DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Ricciardo: Dehogy vagyunk közel, irtó messze vagyunk

Az első versenyt megelőző teszteken is látszott, hogy hátrányban a Red Bull, de akkor kisebb hátrányra gondoltak. Most Daniel Ricciardo elég őszintén kifakadt és borúsan látja a helyzetet.

A Red Bull ausztrál pilótája elismerte, hogy csapatának hátrányát nem lehet rövid idő leforgása alatt ledolgozni a Ferrarival és a Mercedesszel szemben. Míg Melbourne előtt fél másodperces lemaradást prognosztizáltak a szakemberek és maguk a pilóták is az élre kerüléshez képest, Ricciardo már több, mint egy másodpercről beszél.

Az első két versenyhétvégén látványos volt az időmérős lemaradása is a bikáknak, Ausztráliában Verstappen 1,297 másodperccel kapott ki Hamiltontól, míg Sanghajban Ricciardo kapott egy 1,355 másodperces verést azonos körülmények között. Bár a két autó Kínában végül a 3-4. helyen ért célba, jóval biztatóbb tempót mutatva a versenyen, az ausztrál pilóta szerint a Red Bull tempója jelenleg abszolút függ a körülményektől, mint például a változó időjárási viszonyok.

A Red Bull már nem az aerodinamika királya?


„A lemaradásunk a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest egyáltalán nem 3-4 tized másodperc, több, mint egy teljes másodpercre lenne szükségünk, egyáltalán nem vagyunk közel, nagyon távol vagyunk jelenleg. Amikor Európába érkezünk, általában elkezdenek jobbra fordulni a dolgok, mindig ezt érezzük. Azt kell mondanom, hogy amint a barcelonai futam eljön, addigra egy másodpercnél beljebb kell kerülnünk, majd szép fokozatosan azt a hátrányt is le kell faragni” – vázolta csapata jelenlegi helyzetét Daniel Ricciardo.

„Sajnos a Red Bull már nem az aerodinamika királya többé. Adrian Newey nagy név, ez egyértelmű, de a top csapatoknak, mint például a Ferrari és a Mercedes, szintén megvan a saját remek apparátusuk mára. Nekünk is jó a hátterünk, de az utóbbi néhány évben már nem mi voltunk a csúcscsapat” – tette hozzá az ausztrálok négyszeres futamgyőztes versenyzője.

Ricciardo amiatt is frusztrált, hogy amióta 2014-ben csatlakozott a Red Bullhoz és az új motorszabályok életbe léptek, egyszer sem tudták úgy kezdeni az évadot, hogy a versenyautó versenyképes lett volna. „Véleményem szerint a szezon közbeni fejlesztési képességünk erős. Tavaly különösen jók voltunk ebben, de a jó évkezdés nem az erősségünk és állandóan ez van, amióta csak itt vagyok. 2014 óta utolérősdit játszunk az év elejétől kezdve” – zárta nyilatkozatát az ausztrál pilóta nem túl derűsen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: