Az Autosport arról számolt be, hogy Fernando Alonso vasárnapi balesetének kivizsgálását nagyban megnehezíti, hogy egyedül a biztonsági kamera felvételeit használhatják, melyek ráadásul nem is a legjobb minőségűek. Éppen ezért is van létjogosultsága a gondolatnak, hogy változtatni kell ezen a helyzeten, és olyan megoldást találni, mely segíti a teszt- és versenybalesetek kivizsgálását.
A jövő hónapban fogják az FIA Motorsport Világtanács elé tárni a felvetést, miszerint az autókat a 2016-os évtől kezdve kötelezően fel kell szerelni nagysebességű kamerákkal. Érdekes módon ez már Alonso balesete előtt felvetődött, és az F1 Bizottság meg is szavazta az elképzelést – néhány nappal múlt vasárnap előtt.
A Sportszabályzat 27.2-es pontja ezért a 2016-os szezontól kezdve így szólhat: „A balesetek elemzésének elősegítésére minden egyes autót fel kell szerelni egy nagysebességű kamerával, melyet az FIA által kijelölt beszállító gyárt le a szövetség előírásai alapján. Ezt minden egyes olyan eseményen és teszten használni kell, melyen egynél több csapat vesz részt, és az istállóknak mindent meg kell tennie azért, hogy állandóan működjön. A kamera elhelyezésénél figyelembe kell venni az FIA előírásait.”
A szövetség emellett kötelezővé tenné azt is, hogy a versenyzők fülében lassulásmérőket helyezzenek el, ami szintén hozzájárul az adatgyűjtéshez. A Motorsport Világtanács március 20-án Genfben tárgyalhat e kérdésekről.