Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. február 19. vasárnap

A Császár egyik legnagyobb győzelme - újrarajzolva

Egy csapat már a tesztfelállását is bejelentette

A Haas az első fecske, amelyik közzétette, melyik nap ki vezetheti majd az autóját a kétszer négynapos barcelonai teszten. A csapat új versenyzőjéé, Kevin Magnussené a megtiszteltetés, hogy pályára viheti az amerikaiak második F1-es gépét február 27-én és 28-án, míg Romain Grosjean az első teszt második felében kap lehetőséget. A második teszthéten aztán már felváltva ülnek az autóba, ám ezúttal is Magnussené lesz az elsőbbség: ő 7-én és 9-én, míg a francia 8-án és 10-án tűnik majd fel a volán mögött.

haas-f1-teszt

Jön a csapatbemutatók hete – hoztuk a teljes menetrendet!

Bár a Williams már mutatott néhány képet 2017-es autójáról, az igazi nagyüzem az előttünk álló héten indul be: február 20-tól 26-ig minden napra esik legalább egy bemutató (a grove-iak is tartanak egy hivatalos leleplezést 25-én) – sőt, lesz olyan is, amikor három csapat is lerántja a leplet idei versenygépéről, amellyel 27-én már a barcelonai teszten fognak körözni.

Február 20., hétfő: Sauber

Február 21., kedd: Renault

Február 22., szerda: Force India

Február 23., csütörtök: Mercedes

Február 24., péntek: Ferrari, McLaren

Február 25., szombat: Williams

Február 26., vasárnap: Red Bull, Toro Rosso, Haas

williams-2017-2

Michelisz Norbi először posztolt képet várandós feleségéről

„Elmondhatatlanul várunk, kisember!” – írta az alábbi fotóhoz a WTCC-s pilóta. Norbi és Johanna információink szerint március végére várják első gyermeküket. 

norbi-johanna-terhes

Hatalmas bukás Daytonában – csigolyatörés lett az eredménye

Az ARCA Series szezonnyitóját rendezték szombaton a Daytona International Raceway-en, ahol a 75. körben egy négyes karambol következtében fejreállt Justin Fontaine autója. Csapata közleménye szerint a pilóta csigolyatörést szenvedett, a versenyző szerint azonban a történtekhez képest viszonylag jól van. Íme, egy videó az esetről:

 

Megérkezett a Buenos Aires ePrix hivatalos összefoglalója

Éld újra a Formula-E idei harmadik futamát, amelyen Sebastien Buemi az első olyan versenyzővé vált a sorozat történetében, aki zsinórban háromszor tudott diadalmaskodni:

 

Miért nem lett vízilabdázó a Zengő Motorsport fiatal pilótája?

Nagy Dánielről köztudott, hogy bátyja, Nagy Viktor a magyar vízilabda-válogatott kapusa. A versenyző is kacérkodott a pólóval korábbam, de végül másképp döntött – ennek hátteréről is beszélt többek között legújabb kérdezz-felelek videójában, amelyből azt is megtudjuk, miért 99-es számmal versenyez:

 

Drámai versenyen, pontegyenlőséggel lett bajnok Adrian Newey fia!

Az MRF Challenge idei utolsó futamára is sor került az indiai Csennaiban, amelynek Joey Mawson 12 pontos előnnyel vágott neki Harrison Newey-val szemben. Sokáig úgy tűnt, simán be is húzza a bajnoki címet, hiszen vezetett a Red Bull tervezőjének fia és Mick Schumacher előtt, ám valamivel túl a féltávon lesodródott a pályáról, így visszacsúszott harmadiknak.

Ez is elég lett volna Mawson boldogságához, Newey azonban a fináléban megfutotta a leggyorsabb kört is, ami újabb két egységet jelentett számára, így pontazonosság alakult ki köztük – mivel azonban Newey rendelkezett több futamgyőzelemmel, ő lett a sorozat 2016/2017-es idényének bajnoka! Schumacher a versenyt másodikként, a bajnokságot pedig harmadikként zárta – íme, a vasárnapi negyedik futam teljes felvétele:

 

Megvált Baumgartner Zsolt egykori F1-es csapattársától a Ferrari

Gianmaria Bruni 2004-ben ugyanúgy a Minardi pilótája volt, mint hazánk eddigi egyetlen Formula-1-es pilótája, az olasz azonban pont nélkül zárta az idényt. 2007 óta tartozott a Ferrari kötelékeibe, ahol kétszer is a GT-kategória bajnoka lett a WEC-ben. A maranellóiak közleménye szerint közös megállapodással bontották fel a szerződést, Bruni pedig a hírek szerint a nagy rivális Porschéhez kerülhet. Helyére Pier Guidit igazolta a Ferrari, így ő lesz James Calado társa az AF Corse csapat #51-es autójában.

bruni-wec-dppi

Elszálltak Mick Schumacher bajnoki reményei

A hétvégén az indiai Csennaiban található Madras Motor Race Track versenypályán csapott össze az MRF Challenge mezőnye, amelyben ezúttal is ott volt a hétszeres világbajnok fia. Az első futamot ugyan még a második helyen zárta, a másodikon azonban csupán hetedik lett, míg a harmadikon a dobogóért harcolva a gumifalnak ütközött és kiesett. A német hátránya ezzel jelentősen megnőtt az éllovasokhoz képest, így nem maradt esélye az összetett trófea elhódítására.

Ellentétben Harrison Newey-val: a Red Bull tervezőjének fia két győzelmet is behúzott ezen a hétvégén, így 12 pontra csökkentette lemaradását az egyszer szintén diadalmaskodó Joey Mawson mögött, ezzel pedig az utolsó futamra maradt közöttük a döntés.

mick-schumi-india_1

Egy onboard kör Schumival a régi Hockenheimringről jöhet?

A felvétel 2000-ből származik, az utolsó versenyről a hagyományos pályán. A Ferrari F1-2000-rel Schumacher 341-gyel repesztett az erdőben.

Ezt az elvetemült rajongói szolgáltatást a japánok találták ki

„Circuit Safari” néven fut a Super GT-ben és egyéb sorozatokban a program, amelyre nézők fizethetnek be: felpattannak egy buszra, amely körbeviszi őket a pályán. Ez még önmagában nem túl extrém: csakhogy az egész túra egy zajló szabadedzés közben történik!

V12-es Cosworth-motor hajtja majd Adrian Newey Red Bull–Aston Martin hiperautóját

Az AM-RB 001-ről, a két cég közös projektjéről, melynek feje az F1-es tervezőlegenda, Adrian Newey, korábban már részletesen írtunk: akkor azonban még csak az volt ismert, hogy a gépet egy V12-es szívómotor hajtja.

Most derült ki, melyik gyártó szállítja majd az erőforrást (az Aston Martin nem épít motorokat): a 6,5 literes 12 hengeresekről a Cosworth gondoskodik. További partnereket is megneveztek: a hétfokozatú váltót a Ricardo, az elektromos segédhajtás akkumulátorát a Rimac, az elektronikát pedig a Bosch szállítja. Az autót valószínűleg nem AM-RB 001-nek hívják majd, mikor körülbelül egymilliárd forintért piacra kerül, a lehetséges nevek között szerepel a Nebula is.

FanBoostoltad már kedvenc Formula-E-versenyződ?

Szokás szerint a Formula-E oldalán szavazhatunk arra, mely pilótának adnánk a plusz kilowattokat a 20 órakor kezdődő argentin versenyen. A FanBoostot a legnépszerűbb három versenyző kapja meg, alább a jelenlegi első öt látható, a harmadik helyről induló, és szezon eddigi két futamát megnyerő Sebastien Buemi vezet. A rajtsorrend itt tekinthető meg, a voksolás oldala a képre kattintva érhető el.

16 éve történt Dale Earnhardt balesete, a NASCAR Senna-tragédiája

A Winston Cup hétszeres bajnoka és 76-szoros futamgyőztese a 2001-es Daytona 500 utolsó körében szenvedett végzetes balesetet, amely – mivel a sportág élő legendájáról volt szó – megrázta a NASCAR világát, ugyanakkor számtalan biztonsági intézkedés bevezetését váltotta ki.

A verseny archív felvételein látható, hogy a baleset ránézésre nem tűnt végzetesnek – a kommentátor sem tulajdonított először nagy jelentőséget neki, és a szoros befutóval volt elfoglalva. A történtek akkor kezdtek aggasztóvá válni, mikor Earnhardt nem szállt ki az autóból. Halálát egy néhány órával későbbi sajtótájékoztatón jelentette be a NASCAR vezetése.

A tragikus daytonai verseny teljes történetével A Megfélemlítő tragédiája címmel foglalkoztunk korábbi Retro-cikkünkben.

Önjáró technológia: Magától szenvedett balesetet a Roborace autója

A Formula-E mezőnyével már egy ideje együtt utazik a futamhétvégékre az önjáró versenyautók kifejlesztésén fáradozó Roborace stábja, ahol a szünetekben a pályán tesztelik az egyelőre még pilótafülkével is rendelkező, de önálló közlekedésre képes kísérleti modelljeiket, amelyeket DevBot névre kereszteltek.

Buenos Airesben közép-európai idő szerint 18 órakor gördültek a pályára a DevBotok, ám kis idő műlva nagy csattanás hallatszott: az egyik autó a falnak csapódott és alaposan összetört.

Az önjáró versenyautók egyik pozitívuma, hogy nem kell külön bekezdést szánnunk arra, hogy nem sérült meg a versenyző - természetesen nem sérült meg, hiszen nem is ült benne senki! Az viszont egyértelmű, hogy a Roborace technológiája még nincs versenykész állapotban, így azon kezdeti becslések, melyek szerint már 2017 tavaszán elstartolhatott volna a sorozat első szezonja 20 önjáró autóval, túlságosan is optimistának bizonyultak.

roborace

C49rJL1XUAARvGp

C49rQ_WW8AQhO_G

 

Az alábbi videó pedig bemutatja, hogy jelenleg milyen tempóra képesek az önjáró versenyautók.

Lopez autót tört, csak a mezőny végéről indulhat a futamon

A Formula-E argentin időmérő edzésén a DS Virgin autóját vezető Jose Maria Lopez elszámolta magát, és falhoz vágta autóját – nem csupán a Superpole-ba jutása úszott el ezzel, hanem az utolsó sorból kell megkezdenie a 20 órakor kezdődő futamot.

Az időmérő négy csoportja alapján leggyorsabb öt versenyző egy-egy gyorskörrel dönti el egymás között a pole-pozíció sorsát: Vergne, Buemi, di Grassi, Tuvery és Piquet esélyes a rajtelsőségre.

 

Formula-E: A bajnoki második is összetörte autóját a 2. edzésen

Miután az első Buenos Aires-i szabadedzést Jose Maria Lopez vitte, a második tréningen csapattársa, Sam Bird végzett az élen Felix Rosenqvistet megelőzve. A bajnoki éllovas Sebastien Buemi legközelebbi üldözője, Lucas di Grassi is vezette a táblázatot, de végül falnak ütközött. Egy másik incidens is történt, Loic Duval elveszítette kerékcsavarját, majd az abroncs is leesett autójáról. 

A kvalifikáció 16 órakor kezdődik.

 

FE: Piros zászlóval ért véget a csonka első szabadedzés

A helyi sztár, Jose Maria Lopez elsőséggel nyitott a Formula-E argentin versenyének első szabadedzésén Buenos Aires-ben. A tréninget kétszer kellett megszakítani, egy alkalommal Antonio Felix da Costa balesete miatt. Végül szintén miatta kellett piros zászlóval leállítani a tréninget: tartalékautójával visszatért a pályára, de az megállt alatta. A kiírt 45 perc helyett ténylegesen alig több mint fél óra állt a mezőny rendelkezésére.

 

Facebookon nézheted a Formula-E mai versenyét

Buenos Aires-ben újra beindult a Formula-E szezonja, a korral haladó bajnokság pedig saját Facebook-oldalán élőben közvetíti a versenyt. Az alábbi linken a szabadedzés követhető.

 

Így száguld a jeges úton a 16 éves szupertehetség

A 16 éves Kalle Rovanpera egy R5-ös Skoda Fabiát tesztelt - a jövő egyik nagy sztárjának tartott tehetség munkáját egy sisakkamerán keresztül követhetjük nyomon, amelyből jól érzékelhető a sebesség is...

Olvastad már?