Most már végleg visszaszokhatunk hozzá, hiszen a szezon során második alkalommal is a „régi rendszer” szerint vette kezdetét az időmérő edzés, a leglassabb versenyzők tehát nem egyenként, hanem csoportosan búcsúztak az egyes szakaszok végén. A pályaviszonyok hasonlóak maradtak, mint a harmadik edzésen tapasztaltak, ezúttal azonban már a híres 13-as kanyar sem tréfálta meg annyira a mezőnyt, mint délelőtt.
A Q1-ben a két Mercedes azonnal bekezdett, Lewis Hamilton 1:36,006-os idővel végzett az élen csapattársa előtt, ami máris egy másodperccel gyorsabb volt, mint a tavalyi pole-pozíciós idő. A brit eredményét azonban váratlanul vizsgálni kezdték, hiszen a 2-es kanyart levágva egyik alkalommal a versenyigazgatók szerint „nem vette figyelembe a kanyarra vonatkozó instrukciókat”, hiszen nem a kijelölt kerülőúton tért vissza a pályára. Hamiltonnak végül nem az lett a leggyorsabb köre, sőt, hibájának tudatában vissza is lassított ominózus körében, így nem várható, hogy számottevő büntetést kapjon tettéért, amikor az időmérő után látogatást tesz emiatt a felügyelőknél.
Az első szakaszon a Renault, a Sauber és a Manor pilótái nem jutottak túl, akik Magnussen, Palmer, Nasr, Wehrlein, Haryanto, Ericsson sorrendben állnak majd fel a rajtrács végére.
A Q2-ben Rosberg volt a gyorsabb a két Mercedes közül, ráadásul jelentősen, majdnem fél másodperccel jobb időt futott Hamiltonnál, aki viszont még így is kényelmesen lett második. A szakasz utolsó pillanatai eseménydúsan teltek, hiszen többen is esélyesnek tűntek az utolsó továbbjutó helyekre. A Red Bulloknak nem volt könnyű dolguk: Daniel Ricciardo jobb oldali visszapillantója a döntő körében tört le, de az ausztrál így is megőrizte 9. helyét, míg a hazai hős Danyiil Kvjat csak tizedikként jutott tovább. Jenson Button végül egy tizeddel maradt el attól, hogy a Honda-partnerség újraélesztése óta először juttassa be a McLarent az utolsó szakaszba.
Hamilton még egyszer kihajtott a Q2 végén, autójában azonban aggasztó probléma jelentkezett, így azonnal vissza is állt a bokszba. Mint kiderült, ugyanaz az ERS-meghibásodás ütötte fel a fejét, ami két hete a sanghaji időmérőn is visszavetette, így a Mercedes közölte, hogy a brit már nem is lesz képes pályára lépni a Q3-ban, balszerencséje folytatódik.
Nico Rosbergnek így ismét könnyű dolga volt az első rajthely megszerzésével, és annak ellenére is 7 tizeddel az élen végzett, hogy második gyorskörében hibázott, így végül már a paddockból integetett, amikor a többiek még a mögötte lévő helyezésekért harcoltak a pályán. Rosberg 1:35,417-es körével bőven megjavította az eddigi körrekordot Szocsiban.
A második helyet Vettel szerezte meg, de váltócseréért járó büntetése miatt csak a 7. helyről rajtolhat majd. Az első sorba így Valtteri Bottas állhat fel, akit Kimi Raikkönen, Felipe Massa és Daniel Ricciardo követ. Hamiltonra pedig a 10. pozícióból újabb küzdelmes futam vár.
Az időmérő edzés végeredménye:
Q3 | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:35.417 | - |
2 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:36.536 | 1.119 |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:36.663 | 1.246 |
4 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:37.016 | 1.599 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:37.125 | 1.708 |
6 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:37.212 | 1.795 |
7 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:36.123 | 0.706 |
8 | Daniil Kvyat | Red Bull-TAG Heuer | 1:37.459 | 2.042 |
9 | Max Verstappen | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.583 | 2.166 |
10 | Lewis Hamilton | Mercedes | - | |
Q2 | ||||
11 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.652 | |
12 | Jenson Button | McLaren-Honda | 1:37.701 | |
13 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:37.771 | |
14 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:37.807 | |
15 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:38.055 | |
16 | Esteban Gutierrez | Haas-Ferrari | 1:38.115 | |
Q1 | ||||
17 | Kevin Magnussen | Renault | 1:38.914 | |
18 | Jolyon Palmer | Renault | 1:39.009 | |
19 | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari | 1:39.018 | |
20 | Pascal Wehrlein | Manor-Mercedes | 1:39.399 | |
21 | Rio Haryanto | Manor-Mercedes | 1:39.463 | |
22 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:39.519 |