A 2014-ben vezetett, V6-os hibrid turbómotorok kifejlesztése komoly összegekbe került a gyártóknak, akiknek viszont céljaik között szerepelt az is, hogy az F1-es erőforrások technikailag sokkal közelebb kerüljenek a szériagyártású autókban találhatókéhoz. A kereskedelmi jogok tulajdonosa és a csapatok 2020-ig egyeztek meg a jelenlegi formula használatáról. Paddy Lowe, a McLaren technikai igazgatója szerint hamarosan el kellene kezdeni gondolkozni arról, hogy milyen szabályozást kell bevezetni ezen a téren négy év múlva, de a Toro Rosso csapatfőnökének egészen más elképzelése van a jövőben alkalmazott technológiáról.
„Nem szükséges egy teljesen új szabályzattal előállni 2020-ban, mert fantasztikus erőforrásaink vannak” - nyilatkozta Franz Tost az Autosportnak. „Nagyon kicsi, turbómeghajtású motorokról beszélünk, két energiatároló rendszerrel, ami egyértelműen a jövő technológiája. Nem kell nagy változtatásokat végrehajtani, elég csak befagyasztani a teljesítményt egy bizonyos szinten, és lecsökkenteni a költségeket. Ezzel a csomaggal simán el tudunk menni akár 2025-ig is, ráadásul néhány új gyártót is a Forma-1-be csalogathatunk.”
„Remélem, nem jönnek elő egy teljesen új szabállyal, mert az arra kényszerítené a gyártókat, hogy ismét hatalmas összegeket fektessenek be ezen a téren 2021-től, erre pedig semmi szükség” - tette hozzá Tost. Az osztrák úgy véli, hogy hamarosan el kell kezdeni kijelölni, hogy a Forma-1 milyenné szeretné formálni magát a jövőben, de egyetért azzal, hogy a tervezéssel meg kell várni, hogy a 2017-es szabályok milyen módon fogják megreformálni a sportágat. „Fontos, hogy hamarosan elkezdjük, de ne felejtsük el, jövőre teljesen új autók jönnek. Meg kell várni, milyenek lesznek az új karosszériák és mekkora sebességeket lehet velük elérni. Miután mindezeket megismertük, le lehet ülni tárgyalni” - tette hozzá az osztrák.