A Szingapúri Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján Romain Grosjean bejelentette, hogy már eldőlt, hol folytatja karrierjét 2016-tól, csakhogy ezt egyelőre nem árul(hat)ja el a közönségnek. Mivel a legtöbb ülés már elkelt, csak lehetőség jöhetett szóba: marad a helyén, és a jó eséllyel megérkező Renault gyári versenyzője lesz, vagy esetleg az újonc Haashoz igazol, ahol nagy valószínűség szerint Esteban Gutierrez, esetleg Jean-Eric Vergne csapattársa lesz.
Bár a gyár és Grosjean (valamint a Total) régi kapcsolata miatt nagyon valószínűnek tűnt a maradás, úgy tűnik, hogy a francia hosszú évek után elhagyja Enstone-t, és az újoncnál folytatja pályafutását. Minden jel erre mutat, egyrészt az, hogy bár állítása szerint rendeződött a jövője, a Lotus csak Maldonadót jelentette be 2016-ra, másrészt az, hogy Gene Haas Monzában egy a „süllyedő hajót elhagyó” versenyző esetleges szerződtetéséről beszélt, míg harmadrészt és leginkább az, hogy Cyril Abiteboul Renault-vezér arról beszélt a Canal+ csatornán, hogy „milyen kár”, hogy nem sikerült megtartani Grosjeant.
Ezzel könnyen lehet, hogy véglegesnek tekinthetjük a Haas felállását, az már annál nagyobb kérdés, hogy ki lesz a Lotus/Renault másik pilótája 2016-ban. A két legnagyobb esélyesnek jelenleg a csapattal már szóba hozott, s Maldonadóhoz hasonlóan komoly szponzori pénzeket szállító Perez, valamint a francia vonalat erősítő Jean-Eric Vergne tűnik.