DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Nagy F1-es szezonértékelő – Az év újonca

A kategória, amelynél mindenki tudta, hogy előre le vannak osztva a lapok, és az sem eredményezett meglepetést, hogy a kellő számú újonc hiányában idén kissé szabadabbra vettük a szabályokat ennél a szavazásnál.

Idén is elkészítettük hagyományos F1-es évértékelőnket, amelyben 12 napon át, 12 kategóriában szavazunk a szezon legjobb, legrémesebb vagy éppen legemlékezetesebb szereplőiről és történéseiről. Mai kiadásunkban az év újoncát keressük.

Borítékolható dögunalomnak indult ez a szavazás, hiszen csupán két pilóta, Charles Leclerc és Szergej Szirotkin mutatkozott be az F1-ben 2018 során, akik nem elég, hogy nem töltenek ki egy hármas listát, de még a sorrend is a napnál világosabban kirajzolódott közöttük. Emiatt idén a szokásunkkal felhagyva kötetlenebbre vettük a figurát az év újonca kérdéskörben, így mindenki saját értelmezésében nyúlhatott a témához.

leclerc-sirotkin 



Balogh Tamás: Charles Leclerc első helyét aligha kell magyarázni: többször is megvillant a középmezőnyben, csapattársát úgy is a földbe döngölte, hogy amúgy Marcus Ericsson is pályafutása talán legjobb szezonját futotta, teljesítménye pedig ferraris szerződést ért neki. Bár Pierre Gasly már 2017-ben is rajthoz állt néhány futamon, első teljes idényét idén futotta, s ha a másik Toro Rosso-pilótához képesti produkcióját nézzük, megérdemelten léptette előre őt 2019-re a Red Bull. Szergej Szirotkint pedig csak azért írtam be harmadiknak, mert valakit kellett (meg azért egyébként az időmérőkön például lenyomta házon belül Lance Strollt).

1. Charles Leclerc
2. Pierre Gasly
3. Szergej Szirotkin

 

Bognár Viktor: Én a keményvonalas újonckategorizálás képviselője vagyok, szóval csak a ténylegesen 2018-ban bemutatkozókhoz nyúltam, ilyetén formán pedig nem is kell egyebet hozzáfűzni a sorrendhez.

1. Charles Leclerc
2. Szergej Szirotkin

lec2 

Dezső Attila: Az idei évértékelő kétségkívül legsimább kategóriája, nagybetűs no comment, ahol legszívesebben Leclerc-t írtam volna mindhárom helyre. Amíg a monacói brillírozott, addig az F1-be öt év várakozás után megérkező orosz eltűnt a süllyesztőben, és az általa hozott jelentős támogatás ellenére sem tarthatta meg ülését a Williamsnél.

1. Charles Leclerc
2. Szergej Szirotkin

 

Czinege Ádám: Charles Leclerc 2019-ben már a Ferrariban bizonyíthat, és a maranellóiakat is az idei teljesítménye győzhette meg a leigazolásáról. Nem indult könnyen az F1-es karrierje, de néhány futam után beleszokott az új világba, és elkezdte szállítani az eredményeket a Saubernek. A másik újonc, Szergej Szirotkin egyetlen pontot szerzett a Williamsszel, és nem alkotott maradandót az F1-ben, bár a grove-iak autójával nehéz volt idén kitűnni a mezőnyből. Hartley-hoz hasonlóan 2019-ben már ő sem lesz a mezőny tagja.

1. Charles Leclerc
2. Szergej Szirotkin

lec-sir2 

Gellérfi Gergő: A legegyértelműbb első hely mind közül, magyarázni sem kell a sorrendet az első két helyen. És mert a dobogónak három foka van, harmadikként beírtam azt a brit srácot, aki ugyan csak jövőre mutatkozik be az F1-ben pilótaként, de már idén megmutatta oroszlánkörmeit azzal, hogy első pénteki szabadedzésén Spában azonnal jobb időt autózott Stoffel Vandoorne-nál…

1. Charles Leclerc
2. Szergej Szirotkin
3. Lando Norris

 

Gobodics Tamás: Leclerc számomra pozitív meglepetés, nem vártam tőle ilyen hamar ilyen erős versenyeket, ilyen nyilatkozatokat, ilyen érett versenyzést és ekkora időmérős fölényt sem csapaton belül - parádézott a srác, a Ferrari-szerződés pedig megkoronázta a produkcióját. Szirotkin... egy Williamsben ült. Jövőre alighanem izgalmasabb lesz az újoncokról írni!

1. Charles Leclerc
2. Szergej Szirotkin

gas-lex 

Héjas Szilárd: Nyilvánvaló, hogy ennek a listának ki kerül az élére: Charles Leclerc. 20 évesen meggyőzte a Ferrari vezetőségét, ráadásul kimagasló eredményeket tudott elérni még az év elején is, amikor az Alfa Romeo Sauber még nem volt éppen egy világverő autó. Pierre Gaslynak ez volt az első teljes éve, így őt is nevezhetjük újoncnak, és ő is elérte, hogy a nagycsapatnál versenyezzen jövőre. A harmadik helyre senkit nem szeretnék tenni, nálam sem Brendon Hartley, sem Szergej Szirotkin nem ütötte meg azt a szintet, hogy felkerülhessen erre a listára.

1. Charles Leclerc
2. Pierre Gasly

 

Strommer Benjamin: Év végén egyre rendszeresebbé váló pontszerzéseivel és Q3-as szerepléseivel Charles Leclerc bizonyította, hogy megérdemli azt a bizonyos Ferrari-ülést. Pierre Gaslynak ugyancsak voltak erős versenyei, ráadásul földbe döngölte kétszeres WEC-bajnok csapattársát. Szergej Szirotkin eredményeiről sokat nem írhatunk, az orosz példás hozzáállását és munkabírását azonban sokan dicsérték.

1. Charles Leclerc
2. Pierre Gasly
3. Szergej Szirotkin

lec3 

Vaszilykó Péter: Nem is kérdés, ki fogja megnyerni ezt a kategóriát. Leclerc idei teljesítményével mindenkit levett a lábáról, és még a Ferrarit is egy olyan igazolásra motiválta, amelyre hosszú évtizedek óta nem volt példa a csapat történetében. A monacói újonc egy saját kategóriában versenyzett.

1. Charles Leclerc
2. Szergej Szirotkin
3. Brendon Hartley

 

A végeredmény: Hiába mindenféle cseles szabályalkotás a részünkről, hiába kerülhetett be a tavaly csak év végén érkező két Toro Rossó-s és hiába kapott szavazatot a még debütálásra váró Lando Norris is, Leclerc akkor is maximális pontszámmal behúzta a szavazást, Szirotkin pedig kötelességtudóan bejött másodiknak. Ráadásul még paradoxont sem idéztünk elő azáltal, hogy ugyanazt az újoncot két egymást követő évben is dobogóra állítjuk, hiszen tavaly Hartley lett a 3., Gasly pedig csak a 4.

1. Charles Leclerc 27
2. Szergej Szirotkin 14
3. Pierre Gasly 6
4. Brendon Hartley 1
5. Lando Norris 1

lec 

Korábbi ranglistáink:

Az év pilótája: 1. Lewis Hamilton, 2. Max Verstappen, 3. Charles Leclerc
Az év csapata: 1. Mercedes, 2. Sauber, 3. Ferrari
Az év meglepetése: 1. Kimi Raikkönen, 2. Sauber, 3. Haas
Az év csalódása: 1. McLaren, 2. Williams, 3. Valtteri Bottas

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: