DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 19. kedd
Formula-E

Mindenki Alonsót akarja, a Formula-E első embere is

Folyamatosan épül, szépül és növekszik a Formula-E, mindenből egyre több van, azok ráadásul egyre jobbak és markánsabbak. A sorozat első embere, Alejandro Agag honfitársát, Fernando Alonsót is a bajnokságba csábítaná.

Gyakorlatilag egymás sarkát tapossák az új gyártók, hogy beléphessenek az elektromos formaautó-bajnokságba, a Formula-E-be, emellett pedig a versenyrendezésért hajtó városok is szép kis tülekedést produkálnak az utóbbi időben.

A 2018-19-es Formula-E világbajnokságra lett például új autója a sorozatnak, emellett pedig olyan gyártók szálltak be, mint a Mercedes (igaz, ők még csak... inkognitóban, a HWA csapaton keresztül), a BMW vagy a Renault-t váltó, konszernen belüli Nissan. Érkeztek nagynevű, ex vagy jelenlegi F1-es versenyzők is (Felipe Massa, Pascal Wehrlein, Stoffel Vandoorne), emelve az egyébként sem gyenge pilótafelhozatal szintjén, szóval a kezdeti nehézkes kezdés után most minden szép és jó a Formula-E környékén, kolbászból van a kerítés is.

03418007_119



A sorozat első embere, a befektető-politikus spanyol Alejandro Agag azonban máris a további erősítéseken töri a fejét, célja pedig egy igazi nagyágyú megszerzése: Fernando Alonsóé. Agag tudja, hogy ez erre a szezonra már nem valószínű (bár Alonso az F1-ből távozik, a WEC jövőre is biztosan ott lesz neki, emellett pedig sokan az IndyCar-szerepvállalást vizionálják nála, minimum az Indy 500, de még inkább néhány verseny, vagy akár a teljes szezon erejéig), de nem tesz le erről a vágyáról, és ha idén nem is tudja magukhoz csábítani a kétszeres világbajnokot, megpróbálkozik ezzel a 2019-20-as szezonra.

Erről, valamint a kezdeti nehézségekről is beszélt Agag a spanyol As sportnapilapnak. „Úgy kezdtük, mint bármelyik startup-vállalkozás, de aztán volt két kulcspillanat, amiből jól jöttünk ki. Az egyik a nagy pénzes befektetők, mint a Liberty és a Discovery beszállása volt, a második pedig amikor elkezdtek hozzánk irányulni a nagy gyártók, mint a Mercedes vagy a Porsche, vagy éppen most az Audi, a Jaguar és a Nissan.”

03418005_015

Ahogy mondani szokták, senki nem lehet próféta saját hazájában, így pedig Agag egyelőre talán némi meglepetésre pont Spanyolországban nem tudta még megvetni a lábát. „Pedig itt volt Jaime (Alguersuari), aki sajnos nem tudott tovább versenyezni nálunk, vagy éppen Oriol (Serviá), valamint én személy szerint abban reménykedtem, hogy Dani Juncadella leigazol a Mahindrához. Végül Pascal (Wehrlein)t választották, ami szintén nagyszerű hír.”

Adódik a kérdés, hogy a nagyobb spanyol jelenléthez jól jöhetne a kétszeres F1-es világbajnok, Fernando Alonso megszerzése. „Nagyon szeretném, ha jönne, de jelenleg nem így állunk. Nem egyszerű, mert nagyszerű versenyzőről van szó, de nem adom fel. Ha idén nem is, jövőre nagyon szeretném, ha jönne.”

Mondjuk még Alonso érkezése is valószínűbb, mint egy spanyol verseny az elektromos bajnokságban. „Nincs különösebb oka annak, hogy miért nincs most spanyol verseny, most viszont már tele vagyunk európai versennyel, és más kontinensek felé nézelődünk. Nagyon érdeklődik például Brazília és Korea, illetve mennénk Ausztráliába vagy Új-Zélandra is. Szeretnénk globális sorozat lenni, de egyelőre nem akarunk 12-14 versenynél többet. Ezért nem mostanában lesz spanyol verseny. Néhány nagyváros bemutatta már a terveit, de egyelőre ez nem sürgős. Egyszer viszont jó lenne. Mondjuk Barcelona, Madrid, Sevilla, Málaga vagy Valencia...”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: