Rosberg a futam végén, hat körrel leintés előtt veszített több másodpercet, mikor autója a hetedik sebességben ragadt, és lelassult. A német versenyzőt Max Verstappen üldözte ekkor a Red Bull-lal – valószínűleg a helyzet hevében a Mercedes nem gondolkodott, hanem azonnal utasításokkal látta el, mit állítson kormányán. Már akkor nyilvánvalónak tűnt, hogy ez szabályellenes lehet.
Nico Rosberg: Váltóprobléma.
Tony Ross: Vezetői fokozat 1-0-1, karosszéria fokozat 0-1, karosszéria fokozat 0-1.
Tony Ross: Kerüld a hetedik sebességet, Nico, kerüld a hetedik sebességet.
Nico Rosberg: Ez mit jelent, át kell váltanom rajta?
Tony Ross: Megerősítve, Nico, át kell váltanod rajta. Megerősítve, át kell váltanod rajta.
A Formula-1 szabályai nagyon szigorúan korlátozzák azt, mit közölhet egy csapat versenyzőjével a rádión, ez hátráltatta Lewis Hamiltont az Európa Nagydíjon, ahol csak ötödikként ért célba, és körökön át azzal volt elfoglalva, hogy saját maga keressen megoldást műszaki problémáira. A Silverstone-ban elhangzotthoz hasonló utasítást csak akkor szabad kiadni, ha azzal végzetes műszaki hibát lehet elkerülni.
Az FIA épp a Brit Nagydíj előtt szigorított a rádiós korlátozás betartatásán, kijelentették, hogy a szabály megszegése ezentúl azonnal a versenybírák elé kerül figyelmeztetés helyett. A csapat és versenyző közti kommunikációt 2014 óta korlátozzák kisebb-nagyobb mértékben, de Nico Rosberg az első, akit büntettek érte, 10 másodpercet hozzáadva idejéhez. Ezentúl az istállók tudni fogják, milyen következménnyel jár szabályszegésük, és mérlegelhetnek is, megéri-e áthágni az előírást.