DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Nagy F1-es évértékelő – Az év csapata

Az év pilótájának megválasztása után másodikként a 2015-ös F1-es szezon legjobb csapatáról szavaztunk: a Formula szerkesztőségét e kérdés sokkal jobban megosztotta, mint a tavalyi évben.

A Formula.hu nagy évértékelő sorozatában holtversenyben Lewis Hamiltont és Sebastian Vettelt választottuk az év pilótájának, míg a harmadik helyen Max Verstappen végzett. Másodikként az év csapataira voksoltunk, mely szavazást tavaly a maximális pontszámot elérve nyert meg a Mercedes istálló.

rosberg_kanada_cs



Balogh Tamás: A Mercedes első helyéhez kétség sem férhet: ismét az övék volt a legjobb autó, 12 alkalommal arattak kettős győzelmet, s bár a kiélezettebb helyzetekben még mindig érezhető volt némi bizonytalanság, joggal védték meg világbajnoki címüket. A Ferrari a tavalyi szenvedés után egyértelműen második erővé lépett elő, több alkalommal is a Mercedes közelébe, sőt néha eléjük is tudtak keveredni. A Force India folytatta az elmúlt évek során látott fejlődését: fennállásuk legjobb idényét futva ötödikek lettek a konstruktőrök között, Sergio Perez révén pedig ismét elcsíptek egy dobogós helyezést.

1. Mercedes
2. Ferrari
3. Force India

manor_mex_cs

Berta Kitti: A Manor tavaly majdnem távozott az F1-ből, ám végül sikerült kilábalniuk a válságból, és végigversenyezték a szezont – ez mindenképp elismerésre méltó teljesítmény a kiscsapattól, még akkor is, ha pontokat nem tudtak szerezni. A Ferrari azért került a második helyre, megelőzve a Mercedest, mert erőn felül teljesítettek, saját célkitűzéseiket túllépték, és folyamatosan sikerült csökkenteniük a különbséget Hamiltonékhoz képest. A Mercedes pedig önmagában rendkívüli teljesítményt mutatott, így megérdemelten lettek világbajnokok.

1. Manor
2. Ferrari
3. Mercedes

hamilton_rosberg_usa

Bognár Viktor: Akármilyen mutató alapján nézzük vagy mércével mérjük, a Mercedesnél összeszedettebb csapatot aligha találunk a mezőnyben, ráadásul immár a 2014-esnél is kevesebb hibával és súrlódással dolgoztak. A Force India a hatékonyság bajnoka lett, hiszen a folyamatosan hangoztatott pénzügyi nehézségeik mellett a kezük is járt, és az év eleji késlekedéssel együtt is történetük legerősebb szezonját teljesítették. A Ferrari pedig egy jóval fiatalosabb, lendületesebb csapat látszatát keltette az átszervezések után, ám legfőbb gyengeségét talán épp az a tényező jelentette, amelyet nem cserélt le: a 7-es rajtszámú autó.

1. Mercedes
2. Force India
3. Ferrari

abudhabi_merc

Dezső Attila: Ahogyan Hamilton, úgy a Mercedes teljesítménye is több, mint megsüvegelendő - zsinórban másodszor mosatták fel a padlót a mezőnnyel, igaz, egy-két repedés már látszott a falon idén: Malajziában és Szingapúrban is tiszta versenyben múlták őket felül, Monacóban pedig taktikai hiba veszélyeztette diadalukat. A Ferrari persze ki tudta használni ezeket a kisiklásokat, a maranellóiak holtszezonban mutatott előrelépése pedig magáért beszél. De mit keres a Lotus a harmadik helyen? Nos, az eddigieknél is bizonytalanabb anyagi légkör, és az elmaradt fejlesztések ellenére is meg tudták őrizni hatodik helyüket a bajnokságban, Romain Grosjean spái dobogója pedig remekül példázta az enstone-iakban rejlő munkamorált.

1. Mercedes
2. Ferrari
3. Lotus

hamilton_bajnok_cs

Fűzi András: Amikor egy csapat ennyire fölényesen nyer meg egy bajnokságot, akkor kétségtelen, hogy valamit nagyon jól csinálnak, így az év csapata nem is lehet más, mint a Mercedes.

1. Mercedes
2. Toro Rosso
3. Ferrari

rosberg_win_mex_cs

Gellérfi Gergő: Aligha kell az első és a második helyezettet magyarázni, a harmadikról viszont érdemes pár szót szólni: sokan talán már elfelejtették, a szezon elején mekkora bajban volt a Force India. Zaklatott tesztidőszak után anyagi gondjaik miatt egy „félkész” autóval kellett megkezdeniük a szezont, s több egészen rémes futamuk is volt. Innen kellett felkapaszkodniuk, ami nem is akárhogy sikerült, hiszen történetük legjobb bajnoki helyezését érték el az ötödik pozíció megszerzésével, Sergio Perez pedig több egészen kitűnő eredményt is elért az év utolsó harmadában.

1. Mercedes
2. Ferrari
3. Force India

rosberg_suz_cs

Mészáros Sándor: Mercedes: idén akadtak ugyan hibák, de még így sem lehet kérdéses, hogy nem volt náluk jobb idén. Ferrari: senki nem fejlődött annyit az előző szezonhoz képest, mint a maranellóiak. Lotus: senki nem állt annyira közel az összeomláshoz, mint ők, mégis becsülettel végigcsinálták a szezont.

1. Mercedes
2. Ferrari
3. Lotus

vettel_mex_cs

Strommer Benjamin: Sosem gondoltam volna az előző év alapján, hogy a Ferrari idén nem csupán tartós második lesz, de több alkalommal le is győzi a Mercedest. Miközben ők javultak, a németek ugyanazt a makulátlan szintet hozták, mint az előző évben. A Red Bull leggyengébb szezonját teljesítette az elmúlt időszakban, de a Renault-motor hatalmas hátrányt jelentett: az olyan, lóerők szempontjából nem hangsúlyos pályákon azonban, mint a Hungaroring vagy Szingapúr, megmutatták, hogy valójában idén is ütőképes karosszériát sikerült készíteniük.

1. Ferrari
2. Mercedes
3. Red Bull

mercedes_bajnok_cs

A végeredmény: Bár a Mercedes ezúttal nem kapott maximális pontszámot, a stuttgartiak elsőségéhez így sem férhet kétség, ahogy a Ferrari második helyéhez sem azt követően, hogy tavaly egyetlen pontot sem kaptak. A harmadik helyért viszont szoros csata zajlott, s mindössze három csapat, a tavaly óta gyengülő Williams, a mélyrepülő McLaren és az igen jellegtelen produkciót nyújtó Sauber nem kapott pontot.

1. Mercedes 21 pont
2. Ferrari 15 pont
3. Force India 4 pont
4. Manor 3 pont
5. Lotus és Toro Rosso 2-2 pont
7. Red Bull 1 pont

 

Az év pilótája: 1. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel, 3. Max Verstappen
Az év csapata: 1. Mercedes, 2. Ferrari, 3. Force India

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: