DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Egy szinten a Mercedes, a Ferrari és a Renault

Bár 2014-ben, az új motorformula bevezetésekor jelentős különbségek alakultak ki az egyes gyártók termékei között, a paddock technikai szakértői szerint ma már egyik erőforrás sem lóg ki egyértelműen a sorból.

A Mercedes jelenleg is tartó uralma kétségtelenül részben annak köszönhető, hogy az ő motorrészlegük tudott legjobban megfelelni az új szabályok által támasztott kihívásoknak, és V6-os hibrid turbó erőforrásuk hatékonysága egyértelműen a Ferrari és a Renault fölé nőtt az előző két szezonban.

Elkerülhetetlen volt persze, hogy a szabályok stabilitása mellett idővel mindenki behozza a lemaradását, és a Williams teljesítményért felelős mérnöke, Rob Smedley szerint ez idén, a szabályrendszer harmadik évére meg is történt. A Mercedes-motorokat használó grove-i istálló immár nem is érzi előnyben magát az erőforrás teljesítménye terén a többiekhez képest.  

Dppi_00116001_845



„Időmérős körülmények között már alig vannak különbségek, és ez nagyon jól látszik. Elég csak a sebességmérő pontokat figyelni, és látszik, hogy nagyon hasonlóak az értékek az élmezőny autói között, legyen szó akár DRS-használatról vagy szélárnyékról is” - mutatott rá Smedley az Autosportnak nyilatkozva.

A szakember ebbe a Hondát is beleérti, noha a McLaren oldalán visszatérő japánok erőforrása egyes területeken még nem olyan hatékony, mint a többieké, bár Smedley szerint mindez csupán annak tudható be, hogy ők csak 2015-től csatlakoztak a mezőnyhöz.

„Mindenki folyamatosan behozza a lemaradását. A Honda előtt ugyan áll még némi feladat, de mindig is tudtuk, hogy egy évnyi hátrányban lesznek, hiszen egy év késéssel kezdtek. Ám a Mercedes, a Ferrari és a Renault motorjai között meglehetősen apró különbségek figyelhetők csak meg” - magyarázta a Williams vezető beosztású mérnöke.

A motorteljesítmények pedig a jövő évtől még közelebb kerülnek egymáshoz, hiszen erről immár a gyártók közötti megegyezés fog gondoskodni. A zsetonrendszert megszűntetik, egyúttal azonban korlátozásokat vezetnek be a hajtáslánc egyes részegységeinek paramétereire, így szavatolva, hogy senki ne hajszolja magát költekezési versenybe, és a négy cég erőforrásai hasonló teljesítményen működjenek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: