feljebb kapaszkodott. A Renault-k könnyűnek találtattak, Alonso egyenesen ki is esett előle, míg a két Ferrarit, Michael Schumachert és Rubens Barrichellot erőből nyomta le.

Azt egyébként, hogy Schumacher megint felüljön a trónra, Raikkönen győzelme ellenére sem lehetett tovább odázni: a német hetedik világbajnoki címét ünnepelhette Spa-Francorchampsban.

 

Tudod, mennyi nő dolgozik az autó-motorsportban?

Valószínűleg több, mint gondolnád. És itt most nem csak a versenyzőkre és a többi, frontvonalban lévő szereplőre, például csapatfőnökökre gondolunk, vannak még komoly szerepben a hölgyek más területeken is. Ezt a témát járta körül Porkoláb Bence és csapata.

Tovább nyílik az olló a WEC-ben a Toyota és a privátok között

Nincs ellenfele a Toyotának, amelynél a Silverstone-i WEC-hétvége második szabadedzésén ezúttal a 7-es rajtszámú japán autó bizonyult a leggyorsabbnak. A volánnál a korábbi túraautó-világbajnok José María López ült, aki majdnem másfél másodpercet adott az 1:39.893-at futó testvérautónak (benne Alonsóval, Nakajimával és Buemivel), a legjobb privát Jegor Orudzsevnek (SMP Racing) 1,6-ot.

Orudzsev autója egyébként később megállt a pályán elektronikai problémák miatt, de még így is meg tudta előzni a negyedik helyen záró Beche-Laurent-Menezes triót. A top 5-be még a másik SMP-gép fért be Vitalij Petrov révén.

Az LMP2 legjobbjának a Jackie Chan Racing 38-as rajtszámú autója bizonyult (Tung-Richelmi-Aubry, utóbbi vezetett, a GTE Próban a Harry Thinknell-Andy Priaulx duót találjuk az élen, a GTE amatőr kategóriájában pedig az olasz trió, Cairoli és a Roda-testvérek zártak az élen.

Az egyes kategóriák legjobbjai:

 

Az IndyCarnak már becsöngettek

Amerika legnépszerűbb formaautós/open wheel-bajnokságában az F1-hez képest előbb ért véget a nyári szünet, hétvégén újra felbőgnek a motorok. A mezőny a trükkös háromszögön, Poconóban méreti meg magát, a készülődés már zajlik.

 

Két piros zászló az FP1-en, Alonsóék második helyen

Kétszer is állt a silverstone-i 6 órás WEC-forduló első szabadedzése: Bruno Senna a Copse-ban törte össze csúnyán az 1-es számú Rebelliont, amelyből bár sértetlenül kiszállt, az orvosi központba vitték kivizsgálásra. A 30 perces szünetet követően hamarosan a ByKolles autója fröcskölte tele olajjal az aszfaltot, így újabb állás következett.

A papírformának megfelelően az első két helyen a Toyota végzett: Mike Conway 1:39,961-gyel diktálta a tempót a 7-es autóval. Fernando Alonso, Sebastian Buemi és Kazuki Nakajima 8-as egysége lett a második, a legjobb kört Buemi futotta, 0,275 másodperccel Conway mögött.

A harmadik helyezett 3-as Rebellion legjobb köre (Gustavo Menezes részéről) 1,027 másodperccel maradt el, a negyedik helyezett 1-es Rebellion hátránya azonban már 3,2 szekundum volt – a kört Senna teljesítette a baleset előtt.

A leggyorsabb LMP2-es Loic Duval volt a 28-as TDS Racing Orecával, míg a GTE Prót a két Ganassi Ford vezette, Olivier Pla 1:57,166-os köre lett a kategória legjobbja.

Olvastad már?