Adrian, jó pár neves szériában jelen van az ön által alapított csapat. Formula-E, WTCC, Euroformula, GP3, GP2… Van „titkos” kedvenc, netán a GP2-es gárda az?
Nem, nincs kimondott kedvencem. A professzionális motorsport összes elérhető kategóriájában igyekszünk jelen lenni, nálunk a különbséget az emberek jelentik. Minden ág fejlődését, eredményességét a megfelelő személyek alkalmazásával próbáljuk fokozni, ettől vezérelve nem engedhetem meg magamnak, hogy legyen favorit szériám vagy pilótám.
Szép szezont futnak a GP2-ben. Összejöhet a bajnoki cím a jövő évben?
Nem a bajnoki címek a lényegesek elsősorban. A versenyzők igényei a legfontosabbak. Olyan autót és olyan hátteret akarunk biztosítani a sportolóinknak, ami a lehető legkomolyabb szintet képviseli, és mindig ütőképes. Ha ez elég a bajnokság megnyeréséhez, az baromi jó dolog, egy igazi plusz!
Fog kinevelni a csapat egy új Fernando Alonsót?
Úgy gondolom, hogy Alex Palou Montalbóra (jelenleg GP3/Campos Racing, a szerk.) ebben a szellemben tekintünk. Ő egy rendkívüli tehetség, próbáljuk nevelni, lehetőséget adni neki, minden kategóriában fejleszteni a képességeit. Az esély adott számára, az már rajta múlik, hogy tud-e vele élni. De nagyon bízunk benne, hogy igen.
Jelenleg ki áll ehhez a legközelebb a Campos családon belül?
Nézzük csak: Arthur Pic egy remek versenyző, Rio Haryanto kitűnő, Nelson Piquet Jr., fantasztikus, Hugo Valente a WTCC-ben szintén megsüvegelendő, nagyon szeretem és elismerem ezeket a srácokat. Mégis, mivel mi spanyolok vagyunk, és Alex is spanyol, azt hiszem ezzel megválaszoltam a kérdésed…
Fantasztikus eredményeket mondhat magáénak a nemzetközi autósportban. Ki vagy mi inspirálta a versenyzői, csapattulajdonosi pályafutása során?
Azt mondanám, hogy nem is a ki, hanem inkább a „mi” motivált elsősorban a karrieremben. Versenyzőként a száguldó cirkuszba első spanyolként való bejutás hajtott, de soha nem úgy tekintettem erre, hogy egy nap majd nagy bajnok lehetek. Pilótaként a következő lépcsőt már nem sikerült megugranom, így távoztam az F1 világából. Ekkor jött a saját csapat gondolata… Vezetőként pedig Penske, tulajdonosként a Ferrari szerepe - mint vállalat - inspirál a világ autósportjában, valami hasonlót szeretnék letenni az asztalra. Fontos, hogy ha én egyszer kiszállok mindebből, valaki olyan vigye tovább a munkásságom, akinek legalább ennyit jelent a Campos név…
Álmodik még időnként a Formula-1-es szerepvállalással?
Nem igazán… Ez ma már a nagy vállalatok és óriáscégek játszótere, mint például a Red Bull. Dolgoztam minden formában Formula-1-ben, versenyzőként és csapatfőnökként is, gyakorlatilag ismerem, tudom az elejétől a végéig bezáróan a módszereket. Ha nyitva hagynának bizonyos „ajtókat”, lehetőséget kínálva, talán megfontolnánk a szerepvállalást. De nem ebbe az irányba halad az F1 manapság.