Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 20. szerda

Ilyen egy 2018-as privát LMP1-es

A WEC 2018-19-es szezonjában a szabályok kiegyenlítésével megnyitják az LMP1-es kategóriát a privát csapatok előtt, mivel a géposztály egyedüli gyári résztvevője a Toyota maradt. (Az elmúlt években csak a Rebellion és ByKolles szerepelt függetlenként az első vonalban.)

Az új szabályoknak megfelelően a Ginetta elkészítette G60-LT-P1 névre hallgató prototípusát, melyet 650 lóerős, 3,4 literes V6-os Mechachrome-motor hajt majd. Ez mutatkozott be a Manor színeiben – ez a csapat egy Ginettát használ idén, a gyártó elmondása szerint még három példányra érkezett megrendelés.

Saját LMP1-es épít a ByKolles, az orosz BR Engineering a Dallarával közösen, és várhatóan az Oreca is, amely a Rebellion partnere lehet.

325 lesz a végsebesség a Paul Ricardon

A speedweek.com a Mercedes szimulációjára támaszkodva közölt néhány adatot a Paul Ricard versenypályáról: az 5842 méter hosszú, 15 kanyarból álló aszfaltcsíkon az idő 58 %-át és a táv 70 %-át töltik majd a versenyzők gázon állva: a 10-es és 13-as kanyar várhatóan padlógázas lesz.

Az egyik legérdekesebb adat a végsebesség, melyet 325 km/h-ra saccolnak. A legnagyobb erőhatás a 11-es kanyarban várható, 4,1 G.

Egészen zseniális, ahogy Kimi Raikkönen bemutatja a francia pályát

Persze a Ferrari egy ideje már tesz közzé olyan videókat, ahol Raikkönen mond néhány szót az éppen előttük álló versenyről, de még mindig meg tudunk lepődni a Jégember stílusán. Szerintetek felolvassa a szöveget, esetleg bemagolta, mint egy jólnevelt kisdiák?

 

Egy igazi klasszikus: Alain Prost első győzelme, hazai pályán

Ha már közeledik a Francia Nagydíj, érdemes megjegyezni, hogy a száguldó cirkusz egyik korszakos alakjának, Alain Prostnak megadatott az a kiváltság, hogy hazai pályán szerezze meg első győzelmét. 1981-et írtunk ekkor, a helyszín Dijon, Prost pedig második F1-es szezonját teljesíti, az elsőt a Renault-nál. Nem akármilyen élvezeti értéket ad ennek a rövid kis videónak a legendás angol kommentátor, Murray Walker hangja.

Az esős, a táv háromnegyedénél egy időre félbe is szakított futamon Alain Prost és John Watson kiemelkedtek a mezőnyből, az ötödik és hatodik helyen az utolsó két pontszerző már kört is kapott. Ja, és az első öt helyen három francia végzett!

 

Egy hajmeresztő jelenet a Francia Nagydíj közelmúltjából

Arról már rengeteg helyen szó esett, hogy Franciaországban tíz év után rendeznek ismét Formula-1-es futamot, de vannak azért más érdekességek is a Francia Nagydíj történetében, ehhez pedig az utolsó versenyhez képest csak egy évet kell visszamennünk az időben, 2007-ig. Christijan Albers elvitt magával... valamit. Ha valaki esetleg csak Massa hasonló jelenetére emlékezett volna.

 

Harmadik állomásához érkezik a motorsport nyolchetes őrülete

Június első hétvégéjén rendezték a Kanadai Nagydíjat, majd következett a Le Mans-i 24 órás futam - a következő hat hétvége folyamán pedig öt F1-es futamot rendeznek majd meg, míg az "üres" hétvégére a goodwoodi sebességfesztivál esik. A McLaren tweetelte ki a június-júliusi őrületet - ki melyiket várja legjobban?

DgCl6FbW4AA_fIl

Videó: így landol Bottas egy repülőgéppel

Arról mi is beszámoltunk, hogy a Mercedes F1-es pilótája a finn légierőnél "vendégeskedett", most megosztott egy videót egy landolásról:

 

Öt őrült belső felvétel a Francia Nagydíjak történetéből

Coulthard mutogat, Villeneuve eldobja, Hakkinen és Barrichello előz...

Így használja intelligens robotját a Mercedes

Például kávéfőzésre..

 

Amikor a mezőny kétharmada kiszállt a felvezető körön: A botrányos 2005-ös USA Nagydíj Palik László tolmácsolásában

„Bojkott a Forma-1-en!” – hüledezett a népszerű kommentátor az indianapolis verseny rajtjánál, melyre a mezőnynek csupán hat tagja sorakozott fel.  Az esettel Retro – Amikor az F1 lábon lőtte magát című cikkünkben foglalkoztunk bővebben.

Prost, a káosz ura: ilyen versenyekre volt képes a Paul Ricard az F1-ben

Az 1989-es Francia Nagydíj eseményei:

Hamilton körbevezet minket a Paul Ricardon

A brit pilóta a tavalyi Pirelli-teszten futott körét elemezte:

Egy helyen az idei Le Mans összes bukása - videó

Bő nyolcperces videó a 24 óra autótöréseiről:

Targoncát reklámozó F1-es pilótára sem emlékszünk

Valtteri Bottas új reklámkampánya támogatójával.

Verstappen a szimulátorban rója a Paul Ricard-i köröket

Új pálya a versenynaptárban, Max Verstappen felkészülten akar megérkezni.

Impozáns darabokkal bővült Alonso sisakgyűjteménye

Fernando Alonso közismerten nagy sisakgyűjtő, ami a futballistáknál a mezcsere, az a kétszeres F1-es világbajnok spanyolnál egy másik kötelező „ruhadarab”. És ha már Le Mans-ban járt, gyorsan bővítette is kollekcióját: az egyik sisakot indianapolisi riválisától, Tony Kanaantól kapta, akivel egyébként a tavalyi amerikai bemutatkozás óta össze is barátkozott, míg a másik darab Pechito Lópezé, aki annak idején a túraautó-világbajnokságot tarolta le, most Alonsóék testvérautójában, a másik Toyotában teljesítette a Le Mans-i 24 órást. Mehet mindegyik Alonso saját múzeumába.

 

Még a konkurens is gratulált a Toyotának Le Mans-i győzelme után

Nem feltétlenül arra gondolnánk először, hogy egy konkurens márka gratulálni fog egy másiknak bármilyen eredmény láttán, Japán viszont, ahogy nagyon sok mindenben, ebben is kivételes. A Toyota a 2018-as Le Mans-i 24 órás leintése után nem máshonnan, mint a Mazdától kapott gratuláló tweetet: „Üdv a japán Le Mans-győztesek klubjában!”

 

Hogyan, miért és hol kezdjünk gokartozni?

A sok beérkező kérdés miatt összeállított egy anyagot erről a Magyar Gokart Szövetség - ez erre a linkre, vagy az alábbi képre kattintva olvasható!

pf6

Komikus és fájdalmas egyben, ahogy ezek a srácok minimotorokkal esnek-kelnek

A briteknél úgy tűnik, hogy hamar megedződnek a versenyzőpalánták.

Bottas vízibiciklivel hangolt a hétvégi F1-es futamra

A Mercedes finn pilótája aktív pihenéssel készült:

 

Aki számít, gratulált Alonsónak Le Mans után

A spanyol köz-, illetve sportélet prominens szereplői is gratuláltak Fernando Alonsónak Le Mans-i győzelme kapcsán. A spanyol királyi család Twitterén azt emelték ki, hogy nincs olyan pálya, verseny, illetve sorozat, ami ne hódolna be előbb vagy utóbb a világ legjobb pilótája, vagyis Alonso előtt, míg a Real Madrid kétszeres világbajnok honfitársuk áldozatkészségét és tehetségét méltatta.

 

 

Olvastad már?