Nem először ütött meg fenyegető hangnemet a Red Bull főnöke, de most úgy tűnik, az osztrákok nagyon is komolyan gondolják: a cég a saját honlapján, a Speedweeken közölt terjedelmes írást a kiszállás lehetséges forgatókönyveiről. Egyelőre úgy tűnik, hogy a Renault helyét a Ferrari foglalja el a következő két évben, hogy aztán pletykák szerint szívélyesen üdvözöljék a VW-csoport valamelyik márkáját. Átmeneti megoldás ide vagy oda, a Red Bull versenyképes erőforrásokat akar - ugyanolyat, mint a Ferrarié -, és ha ezt nem kapják meg, már év végén elhagyhatják a Forma-1-et.
„Akik mostanában közelről hallották Dietrich Mateschitznek és motorsport-tanácsadójának, Helmut Markónak a beszélgetéseit, megfelelően értelmezték, és egyenként összerakták az információkat, azok számára egyértelmű, hogy a Red Bull Racing és a Toro Rosso ki fog szállni a Forma-1-ből a 2015-ös szezon végén” - állt a Speedweek oldalán.
„A Red Bull nem akar olyan motorokat, melyek 30 vagy 40 lóerővel kisebb teljesítményt adnak le, és a gyártó által könnyen manipulálhatóak, ha a fenyegetve érzik magukat az ügyfélcsapattól. A Red Bull csak akkor marad a Forma-1-ben, ha olyan gyári motorokat kapnak a Ferraritól, melyek Sebastian és Kimi autójában is vannak” - tette hozzá a portál.
Christian Horner korábban már elmondta, hogy a Mercedes azért nem akart szövetségre lépni velük, mert fenyegetve érzik magukat Brackley-ben, és arra sincs semmilyen garancia, hogy a Ferrari veszélyeztetné élcsapat-státuszát egy Red Bull-Ferrarival szemben alulmaradva. „Ügyfélcsapatként csak olyan motort kaphatsz, mely arra jó, hogy a legyőzd gyáriak a legközelebbi riválisait, de ahhoz nem elég, hogy legyőzd magát a gyári csapatot is. Egy ilyen motorral sosem leszünk világbajnokok. És ha ez lesz a helyzet, el fogjuk veszíteni érdeklődésünket a sportág iránt.”
Az egyértelműen kisejlik az írásból, hogy a Red Bull szeretne visszatérni tavaly elveszített No1-státuszához, de ha ők mennek, akkor a stabil középcsapat Toro Rossónál is bezárják a kapukat. „Egy részleges kiszállás a Toro Rosso maradásával nem szerepel a tervek között, hiszen miért neveljen a csapat olyan tehetségeket, mint Verstappen és Sainz, ha nincs lehetőségük Vettel, Riccardo és Kvjat nyomába lépni?” - tette fel a kérdést a Speedweek.