Fernando Alonso, aki 2015-ben csatlakozott jelenlegi csapatához, a McLarenhez, elárulta, az említett szezon előtt tervben volt a Mercedeshez igazolás Lewis Hamilton helyére. Egy újabb nyilatkozatában elhangzott mondatok továbbra is azt sejtetik, hogy a pilóta szívesen vezetne az elmúlt két szezonban domináns csapatnál: „Mindig ott akarsz lenni, ahol a legjobb autó van, ez pedig a Mercedes” – mondta az Onda Cero rádiónak, habár nem győzte hozzátenni: „Megpróbálok ott boldog lenni, ahol most vagyok, és igen, boldog is vagyok.”
Alonso előszeretettel hangsúlyozza, hogy a Ferrarinál töltött időszaka végén már nem volt elégedett, ezt támasztotta alá újabb kijelentésével: „Montezemolo elmondta, hogy olyan versenyzők, mint Lauda, Prost és Senna mind azt kérdezték tőle, mehetnek-e a Ferrarihoz. Nem értette, én miért elmenni akarok.”
„A motor lemaradása 30-80 lóerő. Nincs 100-200 lóerős hátrány a Mercedeshez képest” – beszélt arról, hol áll csapata, a McLaren jelenleg. „A motornak tavaly komoly strukturális hibái voltak. Idén újra ez lesz az Achilles-sarkunk, mivel a teljes hátrányt nem sikerül ledolgoznunk. Ez az év azonban más lesz, nagyon jól kezdtünk. Győzelmeket nem fogunk szerezni, de egészen különböző lesz a korábbitól.”
Egy másik nyilatkozatban nem zárta ki a lehetőséget, hogy dobogóra sikerül állnia idén: „Nehéz megmondani ezen a ponton. De újra azt mondom: miért ne sikerülne? Motivált vagyok, és várom Ausztráliát, hogy újra igazából versenyezhessek. A 21 versenyes bajnokság nagyon hosszú, természetesen egy ilyen maraton során sok minden megtörténhet. Tudom, hogy van rá esélyünk, ebben a szezonban pedig minden esélyt meg fogunk ragadni. Az autóban óriási potenciál rejlik” – mondta a spanyol pilóta.
A TVE csatornának arról is beszélt, miért nem élvezi a jelenlegi autókkal való versenyzést: „Jó pár év van még bennem a legmagasabb szinten, minimum kettő, azután pedig majd meglátjuk. A mostani F1-es autók túl lassúak, ez pedig a vezetés öröméből vesz el. Extrémen lomhák, a gumikat pedig nehéz kezelni, a különösen magas nyomás pedig tovább csökkenti a tapadást. Más vezetni, unalmasabb, a közönség pedig fogy, mivel őket nem lehet becsapni. Remélem, meg tudjuk találni a helyes irányt a sport számára.”