Az autó festését ugyan már január közepén felfedték a mexikóvárosi bemutatón, a modell azonban a fejlesztési folyamatban tapasztalt jelentős csúszás után csak mostanra került bevethető állapotba.
A Force India a jerezi négynapos gyakorlást emiatt teljes egészében kihagyta, és a múlt héten Barcelonában is csak a tavalyi autóval köröztek, miközben még azt sem lehetett tudni, hogy pontosan mikor gördülhet pályára a 2015-ös járgány. Erre végül ma, az utolsó barcelonai teszt második napján került sor, miután a csütörtököt szintén kihagyták.
Még a pénteki tesztnap ebédszünete előtt, 12 óra 18 perckor végre felnyílt a Force India garázsa, ahonnan az eddig idén a legkevesebb tesztkilométert vezető Nico Hülkenberg kihajtotta a VJM08-at az első installációs körére. Míg a riválisok már február 1-jén pályára vitték idei modelljüket, a silverstone-i központú alakulat ezt csak ma, február 27-én tette meg először, így máris majdnem egy hónapos lemaradásba kerültek a többiekhez képest.
Ami pedig még rosszabb, hogy már alig maradt idejük az új autó rendszerellenőrzéseire, a kezdeti technikai gondok kiküszöbölésére és az adatgyűjtésre - nem is beszélve az ideális beállítások megtalálásáról. A ma hátralévő nagyjából fél nap mellett ugyanis már csak szombaton és vasárnap tesztelhetnek a pályán - a pilóták pedig persze még ennél is kevesebb tapasztalatot szerezhetnek, hiszen Hülkenbergnek és Sergio Pereznek meg kell osztaniuk az autóban töltött időt. És hogy még mindezeket leszámítva se menjenek simán a dolgok, Hülkenberg legelső körében azonnal defektet kapott.
És mégis lehet, hogy nem a Force India fog a legfelkészületlenebbül megérkezni Melbourne-be. Hiszen ha a Manor egyre biztatóbbnak tűnő projektje tényleg megvalósul, akkor a Marussia hagyatékaiból átalakult csapat egyetlen megtett tesztkilométer nélkül fogja megkezdeni a szezont.