Alapszabály, hogy a Formula-1-ben mindenki számára a saját csapattársa a legnagyobb ellenfél, hiszen bárki máshoz képest meg lehet magyarázni a gyengébb teljesítményt az autók közti különbséggel. Éppen ezért rendkívül érdekes, hogy a 2016-os szezon első felében mire mentek egymással a pilóták istállón belül.
A leginkább természetesen a Mercedes belharca van terítéken, hiszen ez a világbajnoki címért folyik. Jelenleg Lewis Hamilton vezet minden, az F1Fanatic által jegyzett faktorban - az időmérőket tekintve felé billen a mérleg (6-5), többször végzett Rosberg előtt (6-5), több pontot szerzett és ha minimálisan is, de több kört (345-337) töltött előtte. Az árnyalattal jobb teljesítmény jutalma a már sokat emlegett 19 pontos előny ebben a pillanatban.
A Red Bullnál bonyolultabb a helyzet, hiszen négy futam után Kvjat és Verstappen helyet cserélt. Ricciardo Kvjathoz képest minden időmérőt megnyert, egy esetet leszámítva minden futamon előrébb végzett, a pontokat tekintve is jobban állt és ha nem is sokkal, de több kört töltött előtte. Verstappennel kapcsolatban már árnyaltabb a kép, ugyan az időmérőkön dominál, a versenyeken már a holland áll jobban: többször (4-3) végzett az ausztrál előtt, több pontot szerzett (102-97), mióta egy csapatban vannak és több kört (259-222) töltött előtte.
Verstappen a Toro Rossónál is jobb volt csapattársához képest, ott ráadásul az időmérőn is ő dominált - négyből háromszor megverte Carlos Sainzot. Kétszer-kétszer végeztek egymás előtt a versenyeken, de Verstappen több pontot szerzett (13-4) és több kört (110-65) töltött a spanyol előtt. Ennél jóval dominánsabb a helyzet a csapatnál, mióta megérkezett Kvjat - versenyeken még egyszer sem verte meg Sainzot, a pontok és az elöl töltött körök terén is hatalmas a különbség (6 ill. 7% jut Kvjatnak) és az időmérőn sincs sok köze másodéves kollégájához.
A Ferrarinál Kimi Raikkönenre kevesebb panasz lehet, mint az előző két évben, négy alkalommal verte meg Vettelt az időmérőn, a mindkettejük által befejezett versenyeken kétszer is legyőzte és több pontot szerzett - igaz, a körök több, mint hetven százalékát (355-134) a német töltötte előrébb eddig.
A Renault-nál ugyan 8-3-ra vezet az időmérőket tekintve Kevin Magnussen és csak ő szerzett eddig pontot, de összességében 4-4-re állnak a versenyeken és a körök 40%-át Jolyon Palmer töltötte elöl - az utóbbi időben egyre inkább kiegyenlíti a kettejük között lévő harcot az újonc.
A Force Indiánál Sergio Perez van középpontban és pontok tekintetében meg is van az előnye a két dobogójának köszönhetően (48-33), de az időmérőkön 7-5-re Nico Hülkenberg vezet, öt-ötre állnak a befejezette futamaikon és elöl megtett körökben sincs nagy különbség a mexikói javára.
A Saubernél 6-4 az időmérős meccs Marcus Ericcson javára, de mióta autót cserél Felipe Nasr, kiegyenlítettebb lett a csata - versenyeken így is 5-3-ra vezet Ericcson és bár pontot egyikük sem szerzett, a körök 57%-ában ő ment eddig elöl.
A Williamsnél Valtteri Bottas egyértelműen dominál, az időmérőkön 10-2-re vezet eddig Felipe Massával szemben és bár a futamokon 5-5-re állnak a helyezéseket tekintve, hússzal több pontot szerzett és több kört töltött elöl.
A McLarennél is kirajzolódni látszik Fernando Alonso előnye Jenson Buttonnal szemben, szombaton 8-3-ra vezet a kétszeres világbajnok és bár a mindkettejük által befejezett futamokon egálban vannak, több pontot szerzett és közel hetvennel több kört tett meg csapattársa előtt.
A Haasnál 8-4-re vezet az időmérőkön Romain Grosjean és egyelőre csak ő tudott pontot szerezni csapaton belül, de összességében többször végzett csapattársa előtt (5-3) Esteban Gutierrez, csak ez sosem volt elég a legjobb tízre. Itt látszik, hogy egy kicsivel több szerencse teljesen másképp is alakíthatta volna ezt a csatát...
A Manornál érdekes a helyzet, hiszen az időmérőkön "csak" 7-4-re vezet Pascal Wehrlein, de kivétel nélkül minden futamon Rio Haryanto előtt végzett, ő szerezte az istálló egyetlen pontját és a körök több, mint nyolcvan százalékát ő töltötte előrébb - vasárnap már egyértelmű a Mercedes-ifjonc fölénye.