DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Villeneuve szerint is bűzlik Alonso balesete

1997 világbajnoka óva inti Alonsót a kockázatvállalástól, emellett hozzáteszi, semmi olyan körülmény nem volt a spanyol pilóta baleseténél, melynek ilyen súlyos következményei lettek volna.

Fernando Alonso szerdán végre otthagyhatta a kórházat, de az e heti utolsó kollektív teszten már nem vesz részt, sőt, még az Ausztrál Nagydíjon való indulása is veszélybe került. Ron Dennis minden ködös pletykát próbált eloszlatni nyilatkozatában, de vehemenciája talán arról is árulkodik, hogy az igazság még mindig nem derült ki.

A kételkedők között van Jacques Villeneuve is, aki maga is túlélt már egy-két velőtrázó bukást karrierje során. „Több okból is kicsúszhat kezeid közül az irányítás: például technikai probléma vagy a koncentráció elvesztése miatt. Még a szél is közrejátszhat, hiszen jól tudom, milyen 360-nal száguldani az Indy 500-on, süvítő szélben.”

„Ha a határon autózol, könnyű hibázni, de ahogyan olvastam, a baleset idején Alonso nem haladt túl gyorsan. Éppen ezért furcsa, hogy vele történik meg mindez. Nem vagyok orvos, nem beszéltem vele, de a kis sebesség nem lehetett oka a balesetnek – talán rossz volt a becsapódás szöge, nem tudom, mindenesetre ez a történet kicsit zavarodottá tett.”



A 43 éves exversenyző szerint a csapat nem adott tiszta tájékoztatást a körülményekről. „A McLaren számtalan dolgot mondott, és ki tudja, hogy köztük van-e az igazság.” Az ájulásról vagy az áramütésről szóló pletykák még mindig tartják magukat, noha Ron Dennis élesen elhatárolódott attól, hogy a Honda gyermekbetegségekben szenvedő energia-visszanyerő rendszere közrejátszott volna a kicsúszásban.

„Mivel nincsenek pontos információim, nem tudok igennel vagy nemmel válaszolni erre a kérdésre” – nyilatkozta Villeneuve a La Republica hasábjain, aki kifejtette véleményét az új erőforrásról is. „Az az igazság, hogy nem nagyon szeretem. A versenyzőknek várniuk kell a jelzésre kiszállás előtt, nehogy megrázza őket az áram, a pályabíróknak pedig speciális kesztyűket kell viselniük. Nem vagyok a fejlődés ellen, de amikor valami nem szolgálja a show-t, annak nincs értelme – butaság és szükségtelen veszélyt jelent.”

Villeneuve hozzáteszi, hogy ha fejsérülés miatt kellett több, mint három napig kórházban feküdnie a spanyolnak, akkor azt ajánlja, hogy Alonso alaposan pihenje ki magát. „A fej nem egy kar, vagy egy láb. Fogadni mernék, hogy ott lesz Melbourne-ben, mert versenyzők vagyunk, és mihamarabb szeretnénk visszaülni az autóba.”

„Amikor 1999-ben nagyot buktam Spában, húsz perccel később már visszatértem a pályára, de egy kör után le kellett állnom, mert csillagokat láttam. Ha az agyadról van szó, a második ütés akár halálos is lehet. Fernando tökös pilóta, de hallgatnia kell az orvosokra” – figyelmeztetett a kanadai.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: