A hasmagasság szinten tartásáért felelős FRIC rendszerek szabályosságát a múlt héten kérdőjelezte meg az FIA, és tájékoztatta a csapatokat arról, hogy akár már a hockeinheimi versenyhétvégén is pórul járhat az, aki beépíti ezt a felfüggesztést az autójába.
Hivatalosan valószínűleg csak a jövő évtől kerülhet tiltólistára az eszköz, mivel a csapatok egyelőre semmilyen szempontból nem jutottak egyezségre: sem abban, hogy mindannyian tovább használják a rendszert és nem óvják meg egymás eredményét, sem pedig abban, hogy minden autóból kiszerelik és azonnal elfogadják a tilalmat. A nagyobb csapatok inkább a megtartás mellett állnak ki, akiknek viszont nem eléggé hatékony a rendszerük, szívesebben vennék, ha azok már nem kerülnének bevetésre.
A bizonytalan helyzetre reagálva a Mercedes és a Red Bull már korábban jelezte, hogy nem akarják kockáztatni a futamon elért eredményüket, ezért a Német Nagydíjra már eltávolítják a FRIC rendszert autóikból - ami a hírek szerint nem jelent majd komoly teljesítményvesztést.
Legutóbb pedig a McLaren is úgy döntött, hogy ezt a példát követi. "A csapat jelenleg nem tervezi a FRIC felfüggesztésrendszer használatát a Német Nagydíjon. A McLaren ezt illetően meg fog felelni az FIA szabályainak" - jelentette ki a wokingiak egy szóvivője.