DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Nyolcféle gumikeverék jöhet jövőre az F1-ben

A sportág hivatalos abroncsbeszállítója azon dolgozik, hogy a taktika sokszínűség elősegítése érdekében nyolcféle gumikeveréket állítson elő a 2018-as évadra.

Hiába az ötféle száraz pályára alkalmas abroncs, és egy hétvégére kiválasztott három keverék, a csapatok nagyon ritkán használják az összes rendelkezésükre álló gumit egy adott helyszínen, ez pedig a taktikák kiszámíthatóságához vezetett az utóbbi években. Annak ellenére, hogy a Pirelli tavaly bevezette az ultralágy abroncsokat, 2018-ra még egy lágyabb keveréket akarnak pályára vinni, az olaszok motorsport-igazgatója, Mario Isola azonban ennél is tovább menne.

A Brazil Nagydíj utáni héten Stoffel Vandoorne és Lando Norris fogja próbálgatni a jövő évi keverékeket, a Pirelli pedig a teszt után dönt arról, hogy milyen irányba mozdul el. „Persze ha nem fog esni, akkor minden információ a rendelkezésünkre áll majd ahhoz, hogy meghatározzuk a jövő évi kínálatot. Még nem tudjuk, mennyi lesz, de nagyobb rugalmasságra van szükség.”



„Öt és nyolc keverék között mozgunk. Lehet több is, de nem az a helyzet, hogy nem akarom elmondani, mennyi lesz pontosan. Idén öt állt rendelkezésünkre, és igaz, hogy a kemény keveréket nem is használtuk - rendben, Barcelonában igen, de után a mellőzése mellett döntöttünk. Jövőre újabb lépést teszünk a lágyabb irányába, sokkal használhatóbb lesz a felhozatal öt keverékkel.”

„Ahhoz, hogy rugalmasabbak legyünk, növelnünk kell a számot, ezért próbálkozunk ötnél több típus homologizációjával. Persze ez történhet ötvennel is, de akkor trükkösebb lenne a választás. Ha túlzottan magas a szám, az azt jelenti, hogy össze vagy zavarodva, ezért annyit kell választanunk, amely elég a rugalmassághoz.”

A Pirelli nem tervezi, hogy módosít a jelenlegi abroncsok nevein és jelölőszínein, az újakat illetően pedig nyitott a javaslatokra. „Ha módosítanánk az elnevezéseken, akkor megtörnénk az elmúlt hét év hagyományát. Az embereknek beleivódott az agyába, hogy a szuperlágy vörös, a lágy sárga, és így tovább. Furcsa lenne ezt hátrahagyni, de ha növelünk a kínálaton, akkor újra kell gondolni az egészet.”

„A jelenlegi felhozatal alapján jövőre a mostani lágy lesz a közepes keverék, az ultralágy pedig egy fokkal lágyabb lesz a mostaninál, ha nem változtatunk a színeken és az elnevezéseken. Ha lágyabb, vagy keményebb abroncsok jönnek majd, el kell gondolkoznunk a „szuperkemény”, vagy ehhez hasonló jelöléseken. Nem akarjuk forradalmasítani a jelenlegi rendszert, hívhatjuk őket A, B, C, D E, F, G, H-nak, vagy bárminek, de a nulláról kezdünk. Viszont így megtörnénk a hagyományt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: