DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Az F1 tanulhatna a Bajnokok Tornájától?

Több Formula-1-es személyiség, köztük a gálaversenyen részt vevő Nico Hülkenberg is úgy gondolja, a királykategória példát vehetne a RoC-ról, hogy nézőbarátabbá váljon.

A Race of Champions egy évenként megrendezett show, ahol a motorsport különböző kategóriáinak résztvevői mérhetik össze tudásukat több fajta autóval, egyszerre versenyezve és szórakozva: népszerűségét mutatja, hogy hat Formula-1-es pilóta is az indulás mellett döntött, pedig amikor bejelentették, hogy a londoni 2015-ös kiadást a Brazil és Abu Dhabi Nagydíjak között tartják, azt lehetett volna feltételezni, hogy a mezőny tagjai távol maradnak az eseménytől. Sebastian Vettelt először koronázták a Bajnokok Bajnokává, többen pedig azt gondolják, hogy a nézők megnyerésére törekvő F1-nek is innen kellene ötletet merítenie.

„Maximális mértékben tanulni lehetne belőle, minden a szórakoztatásról szól, attól a pillanattól kezdve, hogy belépsz az ajtón, egészen addig, amíg kimész onnan” – mondta a Sky Sportsnak a williamses Rob Smedley, aki Felipe Massának szurkolhatott pénteken és szombaton. „Többet kellene itt a Formula-1-ben arra a piacra gondolni, amelyet szolgálunk, a közönségre, amelynek játszunk. Kicsit többet kellene szórakoztatni őket.”



A RoC-on részt vevő Nico Hülkenberg ennél is konkrétabb volt. Az esemény szabályai szerint a versenyzők csak percekkel a futamuk előtt tudják meg, milyen autót fognak vezetni, a beállításhoz pedig nem nyúlhatnak – ez elnyerte a német versenyző tetszését, aki korábban a szabadedzések jelentős csökkentését javasolta.

„Kiszámíthatatlanabb, akárcsak amit a közelmúltban láttunk a Formula-1-ben, mikor elmaradtak az edzések, és nem tudtunk mindent az autóról és gumikról. Ez jó tesz a versenynek, sok előzést és látványos futamot eredményez” – fogalmazott Hülkenberg.

Szintén nem elhanyagolhatatlan, hogy a Bajnokok Tornájára stadionokban kerül sor, ami sokat dob a hangulaton. Ehhez a jelenlegi F1-es helyszínek közül leginkább Mexikó baseballarénából kialakított lelátója hasonlítható. A korábbi IndyCar-bajnok Ryan Hunter-Reay arról beszélt, egészen más érzés ilyen jellegű pályán vezetni:

„Nagyszerű dolog stadionnal körülvett pályán versenyezni. Az Államokban nagy hangsúlyt helyezünk az oválversenyekre, mert ez ott valósítható meg leginkább. Az olyan helyeken, mint a hétnyolcad mérföldes pályán Iowában, a lelátók tömve vannak, az atmoszféra pedig lenyűgöző” – mondta az amerikai pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: