A Mercedes egy számos kérdésből álló dokumentumot nyújtott be a Formula-1 versenybíráinak, amelyek arra vonatkoztak, mi megengedett a partneri együttműködések során, és mi van megtiltva. Toto Wolff csapatvezető az istálló részéről kiemelte, nem a Ferrari és Haas ilyen jellegű kapcsolata ellen irányult kérdésük, egyszerűen tisztázni szeretnék a szabályokat, és elkerülni, hogy a jövőben fegyverkezési verseny alakuljon ki az F1 gyártói között.
Az FIA közérdekűnek nyilvánította a kérdéssort, és felajánlotta más csapatoknak is, hogy kiegészítsék saját pontjaikkal. A tájékoztatás szerint a Red Bull, Ferrari, Williams, Force India és Manor is benyújtott további kérdéseket. A stewardok testülete még a vasárnapi futam rajtja előtt pontot tett az ügy végére, és bezárt néhány kiskaput. Többek között egy listát közölt azokról a szélcsatornában végzett tevékenységekről, amelyek a szabályok átlépésére tett kísérletnek minősülnek, és azonnali hatállyal betiltották őket. Ezzel kizárták azt a lehetőséget, hogy bármely istálló egy másik számára végezzen aerodinamikai fejlesztőmunkát.
Toto Wolff egy másik nyilatkozatában ismét hangsúlyozta, a Mercedes lépése nem a Ferrari ellen irányul, és ami ennél érdekesebb, utalást tett arra, hogy ők is kialakítottak volna hasonló együttműködést motorpartnereikkel – a stewardok határozata alapján azonban vélhetően nem fognak.
„Nem gondolom, hogy a Ferrari és Haas megszegte volna a szabályokat, helyesen értelmezték őket. De mi nem a múltat szerettük volna tisztázni, csak egy sziklaszilárd alapot akartunk a jövőre nézve. Ha a Ferrari előnyre tett szert azzal, ahogy ők értelmezték a szabályokat, akkor le a kalappal előttük. Ez a sport az előnyszerzésről szól.”
„Ismét hangsúlyozni szeretném, hogy az FIA-t annak tisztázása végett kérdeztük, mit tehetünk meg a jövőben. Partnerségek lehetőségét vizsgáltuk bizonyos csapatokkal, amelyet a motorpartnereink, hogy optimalizálhassuk az aerodinamikai fejlesztőmunkát” – árulta el Wolff, hogy a Williamsszel, Force Indiával vagy Manorral való együttműködésen gondolkodtak. „De a szabályzat elbizonytalanított minket, mivel néhány ponton homályos és félreérthető volt. Ezért kértünk segítséget az FIA-tól, amely minden csapat számára hasznos.”