Ilyen volt az FIA gálája Nico Rosberg szemszögéből
Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. augusztus 18. szombat

Ilyen volt az FIA gálája Nico Rosberg szemszögéből

2016 világbajnoka nagyon belejött a vloggerkedésbe, ezúttal az FIA Hírességek Csarnokának gálájáról készített összeállítást:

Hamilton számára történelmi volt a tavalyi belga időmérő

Lewis Hamilton rohamléptekben haladt a pole-pozíciókat tekintve az örökranglista első helye felé, a pillanat pedig, amikor felért az első helyre, tavaly jött el: a 2017-es Belga Nagydíjon Lewis Hamilton ezzel a körrel kvalifikálta magát hatvannyolcadszor az első rajtkockába, utolérve Michael Schumacher utolérhetetlennek hitt rekordját. Aztán azóta már egyedül áll a vonatkozó ranglista élén, 77-tel.

 

Bejött a papírforma a WEC-ben, a Toyotáé az első rajtsor, mögötte Buttonék

Nem történt meglepetés a WEC Silverstone-i hatórás versenyének időmérő edzésén, és a Toyota végzett az élen. A legjobb időt a hetes rajtszámú egység autózta, Mike Conway 1:37 alá is be tudott férkőzni, ezzel bő négy tizedet adott a testvérautónak, vagyis a Nakajima-Alonso-Buemi triónak.

A legjobb privát LMP1-es az SMP Racinggel a Button-Petrov-Aljosin trió lett, hátrányuk valamivel több, mint két másodperc az első időhöz képest. Előnyük minimális a többi priváthoz képest, három egység is ott van mögöttük hét tizeden belül.

A legjobb LMP2-es trióként az Oreca malájait, Jeffrit, Tant és Jaafart találjuk, míg a GTE Próban a Chip Ganassi Racing 66-os autójában Stefan Mücke és Olivier Pla autózta a legjobb átlagot, 1:55.727-tel.

Az LMP1 és LMP2 végeredménye:

 

Vernay a pole-ban, büntetéshegyek után is jó magyar eredmények a TCR Europe-ban

Jól mentek a magyarok, illetve a magyar érdekeltségű versenyzők is a TCR Europe  holland hétvégéjén.

Az időmérőt a magyar csapat, a Hell Energy Racing brit versenyzője, Josh Files nyerte meg, ám mivel az előző versenyről, a Hungaroringről magával hozott egy büntetést, végül „csak” a negyedik helyről vághat neki a délutáni első futamnak. Ott lesz mellette a fiatal magyar csapattárs, Tassi Attila, akié az első futamon az ötödik rajthely, így pedig a másodikra sem kerül sokkal hátrébb, azt a hatodikról kezdheti meg.

A negyedik időt eredetileg egyébként Nagy Dani érte el, viszont őt is hátrébb sorolták, egészen pontosan a pálya elhagyása miatt. A mirás így nyolcadikként várhatja a piros lámpák kialvását, ez viszont a második futam fordított rajtrácsán így egy harmadik helyet ér neki.

A pole-pozíciót a számos büntetés után végül Jean-Karl Vernay örökölte meg. A futamot 14:45-től rendezik.

 

A nyár legviccesebb F1-es pillanatai

Sokan mondják azt, hogy az F1 közege túl merev, és nincs hely a poénkodásnak. Ha ebben van is valami, azért szerencsére volt jó néhány olyan pillanat, amit kamera is meg tudott örökíteni.

A legjobbakat az F1 hivatalos oldalán válogatták össze egy videóban. Interjúba beletrollkodó versenyzők, kínos kérdések az interjúkban, Magnussen-mogyorózás, Red Bull-móka, borzalmas Haas-szóviccek, Toto Wolff-arckifejezések... Zseniális.

Már hat éves a NASCAR egyik legemlékezetesebb dühöngése

Tony Stewart sosem volt éppen nyugodt vérmérsékletű versenyző, a versenyző, majd később versenyző-csapattulajdonos mindig kertelés nélkül elmondta a véleményét riválisairól, és hogy melyikőjüket hová küldené legszívesebben.

Ha pedig lehetősége volt rá, a fizikai kontaktustól sem riadt vissza. Mint ebben az esetben, amikor előbb Matt Kenseth-tel ütközött, majd... nos, amikor Kenseth tett egy kört, emberünk nemes egyszerűséggel hozzávágta a sisakját. Erre a 2012-es bristoli esetre emlékezett vissza a NASCAR Facebook-oldala.

 

Toto Wolff arckifejezései tökéletesen illenek a hét napjaihoz

Az F1 hivatalos Twitter-feedjén újabb zseniális videóra bukkantunk: nem tudjuk, ki volt az, aki az egyes Toto Wolff-grimaszokat a hét napjaihoz párosította, mindenesetre zseniális munkát végzett.

 

Négyszer nyert Kimi Raikkönen Belgiumban, már az első is emlékezetesre sikerült

2004-ben a papírforma nem Raikkönen sikerét ígérte, de a McLaren ifjú finn üdvöskéje mindenre és mindenkire rácáfolt: a Jégember csak tizedikként rajtolhatott, de aztán szépen fokozatosan egyre feljebb kapaszkodott. A Renault-k könnyűnek találtattak, Alonso egyenesen ki is esett előle, míg a két Ferrarit, Michael Schumachert és Rubens Barrichellot erőből nyomta le.

Azt egyébként, hogy Schumacher megint felüljön a trónra, Raikkönen győzelme ellenére sem lehetett tovább odázni: a német hetedik világbajnoki címét ünnepelhette Spa-Francorchampsban.

 

Tudod, mennyi nő dolgozik az autó-motorsportban?

Valószínűleg több, mint gondolnád. És itt most nem csak a versenyzőkre és a többi, frontvonalban lévő szereplőre, például csapatfőnökökre gondolunk, vannak még komoly szerepben a hölgyek más területeken is. Ezt a témát járta körül Porkoláb Bence és csapata.

Tovább nyílik az olló a WEC-ben a Toyota és a privátok között

Nincs ellenfele a Toyotának, amelynél a Silverstone-i WEC-hétvége második szabadedzésén ezúttal a 7-es rajtszámú japán autó bizonyult a leggyorsabbnak. A volánnál a korábbi túraautó-világbajnok José María López ült, aki majdnem másfél másodpercet adott az 1:39.893-at futó testvérautónak (benne Alonsóval, Nakajimával és Buemivel), a legjobb privát Jegor Orudzsevnek (SMP Racing) 1,6-ot.

Orudzsev autója egyébként később megállt a pályán elektronikai problémák miatt, de még így is meg tudta előzni a negyedik helyen záró Beche-Laurent-Menezes triót. A top 5-be még a másik SMP-gép fért be Vitalij Petrov révén.

Az LMP2 legjobbjának a Jackie Chan Racing 38-as rajtszámú autója bizonyult (Tung-Richelmi-Aubry, utóbbi vezetett, a GTE Próban a Harry Thinknell-Andy Priaulx duót találjuk az élen, a GTE amatőr kategóriájában pedig az olasz trió, Cairoli és a Roda-testvérek zártak az élen.

Az egyes kategóriák legjobbjai:

 

Az IndyCarnak már becsöngettek

Amerika legnépszerűbb formaautós/open wheel-bajnokságában az F1-hez képest előbb ért véget a nyári szünet, hétvégén újra felbőgnek a motorok. A mezőny a trükkös háromszögön, Poconóban méreti meg magát, a készülődés már zajlik.

 

Két piros zászló az FP1-en, Alonsóék második helyen

Kétszer is állt a silverstone-i 6 órás WEC-forduló első szabadedzése: Bruno Senna a Copse-ban törte össze csúnyán az 1-es számú Rebelliont, amelyből bár sértetlenül kiszállt, az orvosi központba vitték kivizsgálásra. A 30 perces szünetet követően hamarosan a ByKolles autója fröcskölte tele olajjal az aszfaltot, így újabb állás következett.

A papírformának megfelelően az első két helyen a Toyota végzett: Mike Conway 1:39,961-gyel diktálta a tempót a 7-es autóval. Fernando Alonso, Sebastian Buemi és Kazuki Nakajima 8-as egysége lett a második, a legjobb kört Buemi futotta, 0,275 másodperccel Conway mögött.

A harmadik helyezett 3-as Rebellion legjobb köre (Gustavo Menezes részéről) 1,027 másodperccel maradt el, a negyedik helyezett 1-es Rebellion hátránya azonban már 3,2 szekundum volt – a kört Senna teljesítette a baleset előtt.

A leggyorsabb LMP2-es Loic Duval volt a 28-as TDS Racing Orecával, míg a GTE Prót a két Ganassi Ford vezette, Olivier Pla 1:57,166-os köre lett a kategória legjobbja.

Raikkönen, Button, Alonso, Schumacher, Vettel: az F1 történetének legnagyobb felzárkózásai

Nem mindegyik végződött győzelemmel, de voltak egészen elképesztő teljesítmények az F1 történetében - íme a legnagyobb felzárkózások. Megtekintés a Youtube-on:

Hamilton is elbúcsúzott Aretha Franklintől

Csütörtökön elhunyt Aretha Franklin a soul zenei műfaj megreformálója - sokak szerint Amerika a háború utáni legnagyobb énekesnőjét veszítette el. Erről Lewis Hamilton is megemlékezett közösségi oldalán:

"Aretha, a gyönyörű hangodnak mindig is örökké tartó hatása lesz a világra. Tényleg előre vitted, inspiráltad, megváltoztattad a soul egész jelentését mindörökre. Sosem fogom elfelejteni, amikor először hallottam a hangod, elakadt a lélegzetem. Isten áldjon és nyugodj békében" - írta Hamilton.

 

Keményen odaszólt korábbi F1-es csapatának a Formula-E-bajnok

Lucas di Grassi a 2016/2017-es FE-szezonban bajnoki címet nyert, korábban a Formula-1-ben is próbálkozott - most közzétett egy videót abból az időből, amikor a Virgin Racing pilótája volt a csúcskategóriában.

"Hiányoljátok a Virgin Racinget az F1-ből? Én nem. De jó visszaemlékezni az általam valaha vezetett legnehezebb autóra - folyamatosan 17-19 kg túlsúllyal mentem. Élvezzétek a V8-as Cosworth hangját és az egyáltalán nem létező leszorítóerőt" - írta az alábbi videóhoz di Grassi Twitteren.

 

Így kezelte Bottas Fangio világbajnok Mercedesét

A Goodwoodi Sebességfesztiválon ülhetett be Juan Manuel Fangio 1955-ös, világbajnok Mercedesébe a gyártó finn pilótája - a csapat erről tett most közzé egy videót:

Mi az, amiben Raikkönen veri Vettelt és amiben Verstappen kétszer olyan jó, mint Ricciardo?

És amit a három topcsapat pilótáin kívül csak Sergio Perez mondhat el magáról idén? A dobogós helyezések! Íme egy grafikon erről:

 

WEC, TCR, NASCAR: ne maradj le semmiről, mutatjuk a mai programot!

Péntek

12:10-12:40 TCR Europe, első szabadedzés
13:15-14:45 WEC, első szabadedzés 
14:40-15:10 TCR Europe, második szabadedzés
17:25-18:55 WEC, második szabadedzés
23:40 NASCAR, időmérő

 

A teljes hétvégi program ezen a linken megtekinthető!

 

wec2

fotó: dppi

Amikor egymást rajzolják le a csapattársak

Látszik, hogy gyerekkoruk gokartversenyei legtöbbször éppen az iskolai rajzórákkal estek egybe. A Venturi, a Virgin és a NIO pilótapárosát kérték meg a Formula-E-ben, hogy rajzoljanak portrét egymásról.

Kilenc dolog, ami miatt Alonso nagyon hiányozni fog az F1-ből

A Formula-1 hivatalos Youtube-csatornája tett közzé egy videót, amelyben összegyűjtöttek kilenc dolgot, ami miatt hiányozni fog a sorozatból Fernando Alonso.

- a csodálatos rajtjai 
- a rádióüzenetei 
- a "soha nem adjuk fel" mentalitás 
- a hősies előzések 
- a rivalizálások 
- a humorérzéke 
- a sajtótájékoztatók 
- a szenvedélyes ünneplések 
- inspiráció a következő generációnak

Megtekintés a Youtube-on:

Kerékgurító verseny Schumacheréknél

A Prema utánpótláscsapatnál jól tudják, hogyan kell bánni a gyerekekkel! Mick Schumacher, Marcus Armstrong, Nyck de Vries, Robert Shwartzman, Sean Gelael és mások révén egy halom fiatal versenyzőjük van néhány különböző versenysorozatban, akik még mind tinédzser- vagy korai húszas éveiket töltik, a szívükhöz pedig a játékos kihívásokon keresztül vezet az út! Ezt hozták össze legutóbb a fiatalok:

Olvastad már?