A helyzet azért érdekes, mert a McLaren éppen a Mercedes erőforrásait cseréli le a szezon végeztével, és a stuttgartiak számára kissé kényes helyzetet is teremtett idén, hogy nem akarták a motor minden titkát megosztani a Hondával, de egyidejűleg a wokingi istállót sem szerették volna hátrányos helyzetbe hozni.
Persze lehet, hogy csak a véletlen műve, és talán nincs is semmi kapcsolata a Mercedes F1-es részlegével, de a Honda most egy olyan japán céggel együtt készül a Formula-1-es kihívásra, amely hosszú kapcsolatát tavaly szakította meg a Mercedest is birtokló Daimlerrel.
A szóban forgó IHI (Ishikawajima-Harima Heavy Industries) fejlesztőcég a turbófeltöltő gyártásáért lesz felelős a Honda új erőforrásaihoz. A turbó egyébként egy olyan alkotóeleme a hajtásláncnak, amelynek kifejlesztésével más motorgyártók is külsős partnereket bíznak meg. A Renault számára az APC, a Ferrarinak pedig a Honeywell szállítja ezt az egységet, és a jelenlegi mezőnyben egyedül a Mercedes állítja azt elő saját magának a brixworth-i gyárban.