Persze nem az egykori csapatfőnök az első, aki kritikákat fogalmaz meg a népszerűségéből veszítő sporttal kapcsolatban, de immár legalább mindenki számára felcsillanhat a remény, hogy az F1-et felvásárló Liberty Media érkezésével fényesebb, közönségbarátabb jövő köszönt majd az autóversenyzés csúcsára.
„Merre is tart valójában a Formula-1? Még mindig nem értem” - kezdte méltatlankodását Briatore a Motorsport interjújában. „Túlbonyolítjuk a dolgokat, de ideje lenne visszatérnünk a nagydíjversenyzés alapjaihoz. Túl sok szabály és korlátozás van érvényben, amelyek csak összezavarják az embereket. Nézzük csak meg, hány ember várta idén a paddock bejárata előtt a versenyzőket. Talán csak néhány százan voltak, míg egykoron itt ezres nagyságrendű tömegek jelentek meg.”
„Egyszerűen csak beszéljünk a versenyzésről: hagyjuk, hogy a pilóták kevesebb technológiával küzdjenek, és jobb műsort nyújtsanak. A versenyzésnek nagyon egyszerűek a szabályai: a hátul levő megpróbálja megelőzni az előtte haladót, az elől lévő pedig igyekszik megakadályozni, hogy megelőzzék. Minden további csak felesleges sallang. Ehelyett viszont ha valaki átlépi a fehér vonalat, rögtön büntetést kap. Motorhibák esetén pedig nem lenne szabad a pilótát büntetni, legfeljebb a csapatoktól kellene pontokat levonni. Mit tett Hamilton Spában, amiért az új motorral a mezőny végéről kellett rajtolnia? Lewis egy versenyző, és csak ezen kellene, hogy járjanak a gondolatai.”
A 66 éves olasz hosszú idő után Monzában látogatott el egy F1-es futamra, és csalódottan látta, hogy a közönséget nem érdeklő, szerteágazó regulákkal a sport fokozatosan veszít a vonzerejéből. Szerinte ebben nagy szerepe van annak, hogy a döntéshozás egyáltalán nem működik hatékonyan.
„Ha a bennfentesek sem értenek bizonyos dolgokat, akkor csak képzeljük magunkat az otthon ülő nézők helyébe. A Formula-1-ben a világ legjobb versenyzői szerepelnek, akiknek közel azonos autókkal kellene megmérkőzniük egymással. Az embereket csak ez érdekli, semmi más” - hangsúlyozta.
„Elég lenne, ha csak leegyszerűsítenék a szabályokat. Ma már senki nem is beszél a versenyekről, csak a bürokrácia, a szabályok és a büntetések jelentik a beszédtémát. A múltban sohasem volt példa ilyesmire.”
„A csapatok háromnaponta gyűlést tartanak, csak azért, hogy eldöntsék, mikor ülnek össze legközelebb. Gondoljunk bele, mennyi magángép röpköd csak emiatt mondjuk Lausanne, Monza, Florence és Párizs között. Rengeteget utazgatnak, de eközben arról sem tudnak dönteni, hogy milyen ásványvíz legyen az asztalokon a következő találkozó során. Mit tett eddig le az asztalra a Stratégiai Csoport és az F1 Bizottság? Semmit. Valójában csak zavarosabbá tettek mindent. 20 eltérő érdekekkel rendelkező ember között lehetetlen egyetértésre jutni.”