DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Kiderült, mi hátráltatta hétfőn a Renault-t

Nem sikerült problémamentesre a Renault gyári szinten való visszatérése az F1-be: az újonc Jolyon Palmer a tabella utolsó helyén végzett, ráadásul műszaki gondok miatt sok időt töltött a bokszban.

A Lotus felvásárlásával több év kihagyás után ismét gyári színekben szerepel a Renault a Formula-1-ben, ám az első barcelonai tesztnap korántsem alakult úgy, ahogy azt a franciák vélhetően szerették volna. Jolyon Palmer ugyanis csupán 37-szer ment körbe a katalán aszfaltcsíkon, ráadásul tempó tekintetében is elmaradtak a riválisoktól, hiszen az utolsó, 11. pozícióban zárták a gyakorlást, csaknem négy és fél másodperces lemaradással az éllovas Sebastian Vettelhez képest. Az újonc brit pilóta érthető módon nem volt túl lelkes a nap végén:

Palmer_Barcelona_teszt_Renault



„Csalódást keltően alakult az első nap” – nyilatkozta Palmer a motorsport.com hasábjain. „Szokásos gyermekbetegségek jöttek elő, de nyilván szerettünk volna több kört megtenni. Ez fájdalmasan érint minket: már így is csak nyolc tesztnap áll a rendelkezésünkre tizenkettő helyett, és ráadásul ebből az egyiken csak 37 kört teljesítettem. Nem épp ideális.”

„Tavaly ugyanakkor rengeteg kilométert megtettem, az autó pedig annak a továbbfejlesztett változata, szóval nem érződik annyira másnak” – utalt arra a pilóta, hogy 2015-ben több pénteki szabadedzésen is vezethette a Lotus autóját. „Viszont nem igazán tudtunk a teljesítményre koncentrálni… voltaképpen semennyire sem. Frusztráló, de még van három napom, ami alatt sok kört futhatok.”

Palmer_Barcelona_teszt_Renault_2

Palmer azt is elárulta, mi miatt kellett a bokszban rostokolnia: „Nem az erőforrással akadt probléma, hanem a szoftverrel. Azt, hogy ezt a motor okozta-e, még meg kell tudnunk. A srácok egész nap keményen dolgoztak, hogy felül kerekedjenek a gondokon. Sikerült fejlődést elérnünk, és remélhetőleg éjszaka meg is oldjuk a problémát.”

A Lotus tavaly még a Mercedes hajtásláncát használta, így a brit pilótának közvetlen összehasonlítási alapja van a Renault erőforrásával: „Van különbség: egyértelműen nem annyira erős, mint a Mercedes motorja, ezt érezni lehet. Vannak viszont előnyei is: a vezethetőség például remek, a Renault-nál kiváló munkát végeztek” – fogalmazott Palmer, hozzátéve, hogy ugyan motorerőben nyilvánvaló a lemaradásuk, természetesen a melbourne-i szezonnyitóig még számos fejlesztés fog érkezni az RS16-hoz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: