DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Ők tesztelik elsőként a szélesebb gumikat

A monacói F1-es hétvégén végre hivatalosan is eldőlt, hogy nem feleslegesen gyártotta le a Pirelli a szélesebb 2017-es abroncsokat, hiszen most írták alá a szerződést arról, hogy ők maradnak a beszállítók.

f1-monaco-pirelli-2



Bernie Ecclestone ugyan már tavaly októberben elárulta, hogy a folytatják az együttműködést a Pirellivel, de a papírmunka csak mostanra fejeződött be.

„Rengeteg apró részlet volt, rengeteg papír” - mondta a bejelentésre reagálva Paul Hembery, aki az elmúlt hónapokban is annak tudatában irányította a gumigyártó cég F1-es részlegét, hogy biztos a maradásuk.

„Számomra már tavaly eldőlt a kérdés, csak a jogi részletek maradtak hátra, az pedig mindig hosszú időt vesz igénybe. Valójában ilyen korán eddig még sohasem írtuk alá a szerződést a hosszabbításról, mégis mindenki aggódik itt a paddockban, pedig számomra minden teljesen rendben volt.”

A Pirelli újabb hároméves kontraktust kötött az F1-gyel, azaz 2019-ig biztosan ők lesznek a sport egyedüli abroncsszállítói. Talán nem is véletlen, hogy éppen a bejelentés hétvégéjén, Monacóban prezentálták először a nyilvánosság előtt a jövő évre tervezett új gumikat, amelyeken a leglátványosabb változás, hogy az autók hátsó két kerekének szélessége lényegesen megnő.

f1-monaco-pirelli-1

Az új konstrukció intenzív, több szakaszban zajló tesztelést igényel, aminek kezdeti lépéseit a Pirelli pár hete már meg is kezdte a versenypályákon, például a Ferrarival is Fioranóban. A következő lépcsőfokban azonban már a csapatokkal való korábbi megállapodás értelmében 2015-ös autók fognak pályára lépni, hogy minél relevánsabb adatokkal dolgozhasson a cég. A Pirelli versenymenedzsere, Mario Isola elárulta, hogy a három kiválasztott istálló, akik először vihetik pályára a legújabb fejlesztésű gumikat egy tavalyi autóval, a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull lesznek. Ők jelezték ugyanis, hogy képesek a feladatnak megfelelő, átalakított 2015-ös modellekkel segédkezni a projektben.

Ezek a tesztek várhatóan nyár végén kezdődnek majd: Isola augusztusról beszélt, ám Hembery legfrissebb nyilatkozata szerint az első éles gyakorlás szeptemberre csúszhat. Mindenesetre a Pirellinél azt remélik, hogy novemberre elkészülnek a végleges, 2017-ben használatos specifikációval, amit jó esetben már a szezon végén, Abu Dhabiban ki is próbálhatnak egy újabb teszten. A cégnél azt is elmondták, hogy jövőre is öt különféle gumikeveréket terveznek csatasorba állítani.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: