DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Symonds szerint a Ferrarinak csak Vettel egyéni vb-címe számít

A Ross Brawn oldalán dolgozó szakember úgy véli, a csapat ennek érdekében a háttérbe állította Kimi Raikkönent, és a konstruktőri bajnoki címre sem törekszik. A Mercedes gumiproblémáiról is beszélt, melyek szerinte már hosszú évek óta jellemzők.

A Benetton, Renault és Williams technikai igazgatójaként Pat Symonds évtizedeket töltött a Formula-1-ben: jelenleg a sportügyekért felelős ügyvezető, Ross Brawn beosztottjaként az F1 műszaki kérdéseiről gondoskodik. Egy interjúban nem technikáról, hanem szakavatott szemként stratégiáról beszélt: mégpedig arról, hogy Kimi Raikkönent a Kínai Nagydíjon szándékosan nem hívták időben a bokszba, ezzel segítve Sebastian Vettel futamát.

„Úgy vélem, el kellene dönteniük, hogyan versenyezzenek” – mondta a motorsport.com-nak Symonds. „Az, ahogyan Raikkönent Kínában használták, nagyon balszerencsés volt: túl sokáig kint hagyták, hogy más autókat lassítsanak le vele. És az igazat megvallva nem is igazán működött. Mire a riválisok utolérték őt, az abroncsai már kimúltak, és könnyen meg lehetett előzni. Nem volt egy bölcs stratégiai húzás.”

Raikkönen háttérbe szorításának egyik következménye, hogy a csapatok bajnokságában értékes pontok vesznek el: „Nem hiszem, hogy így lehet konstruktőri címet szerezni. Nyilván azt érzik, hogy az egyéni bajnoki cím fontosabb, és ami azt illeti, azt is eldöntötték, hogy ezt ki nyerje meg.”



„Az előszezonban azt reméltük, hogy a Ferrari közelebb lesz a Mercedeshez, de volt egy olyan megérzésünk, hogy a Mercedes még rejteget valamit” – beszélt a Ferrari 2018-as formájáról. „Nos, az első versenyeken ez nem igazán igazolódott be. A Ferrarinak kiegyensúlyozott volt a teljesítménye, elfogadható kvalifikációs és nagyon jó versenytempót diktáltak. Erősebbnek tűnnek, mint sok éven át, és úgy vélem, minden esélyük megvan egy igazán jó szezonra.”

Pat Symonds a Mercedesre is kitért, amely gumikezelési problémával küzd: egyes keverékeken nagyon szűk a működési tartomány, ezért változik pályától és időjárástól függően a csapat sebessége. A szakember meglátása szerint a nehézség régebbről ered, mint azt a többség gondolja.

„Ha a Mercedes utóbbi időszakát nézzük, akkor az a dolog, amit igazán sosem sikerült megoldaniuk, az az abroncsok menedzselése. Már a hibrid éra előtt is sokat láttuk, amikor nem volt meg a mostani motorelőnyük. Akkoriban, ha nem találtak bele igazán az abroncsokba, akkor nem volt valami jó versenyük. Ezt a hiányosságot palástolni tudták 2014 és 2016 között, egyszerűen a nagy lóerőfölény miatt. Azután tavaly elkezdtük hallani, hogy dívának nevezik az autójukat.”

„Mit jelent ez? Az én elképzeléseim szerint nagy teljesítményingadozás egyik hétvégéről a másikra nem magyarázható aerodinamikával vagy járműdinamikával, az talán egy tizedet jelent. Ha nagy váltás történik, és hirtelen eltűnik a versenyképesség, az csak az abroncsokkal magyarázható. Ez pedig azt jelenti, hogy a csapat nem használja jól őket, és nem sikerül megfelelő hőmérsékletre juttatni őket” – vezette le Symonds.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: