DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Ebben javult a legtöbbet Gasly

Korábbi pályafutása során volt egy gyenge pontja Pierre Gaslynak, ám idén a Toro Rossóval ebben fejlődött a legtöbbet. Idei parádéival a Red Bull ülését is kiérdemelheti a jövő évre.

A szakértők állítása szerint a jó aerodinamika, az erős, megbízható motor és a kiváló képességű pilóta mellett legalább annyira fontos a jelenlegi Formula-1-ben a jó eredményekhez az átlagot meghaladó gumikezelés. A GP2-ben Pierre Gasly nem igazán oldotta meg jól ez utóbbi problémát, ám idén a Toro Rossónál több ízben is kitűnően óvta az abroncsokat.

2018-ban háromszor jelentkezett kiemelkedő eredménnyel a fiatal francia, Monacóban és Magyarországon annak volt köszönhető az erős pontszerző hely, hogy az első etapot a leglágyabb keverékekkel is igen hosszúra tudta nyújtani anélkül, hogy a gumikat kinyírta volna.

A hiperlágy keverékkel egyedüliként harminchét kört teljesített Monacóban, ez segítette végül a remek hetedik helyezéshez. A Hungaroringen harminckét körig húzta a forró aszfalton is az ultralágy abroncsokkal az első etapot, ennek is köszönhette kitűnő hatodik pozícióját a leintéskor.

Gasly kiemelkedően jól vezet idén a Toro Rossóval


Gumikezelésben fejlődött a legtöbbet a francia, 2016-ban a GP2-ben rendre túlzottan elkoptatta az abroncsait, nyolc pole-pozíciójából csak kettőt tudott győzelemre váltani, igaz, végül év végén így is megszerezte a bajnoki címet. A Magyar Nagydíjon éppen ennek ellenkezőjét láthattuk (ahogy korábban Monacóban is).

„Nem szenvedtem annyira, mint a többiek. Első GP2-es szezonomhoz képest a gumikezelésben fejlődtem a leginkább, régebben ugyanis túlságosan agresszív voltam az abroncsokhoz. Sokat tanultam azóta és kezd kifizetődni, ez pedig nagyon boldoggá tesz” – nyilatkozta Pierre Gasly.

„Még annál is jobban bírták a kerekeim, mint gondoltuk előtte. Szerintem még vagy öt kört mehettem volna velük, de a pozíció úgy volt biztos, ha akkor, abban a körben megyek ki cserélni. Az autó egyensúlya nagyon rendben volt, olyan jól sikerült beállítani, mint Bahreinben. Márpedig, ha az egyensúlyt igazán eltaláljuk, az abroncsokat is sokkal jobban tudjuk óvni” – tette hozzá a fiatal francia, akinek egyre nagyobb esélye van arra, hogy jövőre már a Red Bull versenyzője legyen. Sajtóértesülések szerint ugyanis Max Verstappen nagyon erősen ellenzi, hogy Carlos Sainz kerüljön mellé csapattársnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: