DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

A Red Bull teljesen dobja Monzát?

A Honda mellett a Renault-erőforrások sem a megbízhatóságukról híresek idén. A Red Bullnál Verstappen szinte biztosan, Ricciardo pedig nagyon valószínű, hogy rajtbüntetésben részesül Monzában.

Mind Max Verstappen, mind Daniel Ricciardo a negyedik motorját használta Spa-Francorchamps-ban. Max Verstappen motorja meghibásodott, így nyolc kör után kiállni kényszerült, így őt szinte biztosan visszasorolják a rajtrácson, ha valóban motorcsere szükséges. A kétséget egyelőre az okozza, hogy a Renault-nak van egy vészüzemmódja, ami a híresztelések szerint indokolatlanul bekapcsolt Belgiumban, de a motor valójában nem romlott el. Más források szerint azonban igenis elromlott most is. Ha nem szükséges a motorcsere, akkor is jó esély van erre Verstappennél is, hogy maximalizálják esélyeiket a soron következő Szingapúri Nagydíjra, ahol a Red Bull újra rendkívül erős lehet.

Daniel Ricciardo is igazából azt a stratégiát választaná, hogy feladja Monzát Szingapúrért, ahol jóval komolyabb eséllyel száll harcba a dobogóért. Egy Monza utáni motorcsere ugyanis a Távol-Keleten jelentene visszasorolást a rajtrácson, ami sokkal jobban fájna. „Nem titok, hogy Szingapúr nagyon fekszik nekünk. Nem szeretnék Szingapúrban felesleges rizikót vállalni azzal, hogy régi, elhasznált motorral állok rajthoz” – nyilvánította ki véleményét az ausztrál pilóta.



„Valószínűleg a biztonságra fogunk törekedni, taktikázunk az ezt követő versenyre. A motor nem elég gyors és a fejlődés gátja vélhetően a megbízhatósági problémák állandó jelenléte. Ha megbízható lenne a motor, sokkal jobban fel tudnánk tekerni. Ez sokkal jobban lassít minket, mint szeretnénk” – mutatott rá az erőforrás gyengeségére Ricciardo.

„Remélhetőleg, most már kevesebb gond merül fel innentől, de már a szezon hajrájához érkezünk lassan és még mindig jelen vannak. Azt hittük, korábban megoldják a problémákat” – tette hozzá az ausztrál. Verstappentől megkérdezték, elnézést kért-e tőle a Renault, a holland csak ennyit válaszolt. „Nem bocsánatkérésre van szükségem, hanem hogy oldják meg a problémát”.

Furcsa kimondani, de az utóbbi nyolc nagydíjon a Renault-motorok többször hibásodtak meg, mint a Honda. Kérdés, mikor lesz végre túl a gondokon a francia motorgyártó.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: