Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 25. hétfő

Emlékeztek? Mikor Button elvitte egy körre C. Ronaldót

Az eset még 2014-ben történt, a brit jövő hétvégi visszatérése kapcsán azonban újra van aktualitása.

Hamilton meglépett, Leclerc Oconnal egy szinten - íme az F1-es pontverseny állása a Francia Nagydíj után

Több helyen is szorosan alakul a tabella - hogy hogyan állnak az F1-es pilóták, hogyan a gyártók, illetve hogyan a többi sorozat résztvevői, az ezen a linken, vagy az alábbi képre kattintva megtekinthető!

pf02

fotó: dppi

Már repülni is tud a Citroen WRC-je

A Német Ralira tesztel a francia gyártó és bár murvás pályákon nem ritkák a méretes ugratások, aszfalton azért nem vagyunk ehhez (ekkorákhoz) hozzászokva.

Extra DRS-zóna lesz Ausztriában

A három hétvégés F1-es őrület második felvonására Ausztriában kerül sor, ahol az FIA kijelölt egy extra, harmadik DRS-zónát az első és a harmadik kanyar között. Ezzel szeretnék növelni az előzések számát, melyekre mostanában több panasz is érkezett a pilóták felől. Az eddigi két aktiválási pont érintetlen marad, továbbra is lehet nyitni a hátsó szárnyat.

Van, ahol lassan egyeduralkodóvá válik a Sauber

Sorozatban harmadszor hajtotta végre a leggyorsabb bokszkiállást egy F1-es futam során a Sauber - íme a Francia Nagydíj eredményei:

pf01

Raikkönen instagramos futamértékelője ismét megérdemli az ’epic’ jelzőt

„Oké verseny és szép trófea” – írta utánozhatatlan stílusában a finn nagyágyú.

 

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés,

A következő versenyen Alonso is elmegy jokerkörre

„Nem csupán a ralikrossz-vb-n van jokerkör! Nem is tudtam! Majd legközelebb” – írta Fernando Alonso a közvetítésből kiragadott alábbi képhez. A Francia Nagydíj első körében, mikor Ocon és Gasly ütközött, számos pilóta átvágta az első kanyart.

Töréstesztnek is beillett volna a WTCR hétvégéje – Összefoglaló videó

Megérkezett a portugál WTCR-forduló összefoglalója is. Számos baleset történt, rengeteg piros zászló került elő. Az első versenyen történt elképesztő tömegbalesetet újra megmutatjuk, annak következményeiről egy galériát is találtok itt.

Ütközések, büntetések és előzések: A Francia Nagydíj összefoglalója

Kijött a hivatalos összefoglaló videó a Francia Nagydíjról eseményeiről. A hosszú szünet után visszatérő Paul Ricard pályán elég esemény történt, hogy kitöltse a szokásos hét percet – mivel a videó a Formula-1 tulajdona, csak a YouTube-on, kattintás után tekinthető meg.

Verstappen a Vettel-Bottas ütközés kapcsán szólt be az őt kritizálóknak

A Francia Nagydíj utáni hivatalos sajtótájékoztatón, amelyen az első három helyezett vett részt, természetesen téma volt a Sebastian Vettel és Valtteri Bottas történt ütközés is (amelyről ITT Ti is elmondhatjátok a véleményeteket). Amikor a másodikként befutó Max Verstappent arról kérdezték, neki mi a véleménye az incidensről, a holland pilóta kissé cinikusan és ironikusan válaszolt, utalva a szezon korábbi részében az ő balesetei miatt megfogalmazott kritikákra:

„Szerintem, ha legközelebb találkoztok Sebbel, meg kellene kérnetek, hogy változtasson a stílusán, mert ez elfogadhatatlan. Ezt mondták nekem a szezon elején, szóval szerintem vele is ezt kellene tenni. És persze Sebnek nem kellene semmit csinálnia, csak tanulni ebből és folytatni. Ez az én tanácsom mindenkinek ebben a teremben” – mondta Verstappen. Íme, videón is a jelenet – érdemes figyelni Lewis Hamilton és Kimi Raikkönen reakcióját is:

 

Szavazz: Megfelelő mértékű volt-e Vettel büntetése?

A Ferrari németje a rajt után ment neki Valtteri Bottasnak, ezzel mindkettejük versenyét tönkretéve: előbbi orrkúpcsere, utóbbi defekt miatt volt kénytelen meglátogatni a bokszát. A négyszeres világbajnokot öt másodperces időbüntetéssel szankcionálták emiatt, ami Niki Laudáék szerint túl kevés – mutatjuk videón az esetet, aztán szavazásban várjuk a Ti véleményeteket is erről!

 

 

Reimstől a Paul Ricardig – kirándulás a Francia GP-k összes helyszínén

Tudtátok, hogy nem kevesebb, mint hét helyszín adott már otthont a Francia Nagydíjnak a Formula-1-ben? Nos, Will Buxton F1-es újságíró felkerekedett egy McLaren 570GT-vel, s mind a hét pályát meglátogatta, kezdve Reimstől Le Mans-on és Magny-Cours-on át a Paul Ricardig – a sporttörténelmet kedvelők számára kötelező videó, amely átkattintás után indul:

 

Történelmi pillanat: szaúdi nő vezethette a Renault korábbi F1-es autóját

A Formula-1 francia csapata is megemlékezett arról, hogy Szaúd-Arábiában éppen a mai naptól, június 24-től vezethetnek nők is autót: Aseel Al-Hamad az istálló 2012-es autójába ülhetett be a Paul Ricard versenypályán a vasárnapi F1-es nagydíj rajtja előtt nem sokkal – ezzel a géppel tudott annak idején futamot nyerni Kimi Raikkönen Abu Dhabiban. Al-Hamad, aki egyébként az FIA ’Nők a Motorsportban’ Bizottságának is tagja, lett ezzel az első szaúdi, aki valaha F1-es autót vezethetett. (Néhány hete egyébként Alejandro Agag, a Formula-E vezetője is kényes kérdést kapott Berlinben ebben a témakörben, miután bejelentették, hogy a következő szezonban Rijádban rajtol.)

saudi-renault-2

saudi-renault-1

 

„Srácok, egyáltalán nem támogattok engem!” – a rádión fakadt ki az F2-es pilóta

Arjun Maini a vasárnapi Paul Ricard-i Formula-2-es verseny leintése után küldött meglehetősen frusztrált rádióüzenetet: a sorozatos műszaki meghibásodások miatt úgy érzi, egyáltalán nem támogatják őt, miközben ő minden edzésen belead mindent, sőt odáig ment, hogy nem is akar többet ebben a bajnokságban szerepelni – az üzenetet így nem is a csapatnak, sokkal inkább a széria vezetőinek címezte az idei autók megbízhatatlansága és technikai problémái miatt (később az Autosportnak úgy nyilatkozott Maini, hogy ezzel megölik a fiatal tehetségek karrierjét). Mutatjuk videón a rendkívül szokatlan, káromkodással fűszerezett és helyenként hisztibe hajló rádiós kifakadást:

 

Óriási rajtbaleset az F3-ban: A sereghajtó beleszáguldott a Red Bull-védencbe

A Norisringen tartott második Formula-3-as Európa-bajnoki futamon a 6. helyről induló Dan Ticktum autója lefulladt, a brit versenyző nem tudott elrajtolni. A mögüle induló ellenfelek többsége kikerülte, a 21. helyről induló Ameya Vaidyanathan azonban szinte egyenesen beleszáguldott a Motorpark-Volkswagenbe. Alkatrészek repültek mindenfelé, a becsapódás ereje óriási volt, de mindkét versenyző saját erőből, épségben szállt ki a roncsból.

Az újraindított futamot Jüri Vips nyerte, miután Enaam Ahmeddel vívott nagy csatát.

Mercedes-söprés a DTM vasárnapi időmérőjén

Edoardo Mortara szombati győzelme után újfent a Mercedes volt a legjobb a Norisringen: az első öt helyet az ő versenyzőik sajátították ki a kvalifikáción. A pole-t karrierje során először Daniel Juncadella zsebelte be, mindössze 34 ezreddel a bajnokságot vezető Gary Paffett előtt. Lucas Auer, Paul di Resta és Mortara triója után öt BMW következett a sorban – az összetettben második Timo Glock a kilencedik helyen zárt –, azaz egyetlen Audi sem fért be a top10-be. A DTM második versenye 13:30-kor startol – itt teljes egészében visszanézhető az időmérő, de a futamot is majd élőben lehet követni a széria YouTube-csatornáján:

 

Michelisz autóját összerakták, fájós csuklóval is az első sorban

A BRC Racing Team magyar pilótája a szombati versenyen nem tudott rajthoz állni az újraindításnál, mivel a Hyundai bukókerete megsérült, a szerelők azonban az éjszaka során összerakták a tömegbalesetben megsérült gépet (a lenti képen látható, hogyan festett az autó tegnap). Volt egyébként, akinek már szombaton véget ért a Vila Real-i hétvége: a karambolt kiváltó Rob Huff és Mehdi Bennani, azaz a komplett Sebastien Loeb Racing csomagolhatott.

Visszatérve Norbihoz: neki egyébként a keze is megsérült, bekötött csuklóval vett részt a vasárnapi időmérőn, amelyen még így is a második pozícióba kvalifikálta magát – csak az egyedüliként két perc alá kerülő Thed Björk tudta legyőzni őt. A Hyundai Gabriele Tarquini révén hármas sikert könyvelhetett el, míg a Zengő Motorsport pilótái, Nagy Norbert és Szabó Zsolt a 16. és 22. helyeken zártak. A vasárnapi futamok 16:45-kor és 18:10-kor rajtolnak.

michelisz-crash-wtcr

Lemaradtál a szombati időmérőről? Mutatjuk a legfontosabb pillanatokat!

Az F1-es Francia Nagydíj kvalifikációjának hivatalos összefoglalója átkattintás után tekinthető meg:

 

Így nézett ki a WTCR portugáliai megabalesete közvetlen közelről!

Az Instagramra feltöltött videóban jól látszik, hogy Rob Huff és Mehdi Bennani korlátba csapódásának pillanatában a felvételt rögzítő illető biztonságba húzódik az esetlegesen feléje repkedő alkatrészek elől. Közelről is ijesztő a jelenetsor...

 

Hogy mi a különbség a Paul Ricard és egy labirintus között? Semmi!

Legalábbis az internet népe szerint, amely megtalálta a mémforrást a Le Castellet-i pálya ezerféle vonalvezetési lehetőségében. Például ebben az Instagram-posztban:

 

Az utolsó méterekig nyitott volt a győzelem kérdése az F2-ben

Nem feltétlenül azok kerültek előre a Formula-2 mai főversenyén a Paul Ricard-pályán, akik általában ott szoktak lenni, mindenesetre a változó időjárási körülmények között egy izgalmas futamot láthattak azok, akik követték a történéseket.

A győzelmet végül a Mercedes juniorprogramjában pallérozódó George Russell szerezte meg, de ezt egészen az utolsó kanyarig nem lehetett készpénznek venni, ennek pedig az volt az oka, hogy a brazil Sergio Sette Camara öles léptekkel zárkózott fel mögé a leintéshez közeledve. A brazilnak előznie már nem sikerült, habár megpróbálkozott egyszer ezzel, így Russell harmadszor is nyerni tudott idén.

Az angol így is csak második összetettben, ugyanis a honfitárs Lando Norris hiába csak egy futamot nyert meg idén, kiegyensúlyozottabb teljesítményének köszönhetően hét pontot még mindig őriz előnyéből. A harmadik-negyedik helyen egyébként két olaszt, Luca Ghiottót és Antonio Fuocót találhattuk, az előbb említett Norris viszont nem szerzett pontot.

Az utolsó méterek:

 

Olvastad már?