DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Ismét két-három kiállás várható versenyeként

A gumigyártó F1-es főnöke arról beszélt egy interjúban, mit változtatnak a 2015-re szóló keverékeken, reagált a kritikákra, és azt is kifejtette, mi a Pirelli problémája az idei tesztnaptárral.

A Pirelli kapott hideget-meleget az előző szezon során, számos kifogás érte őket azzal kapcsolatban, hogy konzervatív és lassú abroncsaik rontottak a versenyzés szintjén. A cég motorsport-főnöke, Paul Hembery korábban már tett egy nyilatkozatot, mely szerint idén két-három másodperc javulás is várható a köridőkben, amely a gumik működését is jelentősen befolyásolhatja. A gpupdate.net-nek arról beszélt, hogyan készül a cég az új szezonra.

„A következő szezonra készülő változások meglehetősen korlátozottak. A hátsó gumin dolgoztunk, a futófelület részén, hogy kiegyenlítsük a felmelegedést és hőmérséklet eloszlását. A szuperlágy keveréket megváltoztatjuk, hogy több teljesítményt hozzunk ki belőle forró körülmények között. És az intermediate gumi keverékét is módosítottuk, amelyre egy összetevő cseréje miatt volt szükség. Ezek apró változtatások, habár módosíthatunk a módszeren is, ahogy keverékeket választunk a versenyekre” – magyarázta Hembery a Pirelli téli munkájáról.



Kitért a feljebb már említett kritikára. „Néhány ember úgy érezte, túl konzervatívak voltunk. Ezt persze utólag könnyű mondani. De célunk továbbra is az, hogy két-három kiállásos versenyeket szállítsunk. Tavaly inkább a kettő vált jellemzővé. Az autók teljesítménye azonban alapvetően megváltozhat, először ennek a hatását kell megértenünk, mielőtt bármiféle drámai változáshoz nyúlnánk.”

Szó esett a tesztekről is. Idén a szezon előtt kizárólag Spanyolországban gyakorol a mezőny, amelyet Niki Lauda nem tart jó ötletnek, mivel a körülmények különböznek az első négy versenyen várhatótól. „Jerez kezdésnek nem rossz. A gond, azt hiszem, Barcelonával van, amely kicsit hideg ebben az időszakban. Sokat nyertünk abból, hogy Bahreinbe mentünk tavaly. Egy Bahrein-Abu Dhabi kettős még kedvezőbb lenne számunkra, hogy képet kapjunk az autókról forró körülmények között. De vannak bizonyos korlátok, ezekkel pedig meg kell barátkoznunk. Önző nézőpontból azonban inkább a tavalyit preferáljuk” – fejtette ki véleményét a szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: