Ugyan mindkét Mercedes-pilótát sűrűn figyelmeztették a Szingapúri Nagydíjon, hogy vigyázzon a fékekre és Lewis Hamilton panaszkodott is erre, Paddy Lowe most cáfolta ezt: szerinte nem volt ilyen jellegű problémájuk - legalábbis nem nagyobb, mint máskor.
"Nem volt gondjuk a fékekkel, ez csak menedzselési kérdés" - mondta a Motorsportnak a Mercedes technikai főnöke. "A leggyorsabb versenyautó, amit építeni tudunk nem engedi meg a pilótának azt, hogy minden körben őrülten fékezzen, vigyázni kell rá, ahogy az abroncsokra és az üzemanyagra is. Nem teljesíthetsz folyamatosan időmérős köröket" - magyarázta a helyzetet Lowe.
"Bizonyos pályákon ez a faktor jobban kijön, ilyen volt a szingapúri is. Egy kicsit el kell emelni a lábát a pedálról és begördíteni az autót, ugyanúgy óvatosan kell kezelni, mint ahogy azt az abroncsokkal és az üzemanyaggal teszik a pilóták" - tette hozzá a szakember, egyértelművé téve, hogy semmi extra probléma nem adódott.
Hamilton szerint az egyik kiállás után egy ideig nem kellett erre különösebb figyelmet fordítania, Nico Rosberg viszont azt mondta, hogy a futam hajrájában nagyon nehéz volt menedzselnie a helyzetet. "Az elején minden az ellenőrzésünk alatt volt, de a végén nehéz volt figyelnem a fékekre a nyomás miatt, mert sebességet veszítettem, ráadásul a lágy abroncsokon voltam, nem az ultralágyakon. Ez egy olyan pálya, ahol az autót a határon kell használni, ezt tudtuk és jól is kezeltük" - magyarázta a világbajnoki éllovas.