DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő
F1

Vasseur: Okosnak kell lenni a fejlesztésekkel

A Ferrari F1-es főnöke szerint nem olyan lesz a következő szezon, mint az idei: komoly ütemű fejlesztéseket fogunk látni, ami boríthatja az erősorrendet.

Frederic Vasseur úgy véli, okosan kell megtervezni a 2026-os F1-es fejlesztéseket a költségsapka korlátai miatt. A Ferrari Formula-1-es csapatfőnöke szerint jövőre év közben is alaposan átalakulhatnak az erőviszonyok.

2026-ban az F1 történetének egyik legjelentősebb szabályváltozása következik, hiszen egyszerre módosulnak az erőforrásokra, a karosszériára és az aerodinamikára vonatkozó előírások – ezek legfrissebb részleteiről itt írtunk bővebben.

ferrari-f1-2



Az új érák kezdetén pedig rendre fontos szerepe van a fejlesztéseknek is, hiszen eleinte még sok kiaknázható potenciál rejlik az egyes koncepciókban. A csapatok kezét azonban részben az aerodinamikai tesztelésre vonatkozó limitek, másrészt pedig a költségplafon is némileg megköti – Vasseur szerint ez utóbbi a jelentősebb tényező:

„Úgy vélem, a fejlesztések bevetése nem a szélcsatornás fejlesztések kapacitásától függ majd, hanem a költségsapkától. Ez azt jelenti, hogy okosan és jól kell felhasználnunk a fejlesztésekre szánt költségkeretet, és ennek fényében kell bevetnünk újításokat.”

„Nyilván jobb, ha minél előbb megtesszük, de a fontosabb, hogy jobb is legyen. Nem adott az, hogy ha négy-öt fejlesztést bevetsz az első néhány futamon, például padlólemezt viszel Japánba vagy Kínába, akkor nem égeted el rögtön a felét a fejlesztési büdzsének.”

ferrari-f1-1-vasseur

„Okosan kell terveznünk, talán többet fejlesztenünk néha a szélcsatornában, és csak a harmadik-negyedik versenyre elvinni, amikor visszatérünk Bahreinbe. Meg kell birkóznunk ezzel a kérdéssel, de napi szinten kell ezt megtennünk azt látva, hogy mit kapunk a szélcsatornában és mik a fejlesztések költségei. Nyilván az első szárny véglapjának újítása kevesebbe kerül, mintha egy új padlólemezt küldünk Kínába.”

Vasseur arról is beszélt, hogy ellentétben az idei évaddal, jövőre menet közben is sokat változhatnak az F1-es erőviszonyok: „Meggyőződésem, hogy 2025-ben az erősorrend a bahreini teszten majdnem ugyanazt a képet mutatta, mint az utolsó versenyen Abu Dhabiban.”

„Jövőre viszont óriási üteme lesz a fejlesztéseknek egész szezonban. Inkább 2022-re fog emlékeztetni: ha valaki az élen kezdi 2026-ot, az nem azt jelenti, hogy a végén vagy 2027 elején is ott lesz” – idézi a Ferrari-főnököt a Motorsport.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: