Egészen pontosan 575 ezredmásodperc választotta el a két pilótát a Q3-as etapban, ami azonos autóval számottevő különbség. Rosberg többször panaszkodott a rádióba, az időmérő után – nem túl terjedelmesen – pedig arról beszélt, nem tudja megmagyarázni, mi okozta a tempóhiányt. A Mercedes csapat részéről ezúttal magyarázat érkezett, a felelősség elvállalásával egybekötve.
„Bocsánatot kell kérnünk Nicótól. A tegnapi napon hiba volt az autó konfigurációjával, amelyet egészen estig nem fedeztünk fel” – mondta Paddy Lowe, a Mercedes műszaki feje. „Emiatt tegnap szenvedett kicsit, amelyre megvan a magyarázatunk. Ma sokkal jobban teljesített a harmadik edzésen, nagyon hasonlóan Lewishoz. Az időmérőn, amikor mindketten azonos gumit használtak a Q3 első etapján, láthatták, hogy egészen közel értek egymáshoz.”
Az időmérő végeredménye viszont már egészen más képet festett. „Nicónak azonban problémái voltak a nyomással, az első gumiéval a kvalifikáció során. Ez valószínűleg megmagyarázza, miért ingadozott a tempója Lewiséhoz képest. Az utolsó körén blokkolt az utolsó szektorban, amely szintén indokolja a különbség jelentős részét.”
A csapatvezetés üzleti oldaláért felelős Toto Wolff hasonlóképpen magyarázta Rosberg teljesítményét: „Ami Nicót illeti, neki nehezebb dolga volt. Nehézen kezelhető autót adtunk neki, amelyet alulkormányzottsággal kellett vezetnie. Ezen sikerült változtatni a guminyomás módosításával, de a probléma jött és ment. Váratlan helyzet volt, ezért a körülményekhez mérten jó munkát végzett második helyével” – ismerte el Wolff, hogy a német pilótát akár más csapatok versenyzői is megelőzhették volna.