Kétoldalas magyarázó dokumentumot tett közzé az F1 szerda délután, amelyben rögzített egy-két fontos pontot a 2026-os gigantikus szabályváltozásokkal kapcsolatban.
A sportág vázlatpontokba szedte a módosításokat, hogy azok mindenki számára könnyen átláthatóak legyenek.
Karosszéria és aerodinamika
Kisebb és könnyebb: a tengelytáv 200 mm-rel (3400 mm-re), a szélesség 100 mm-rel (1900 mm-re) csökken, a padló szélessége 150 mm-rel, a minimális súly pedig 30 kg-mal (770 kg-ra) csökken, mindez azért, hogy az autók agilisabbak és reaktívabbak legyenek.

Csökkentett leszorítóerő: A teljes leszorítóerő nagyjából 15-30%-kal csökkent a megszűnő ground effect miatt.
Csökkentett légellenállás: A teljes légellenállás 40%-kal csökkent.
Aktív aerodinamika: A mozgatható első és hátsó szárnyak felváltják a Drag Reduction System (DRS) rendszert a magas és alacsony leszorítóerős konfigurációkkal, így extra tapadást és sebességet biztosítanak ott, ahol a pilótáknak a legnagyobb szükségük van rá.
Gumiabroncsok: A 18 colos kerekek megmaradnak, de az első gumiabroncsok 25 mm-rel, a hátsók pedig 30 mm-rel keskenyebbek lesznek, csökkentve ezzel a légellenállást és minimalizálva a súlyt.
Erőforrások
50/50 arányú megosztás: Átállás egy kiegyensúlyozott, 50% belső égésű (ICE) és 50% elektromos hajtásra.

Egyszerűsített hibrid: Az MGU-H eltávolítása; az MGU-K teljesítményének jelentős növelése (120 kW-ról 350 kW-ra) az előzés és az egyenesbeli sebesség javítása érdekében.
Fenntartható üzemanyag: Az autók fejlett, fenntartható üzemanyaggal fognak működni, anélkül, hogy ez befolyásolná a teljesítményüket.
Ahol a pilóta áll a középpontban
Ebben az új autógenerációban a pilótáknak nagyobb hatalmuk van, mint valaha. Az energia felhasználásával, regenerálásával és megőrzésével kapcsolatos kritikus döntések még nagyobb felelősséget rónak rájuk.

Annak megértése, hogy hogyan fogják alkalmazni és használni ezeket az új taktikai elemeket, elengedhetetlen lesz ahhoz, hogy a lehető legjobb eredményeket érjék el a pályán.
Megnevezések
Az F1 azt is összefoglalta, hogy milyen elnevezések érkeznek meg az F1-es köztudatba – hogy mindenki egy nyelvet beszéljen ezek kapcsán. Hozzátették, hogy az FIA-val, a csapatokkal és a mérnökökkel együtt találták ki mindezt annak érdekében, hogy ne száraz szakzsargont használjanak az érintettek.
OVERTAKE MODE (ELŐZÉSI MÓD)
Funkció: Az előző autóhoz egy másodpercen belül lévő pilóták számára extra teljesítményt biztosít az előzéshez. A DRS helyébe lép, és segíti a pályán történő előzést, stratégiai eszközként használható egy dózisban, vagy egy körön elosztva.

BOOST MODE
Funkció: Ez a versenyző által működtetett energia-felhasználási eszköz az Energy Recovery System (ERS) rendszerből, amelyet a pályán elfoglalt pozíciótól függően támadó vagy védekező célokra lehet használni. A versenyzőnek egy gombnyomással maximális teljesítményt biztosít a motor és az akkumulátor, függetlenül attól, hogy hol tartanak a pályán.
ACTIVE AERO (AKTÍV AERODINAMIKA)
Funkció: Az első és hátsó szárnyelemek szöge dinamikusan állítható bizonyos nagy sebességű szakaszokon, kanyar- és egyenes módokra tervezve. Stratégiai alkalmazkodóképességet biztosít és maximalizálja az autó teljesítményének kihasználását a pályán való jobb tapadás révén.

RECHARGE (VISSZATÖLTÉS)
Funkció: A pilóták feltölthetik akkumulátorukat a fékezésből visszanyert energiával, a gázpedál felengedésekor az egyenesek végén, sőt még a kanyarokban is, ahol csak részleges teljesítményt alkalmaznak.