DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Ron Dennis: A teszttilalommal a nagyobb csapatokat hátráltatjuk

Fernando Alonso nemrég hangot adott annak, hogy kezd kiábrándulni az F1-ből, főként a kevés tesztlehetőségnek köszönhetően. Most főnöke, Ron Dennis azt is elmondta, szerinte miért helytelen a tilalom.

Fernando Alonso pontosan egy hete, a balul sikerült hungaroringi kvalifikáció után nyilatkozott úgy, hogy számára a Formula-1 már nem annyira izgalmas, mint korábban. A kétszeres világbajnok elsősorban a tesztelés hiányát emelte ki érvként: elmondása szerint például jelenlegi csapatának, a McLarennek a dolgát is megnehezíti, hogy a teszttilalom révén jóval kisebb ütemben tud javítani az eddig rendkívül gyengén muzsikáló autóján és a Honda-motoron.

A spanyol pilóta főnöke, Ron Dennis teljes mértékben egyetért versenyzője véleményével: a McLaren Csoport vezérigazgatója szerint ezzel főként a nagyobb költségvetéssel rendelkező, ám kevésbé versenyképes kocsival kiálló alakulatokat sújtják.

Ron Dennis



„Úgy vélem, Fernandót ugyanaz frusztrálja, mint ami engem: nevezetesen az, hogy nem tesztelhetsz akkor sem, ha nem vagy versenyképes” – nyilatkozta Dennis a motorsport.com szakoldalnak. „Ez óriási hátrányt jelent. Így sokkal nehezebb mind az autó, mind a motor teljesítményén javítani. Ráadásul pénzt sem spórolunk vele, hiszen úgy kell nagy mennyiségben fejlesztéseket gyártanunk az autókhoz, hogy előtte kipróbáltuk volna őket. Nem mindig sikerül betalálnunk, s ha ez így történik, azzal pénzt szórunk ki az ablakon. Szóval ez egy téves rendszer.”

„Ezzel sokkal inkább csak hátráltatjuk a nagyobb csapatokat, mintsem pénzt spórolunk vele: ezzel csak a kisebb csapatok tudnak spórolni. Az F1 nem erről szól. A Formula-1 a versenyzésről szól, nem pedig egyesek hátrányba hozásáról. És furcsa mód a legnagyobb hátrány az F1-ben épp a tesztek hiánya.”

Alonso és Dennis panaszai ellenére is úgy tűnik, hogy a Formula-1 nem a szabad tesztelés visszahozásának irányába halad, hiszen a tervek szerint 2016-ban a rekord hosszúságú versenynaptár mellé minden eddiginél kevesebb – két négynapos szezon előtti – teszt áll majd az istállók rendelkezésére.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: