Egy az F1-re méltó versenyzőnek nem az a legfőbb ismertetőjele, hogy nem nyer futamokat, márpedig a 20 éves francia egy rendkívül balszerencsés szériába sodródott, hiszen hiába volt ott minden főbb utánpótlás-sorozatban az élmenők között, az első hely folyamatosan elkerülte őt. Ennek az 1015 napon át tartó várakozásnak szakadt vége a GP2 silverstone-i főversenyén.
Gasly ezt megelőző utolsó győzelme 2013. szeptember 28-ára, a WSR 2.0 sorozat Paul Ricard-i első versenyére datálódik - hogy ezt kontextusba helyezzük, akkoriban az immár F1-es futamgyőztes Max Verstappen még gokartozott, a formulaautók közé való fellépés csak ez után következett számára.
Gasly aztán végig a Red Bull támogatását élvezve teljesített egy szezont a WSR 3.5-ben, 2014 második fele óta pedig a GP2 mezőnyének állandó tagja, és noha a dobogókat folyamatosan gyűjtögette, a győzelemről különféle okokból mindig lecsúszott. Ez főként idén kezdett fájó lenni számára, amikor a Prema színeiben Helmut Markóék már egyértelműen bajnoki címet várnak tőle, hiszen hamarosan eljöhet az idő, hogy új fiatal tehetségnek adják meg az esélyt az F1-es Toro Rossóban.
A francia számára Silverstone-ban végre összeálltak a dolgok, amit elsősorban a többségétől eltérő taktikájának köszönhet. Lágyabb gumikon rajtolt, amelyek a futam elején nem működtek jól, így a második rajthelyről fokozatosan visszacsúszott. Ám korai bokszkiállását követően a keményebb abroncsokon erősebb tempót autózott az élmezőnynél, így miután mindenki letudta kötelező kerékcseréjét, bőven az addig vezető Norman Nato elé került a pályán, ahonnan aztán kényelmesen jutott el a kockás zászlóig. A dobogó másik két fokára is olyanok álltak, akik az ellentétes taktikával húztak nagyot: Antonio Giovinazzi és Oliver Rowland, akiknek csatájában az olasz a hajrában egy a külső íven véghezvitt előzéssel kaparintotta meg a második helyet.
Hőn áhított győzelmével Gasly átvette a vezetést a GP2 rendkívül szoros bajnoki tabelláján és két pont előnyt őriz Giovinazzi, valamint Mitch Evans előtt. Sikerén kívül a silverstone-i főverseny másik különlegességét az jelentette, hogy a 22 fős mezőny minden tagja eljutott a kockás zászlóig, ami a sorozat elmúlt hónapokban látott csatáinak és baleseteinek ismeretében szintén nem várt fejlemény.
A főverseny eredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő |
1 | Pierre Gasly | Prema Racing | 51:39.383 |
2 | Antonio Giovinazzi | Prema Racing | 9.422 |
3 | Oliver Rowland | MP Motorsport | 11.090 |
4 | Mitch Evans | Pertamina Campos Racing | 21.667 |
5 | Luca Ghiotto | Trident | 24.591 |
6 | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | 25.165 |
7 | Norman Nato | Racing Engineering | 25.474 |
8 | Jordan King | Racing Engineering | 25.651 |
9 | Raffaele Marciello | RUSSIAN TIME | 31.757 |
10 | Artem Markelov | RUSSIAN TIME | 33.115 |
11 | Nicholas Latifi | DAMS | 34.220 |
12 | Marvin Kirchhofer | Carlin | 34.409 |
13 | Sergio Canamasas | Carlin | 37.898 |
14 | Arthur Pic | Rapax | 42.610 |
15 | Jimmy Eriksson | Arden International | 55.205 |
16 | Alex Lynn | DAMS | 56.604 |
17 | Nabil Jeffri | Arden International | 57.490 |
18 | Sergey Sirotkin | ART Grand Prix | 1:02.096 |
19 | Daniel de Jong | MP Motorsport | 1:23.661 |
20 | Philo Paz Armand | Trident | 1:39.764 |
21 | Sean Gelael | Pertamina Campos Racing | +1 kör |
22 | Gustav Malja | Rapax | +1 kör |