DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Ő lehet a Red Bull másik nagy varázslója?

Ahogy a karosszéria terén Adrian Newey tesz csodát, úgy könnyen lehet, hogy a Red Bull megtalálta azt a személyt, aki segít megoldani a motorkérdésüket 2016-ra. Az illető azonban komolyabb terveket szövöget.

Az Ilmor motorfejlesztő céget vezető, és a Formula-1-ből is sikerekkel rendelkező Mario Illien Red Bull-lal való kapcsolata már egy ideje közismert, az azonban továbbra is kérdéses, hogy a szakember milyen funkciót tölthet be a következő hónapok során a csapat életében. Illien tavaly eredetileg azzal a céllal érkezett, hogy megpróbálja segíteni a Red Bullt és a Renault-t a V6-os turbómotorok betegségeinek orvoslásában, a legfrissebb hírek szerint pedig ő lehet az, aki kihúzza a bajból az energiaitalosokat, akik továbbra is motorpartner nélkül állnak a 2016-os szezon előtt.

Dppi_00114021_205



Több forrás is beszámolt arról, hogy a Red Bull jövőre olyan Renault-motorokat használhat majd, amelyhez a francia márka már nem adja a nevét, és amelybe már az Ilmor fejlesztői is belenyúlhatnak. A feltételezések szerint a cég a Renault által a jövő hétvégén bevetendő új, úgynevezett D-specifikációjú motorral dolgozhat majd a 2016-os évben, noha Illien egyelőre nem erősítette meg ennek hírét. Pedig már olyan találgatások is szárnyra kaptak, hogy a Renault azért halogatja már hetek óta a régóta várt új fejlesztésű erőforrás bevetését, mert az tulajdonképpen már az Ilmor kézjegyeit viseli, és emiatt a két vállalat vitába került a szellemi tulajdonjog kérdéskörében.

Illien erről csak ennyit mondott az Auto Motor und Sport megkeresésére: „Nem tudok ilyenről, és fogalmam sincs róla, hogy a Renault milyen újításokat vetett be az átalakított motorjában. De nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen nagy cég titokban használná fel az én fejlesztéseimet.”

Érdekesebb azonban, hogy még ha az Ilmor valamilyen formában jövőre ki is segíti a Red Bull, a cégnek elismerten komolyabb tervei vannak a közeljövőben a Formula-1-gyel, hiszen akár meg is pályázhatják az FIA által kiírt tendert, amelyben független motorszállítót keresnek. „Majd megnézem, pontosan mi is áll a pályázati felhívásban, és aztán eldöntjük, mit is tegyünk” - mondta erről Illien, akinek cége az IndyCarban a Chevrolet számára jelenleg is V6-os ikerturbókat fejleszt. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: