Aki kedden a Circuit de Barcelona-Catalunyára tartott, az már a létesítményhez közeledve is sejthette, hogy a mai napon a spanyolok elsőszámú kedvence is a tréningezők között lesz. Míg hétfőn csak a csapatok, a pálya dolgozói és a sajtó nyüzsgött a komplexumban, addig ezúttal már a nézők is nagy létszámban képviseltették magukat a már-már nyárias időben.
A hispán közönségkedvenc együttesénél, a McLaren-Hondánál azzal közel sem meglepő, ám időzítés tekintetében mindenképpen váratlan hírrel indult a nap, hogy a japán mamutcég igazgatótanácsa úgy döntött, hogy eltávolítja a Forma-1-es program éléről Yasuhisa Arait. A kora reggel érkezett hír után a gárda háza táján, meglepettebbnél meglepettebb arcokat lehetett látni, ám a folytatás annál jobban alakult: Alonso 119 körig jutott, amivel már most felülmúlta a tavalyi előszezonja teljes körmennyiségét. Lehet, hogy az eredménye csak a 9. helyre volt jó, de a pilóta így is szemlátomást elégedett volt az MP4-31-essel kapcsolatos tapasztalatokkal.
„A téli teszteken először az a legfontosabb, hogy minél jobban megértsük a csomagot. Mindig vannak innovatív dolgok az autón, nálunk most ez az aerodinamikára fronton és hajtásláncra is igaz. Idő kell ahhoz, hogy a működést megértsük és megerősödjünk. Tavaly sok dolog hiányzott, hiszen még az ötödik, hatodik verseny magasságában is ott tartottunk, hogy néhány apróságot csak akkor fedeztünk fel. Ezúttal viszont Jenson tegnapi körei, valamint a mai táv során szerintem sikerült kellőképpen feltérképeznünk az autót” – értékelt a nap végén a kétszeres világbajnok.
Alonso szerint az idény európai szakaszának kezdetén domborodhat ki, hogy mire lesz elegendő a McLaren-Honda idei csomagja, ám azt már most valószínűsítette, hogy a wokingi különítménynek ezúttal nem a sereghajtók között jut majd szerep. Egyelőre úgy tűnik, hogy a tavalyi megbízhatósági problémákat sikerült kiküszöbölni, ezért nagyon büszke vagyok arra a munkára, amit a csapat végzett a tél folyamán. A következő lépés az lesz, ami tavaly kimaradt, mégpedig az, hogy elkezdünk dolgozni a teljesítményen. Biztos vagyok benne, hogy meglesz a teljesítmény, mert a McLaren tudja, hogyan kell gyors autót tervezni és építeni, a Honda pedig, teljen bármennyi időbe is, erőssé varázsolja a hajtásláncot. Úgy gondolom, hogy csak idő kérdése, mikor válunk majd szuper-versenyképessé, vagy legalábbis versenyképessé.”
A tömött McLaren-sátorban Alonso nevetve cáfolta azt a téli teóriát, amely szerint a mostani tesztnap tapasztalatain múlt, hogy egyáltalán vállalja-e a versenyzést 2016-ban a csapatnál. Mint fogalmazott, kulcsfontosságúnak tartja az idei évet és nyomatékosította azt is, hogy nem a móka kedvéért versenyez, hanem azért, mert győzni akar. „Mind a huszonketten ezért vagyunk itt, mindenki ugyanazt akarja és én sem vagyok kivétel” – mondta a hispán fenegyerek, aki saját bevallása szerint annak örülne a legjobban, ha az idényt azzal a három szóval lehetne a legjobban leírni, hogy „McLaren, Honda, Alonso”, ám a realitás talaján maradva a Mercedes-dominancia folytatására számít. „Érdekes dolgokat csináltak az eddigi két napon, de jómagam úgy vélem, hogy nagyon is erősek. Valószínűleg még erősebbek is, mint az előző két szezonban voltak…” – vélekedett.
Arai lefokozását Alonso egyelőre nem kívánta kommentálni: a pilóta állítása szerint az ebédszünetben értesült a Honda döntéséről, és mielőtt állást foglalna, szeretne mélyebben is tájékozódni arról, hogy milyen átszervezéseket eszközöl a japán gyártó a Forma-1-es projekttel foglalkozó részlegnél.