A lotusos Romain Grosjean 1:24.067-es köridővel húzta be a barcelonai első teszt zárónapját, ehhez képest a második helyezett Nico Rosberg 1:24.321-et teljesített – a különbség annyi, hogy míg a francia szuperlágy keveréket használt, a németen a két másodperccel lassabbnak saccolt közepes gumi volt fent. Amikor a gyors sajtótájékoztatón azzal szembesítették, mennyire lenyűgöző kört sikerült összehoznia, a pilóta közömbösen reagált.
„Ha maguk mondják… A mi számításaink szerint nem annyira, ha más napokhoz és egyéb dolgokhoz viszonyítjuk” – felelt a nagyszerű időeredmény mellett mai csúcsot jelentő 131 kört teljesítő német, aki azonban beismerte, a Mercedes kilátásai igencsak jók. „Azt hiszem, közeledünk a célunkhoz, és igen, magabiztosak vagyunk, hogy jó az autónk.”
„Olyan szeles idő volt a pályán, amilyet ritkán tapasztaltam. Nagyon nehéz megérteni ezt az autóban, mert minden különböző, kanyarról kanyarra, annak függvényében, honnan érkezik a szél az autóra. Ez nagyon megnehezíti a tesztelést” – panaszkodott Rosberg. „Így is tudtam tanulni néhány dolgot, természetesen a csapattal együtt, de mindent összevetve nem a legjobb napok egyike volt. De amúgy mégiscsak jól végződött a teszt, nagyobb problémák nélkül.”
A versenyző elárulta, fennállt a veszélye, hogy autójában sebességváltót kell cserélni, ami sok időt vett volna el. „Sikerült tartanunk a programot, ami igazán jó. Egy ponton azt hittük, ki kell vennünk a sebességváltót, de aztán megnézték a számokat, kipróbáltuk a garázsban és megvizsgáltuk az adatokat egy időben, hogy van-e rendellenesség. Minden okénak tűnt, ezért a váltó maradt, én pedig kimentem. De hajmeresztő pillanat volt.”