A Forma-1 története mindig ciklusokból állt, de az utóbbi években mintha megsokasodtak volna az egyes szabályrendszerek: 2014-ben jöttek a V6-os hibrid turbók, a 2017-ben viszont egy vadonatúj aerodinamikai csomag mutatkozik be a sportágban. A hibrid éra előreláthatólag 2020-ig tart, és egyelőre nem tudni, hogy milyen technikai szabályrendszer mentén fogják fejleszteni a csapatok erőforrásaikat. Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója úgy véli, hogy lassan beszélni kell az új regulákról.
„Úgy vélem, itt az idő, hogy beszéljünk a motorokról és az erőforrásokról” - idézte a brit szakembert az F1.com. „Ezzel kapcsolatban elég sok dolgot figyelembe kell venni: hogyan tudunk olyan erőforrásokat vagy motorokat előállítani, melyek hasznosak a sportnak, de egyben relevánsak a jövő utcai autói számára is? Maradni fogunk a jelenlegi útnál, mely egyre inkább az elektromosság növekvő szerepét jelenti, vagy kitalálunk valami mást? Érdekes kérdések merülnek fel, például ott a hanghatás. 2014-ben nagyon gyenge volt, s igaz, hogy mára jobb lett, de nem éri utol a V8-asokét vagy a V10-esekét.”
„Úgy vélem, nincs már messze az az idő, hogy a jövő autói teljesen csendesek lesznek, feltéve, ha tisztán elektromos energiával fognak működni. Így ha nagyobb hangot akarunk, összekapcsolhatjuk-e ezt a teljesítménnyel, vagy sem? Nagyon érdekes kérdések vannak az asztalon, és úgy érzem, el kell kezdeni beszélni róluk.” Persze a motorokon történő, teljesítménybeli változás magával hozza az abroncsok módosítását is, és természetesen ott vannak a biztonsági szabályok is.
„Úgy vélem különleges helyzetben vagyunk, hiszen az autók szabályok által lesznek egyre gyorsabbak - ilyet korábban még sosem csináltunk. Amire szükségünk van, az több párbeszéd a Pirelli, a csapatok és az FIA között, hogy az előrejelzéseink folyamatosan alá legyenek támasztva. A Pirellinek folyamatosan tudnia kell mindenről, így hozzásegítve minket olyan teljesítményhez, melyeket az autók fejlesztésével el akarunk érni” - tette hozzá Lowe.