DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

„Túl rendes vagyok, és mindig rá***ok” – Leclerc rádión akadt ki

Dühöngött és káromkodott a Las Vegas-i Nagydíj leintésekor Charles Leclerc: Sainz nem tartotta be a csapatutasítást, így ő volt az, aki a végén dobogóra állt.

A végül harmadik és negyedik pozícióban célba érő két Ferrari között több helycsere is történt a Las Vegas-i Nagydíjon: bár Carlos Sainz volt jobb helyen a rajtrácson, Charles Leclerc lerajtolta őt, mikor azonban a monacói abroncsai elfogytak, a spanyol visszaelőzte csapattársát.

Érdekesebb viszont az ezt követő két pozícióváltás: a második etap végén, mikor már Lewis Hamilton rohamozta a Ferrarikat, Sainz a csapat kérésére maga elé engedte Leclerc-t – ezúttal a monacói maradt kint tovább, neki biztosított szabad pályát a Ferrari. A kiállások után Leclerc és Sainz sorrendje alakult ki, de újabb helycsere történt: első olvasatra úgy tűnhetett, a korábbi utasításért cserébe visszaállítja a sorrendet a Ferrari.

Valójában azonban nem csapatutasítás történt, hanem Sainz előzött – annak ellenére, hogy a Ferrari biztosította Leclerc-t, hogy csapattársa nem fog támadni. „Carlosnak azt mondtuk, hogy ne előzzön, de nagyon közel van, lehet, hogy csak éppen leszel előtte. Azt mondtuk, hogy ne helyezzen nyomás alá, tehát óvatosan a gumikkal” – mondta Leclerc-nek versenymérnöke, Bryan Bozzi.

Ezt követte Sainz előzése, amit Leclerc szarkasztikusan kommentált: „Talán spanyolul kellene mondani neki.”



A monacói dühe a leintést követően szabadult el – talán az váltotta ki belőle, hogy Sainz végül dobogót szerzett, ő pedig csak negyedik lett. „Charles, elvégezted a munkát. Köszönjük” – mondta Bozzi, Leclerc viszont egy alapos cenzúrázásra szoruló választ adott:

„Igen, én elvégeztem a munkám, de mindig rá*** arra, hogy minden *** alkalommal rendes vagyok. Nem is az, hogy rendes, csak van bennem tisztelet. Tudom, hogy be kellene fognom, de valahogy mindig ugyanaz történik. *** élet” – dühöngött Leclerc.

Nem segített, hogy a versenymérnök azzal nyugtatta Leclerc-t, hogy csapatjátékos volt. „A helyes dolgot tetted a csapat számára. Szedj fel törmeléket.”

„***, szedjétek fel azt a ***, amit akartok. ***, ***, *** És még rádión is vagyok, bocsánat” – mondta Leclerc, akire még Fred Vasseur csapatfőnök is rászólt. Tekintve, hogy a káromkodást szigorúan néző FIA egyszer már megbírságolta a monacóit trágárságért, ehhez nekik is lehet pár szavuk.

Nem számítottak rá, hogy a Mercedes ennyire erős lesz

A konstruktőri világbajnoki címért harcban álló Ferrari pontokat szerzett a fő riválishoz, a McLarenhez képest Las Vegasban, a különbség most 24 egység. Leclerc számított erre az erőviszonyra:

„Arra számítottunk, hogy erősebbek leszünk náluk, amire viszont nem számítottunk, hogy a Mercedes ilyen erős lesz. Inkább ők voltak rendhagyó helyen, nem a McLaren” – nyilatkozta a vegyes zónában Leclerc. A monacói arra számít, hogy „trükkös lesz” a konstruktőri vb-harc, Katarban remek teljesítményt vár a McLarentől, meglepődne azon, ha ott dolgoznának le további pontokat.

A rajt után még George Russellt támadó Leclerc a verseny kritikus pontjának tartja, amikor a közepes gumik szemcsésedni kezdtek – arra kényszerítve őt, hogy már a kilencedik körben cseréljen.

„Úgy éreztem, mindent az irányításom alatt tartok, aztán egyszer csak egy kanyartól fogva körönként három másodpercet veszítettem, ami őrület. Őt (Russellt) nem túlzottan érintette hátrányosan, de engem igen, a piszkos levegőben jobban megfizet érte az ember. Nehéz volt ezt menedzselni, de túlságosan megterheltem a gumit az első etapon, ilyen tekintetben az én hibám volt” – mondta a Ferrari versenyzője.

„Utána a keményen erősebbek voltunk, de nyilván nem volt elég a harmadik-negyedik helynél többre. Ha azt mondják az első etap után, hogy negyedikként fogok végezni, azt aláírtam volna” – mondta Leclerc.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: