DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Alonso: Nem hiszem, hogy kilencedik leszek

Biztatóan alakult az F1-es Abu Dhabi Nagydíj első napja a McLaren-Honda spanyolja számára, a kétszeres világbajnok mégsem túl optimista. Csapattársa, Jenson Button már 2016-ra tesztelt pénteken.

Utolsó hétvégéjéhez érkezett a McLaren és a Honda legújabb együttműködésének első éve, amely főként a meghibásodásokról és a szenvedésről marad emlékezetes. Abu Dhabiban ugyanakkor egyelőre jól áll a wokingi alakulat, Fernando Alonso ugyanis a kifejezetten jónak mondható kilencedik helyen zárta a második pénteki gyakorlást. A spanyol pilóta ennek ellenére sem túl bizakodó a továbbiakat illetően:

„Számos dolog állhat a ma délutáni teljesítmény mögött” – kezdte az értékelést a kétszeres világbajnok a csapat sajtóközleményében. „Először is, végrehajtottunk néhány fejlesztést az autón: a csapat továbbra is keményen dolgozik, hogy javuljon a teljesítményünk. Másrészt pedig valószínűleg a legoptimálisabb időpontban tettük fel a szuperlágy gumit, kicsit később, mint a többiek.”

Alonso_AbuDhabi_DPPI



„Elégedett vagyok az autóval, a fejlődésünkkel, de sajnos nem hiszem, hogy a kilencedik helyen leszünk holnap. A hosszú etapom során is kipróbáltam a szuperlágy abroncsot, de ahogy arra számítottunk, szemcsésedés jelentkezett rajtuk, így kemény verseny vár ránk, de a helyzet mindenki számára egyforma.”

A garázs túloldalán Jenson Button is fontos munkát végzett pénteken: a 2009-es vb-első már a 2016-os szezont szem előtt tartva körözött, szombattól azonban természetesen ő is még a mostani évadzáróra fog összpontosítani: „Teljesen más dolgot próbáltunk ki, mint Fernandóék: a mi programunk a jövő évre koncentrált” – nyilatkozta a brit. „Holnap az én autóm beállításait is lecseréljük az övére, amellyel élvezetesebb lesz a vezetés, de hasznos dolgokat tanultunk ma is.”

„Fernando teljesítménye roppant biztató volt, nagyon elégedettek vagyunk vele. Szombaton már én is az ő beállításaival fogok menni, szóval meglátjuk, miként alakulnak a dolgaink. A szuperlágy gumit illetően a legnagyobb problémánk, hogy az utolsó szektorban túlmelegítjük őket” – fogalmazott Button, hozzátéve, hogy ezáltal a kulcsot az fogja jelenteni, hogyan tudnak vigyázni a hátsó gumikra, miközben az elsőket megfelelő mértékben munkára bírják a pálya elején.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: